Borden in het water

HBob

Berichten: 103
Juli 29, 2007, 14:06:27
edit2Rapporteer  
Beste mede kiters,
Tot mijn verbazing en andere mede kiters blijkt dat een grote groep slechte ogen heeft en een bril moeten dragen of gewoon moet stoppen met kiten want ze zijn gevaar voor zich zelf en nog erger voor anderen.
 (bazuin_kitesmiley)Er staan niet voor niks borden in het water met verboden toegang of wat er ook op mag staan dat het zelfde betekend. Er zijn al weinig kiteplekken en de plekken die er zijn wordt veel moeite voor gedaan om ze open te houde, buiten dat wordt het alleen maar drukker.
Het is een kleine moeite om uit deze gebieden te blijven zodat de spots open blijven en er niet onnodige regels komen.
veel plezier
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 29, 2007, 14:10:48
edit2Rapporteer  
Over welke spot gaat het?

Ik doe een gooi, Ooostvoorne met W wind? Idd. waren er gisteren veel in het vogelgebied. Eigenlijk al iedere dag sinds ik er kom de afgelopen weken.

Dit komt ook door de enorme drukte, en de kitescholen die de kuststrook bij W-wind geheel in beslag nemen. Ik praat het niet goed, maar het was zo druk dat ik het me wel voor kan stellen. En aan de kant staan er 2 borden met "verboden toegang", maar verder op het water alleen een paar levensgevaarlijke palen, die vaak net boven water uitsteken.

Overigens heb ik de politie een meedere malen voorbij zien komen de afgelopen tijd, evenals als rijkswaterstaat? Er is toen niemand beboet.
milamber

Berichten: 354
Antwoord #2 Juli 29, 2007, 15:41:25
edit2Rapporteer  
Je had gisteren bijna geen keus op Oostvoorne. De scholen staan zover in het water dat je er bijna niet achter komt omdat je daar niet meer kan lopen. Dus moet je voor de scholen starten, en daar zitten zoveel mensen te kloten (en terecht want iedereen moet het leren) dat je bijna niet normaal kan hoogtelopen omdat je steeds moet uitwijken.

Ze moeten iedereen eens leren om hun kite laag te houden als ze ermee lopen en niet constant op 12 uur. Dat scheelt al een heleboel ellende
chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 Juli 29, 2007, 16:30:17
edit2Rapporteer  
Ja idd. Kite laaghouden heb ik ze niet zien leren daar in Oostvoorne afgelopen woensdag. Het was soms zo erg dat er welgeteld 4 a 5 aan varen waren en er stuk of 30 de kite in het water water op 12:00 uur houden. Als er tussen door vaart om hoger aan de wind te komen dan moet je een soort slalom houden. Tricky is altijd dat er net eentje z'n kite om aag stuurt en dan ineens 20 mtr downwind wordt gesleurd. Zo ongeveer vlak voor je neus. Dus behalve de slalom moet je daar ook goed kunnen remmen. Dus kite docenten. Ook aandacht besteden aan de kite laag houden als je op de "bus" staat te wachten.
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #4 Juli 29, 2007, 17:59:12
edit2Rapporteer  
maar het is ook gewoon bagger dat ze overal staan. Eerst was de geul rechts nog meestal wel vrij zodat we daar lekker konden varen. Maar gister stonden ze echt overal. Ga gewoon ff met zn alle lekker rechts staan. dan kunnen wij gewoon varen in de geul

Wij houden rekening met de beginners andersom is dat ook wel fijn, gelukkig zitten er ook genoeg tussen die wel hun kite laag houden of de moeite nemen om rechts te staan

als je kijkt naar de school van harry die staan allemaal bij elkaar in het ondiepe dat is relaxt
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #5 Juli 29, 2007, 19:29:01
edit2Rapporteer  
als je kijkt naar de school van harry die staan allemaal bij elkaar in het ondiepe dat is relaxt
Dat vind ik dus niet.
Vorige week was het west, en echt heel het stuk was ezet door die klasjes. Ze maakte geen meter en als je dacht dat je ruimte had stond er alweer een ander klasje.
RVH

Berichten: 7
Antwoord #6 Juli 29, 2007, 20:19:52
edit2Rapporteer  
Ik ben gister voor het eerst weer in jaren op het Autostrand geweest.

Ik heb van niemand last gehad.....gewoon even hoogte lopen en klaar ben je.

Ben zelf nog naar Rockanje gevaren!!!! jaja paar rakken hoogte lopen en je bent er.

Dat kiters terecht komen in het vogel gebied is voor mij ook helemaal onbegrijpelijk!

Maar ja dat soort mensen blijf je houden

Vaar ze



VeloChill

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #7 Juli 29, 2007, 22:23:10
edit2Rapporteer  
ik was gisteren ook voor het eerst op het autostrand... voor mn eerste les  (grinnik_kitesmiley)
heb voordat we begonnen gekeken naar die borden omdat ik er hier al meer over had gelezen, maar heb er geen kunnen zien...misschien moeten ze dat toch iets duidelijker aangeven(boeien in het water of die touwen met drijvers die je vaak in meertjes ziet die het zwemgebied afbakenen, het moet iig beter dan dit kunnen)

ik vond het af en toe ook lastig dat mensen met veel ervaring dichtbij kwamen aangezien mensen die lessen nog geen/weinig controle hebben en dus echt niet express een gevorderde het leven zuur maken door ineens 20 m downwind te schieten en zo bijna op elkaar te crashen...

heb iig een erg leuke en leerzame les gehad..op naar de volgende les...thx tibbe  ThumpsUp

Wie?
Gast
Antwoord #8 Juli 29, 2007, 22:30:15
edit2Rapporteer  
Echt die beginners in oostvoorne zijn drama die lesscholen denke dat ze heel het gebied moge gebruiken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juli 29, 2007, 22:37:05
edit2Rapporteer  
Met de volledige aanlandige wind van zaterdag is er maar een beperkt gebied waarin les gegeven kan worden, maar ook geoefend door mensen die al les hebben gehad (dat hoop ik althans).

Helaas is dit gebied ook het gedeelte waar er met hoog water relatief vlak water is. Daarbuiten is het een klotsbak. Voor de gevorderde geen probleem, maar die wil ook weleens op vlak water los gaan...toevallig is er ook een flink stuk vlakwater in het vogelgebied (waar o.a. zaterdag 2 duitse scholen les stonden te geven, vlak naast de bordjes).

Ik keur het niet goed om daar te gaan varen, maar ik kan het me heel goed voorstellen dat er door de gigantische drukte mensen daar gaan varen.
koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #10 Juli 29, 2007, 22:47:46
edit2Rapporteer  
Tja,

Iedereen moet het leren dus kan er wel iets fout gaan. Gister ging ik langs een andere kiter en of het nouw mijn of zijn fout was (hield me kite wel richting windvenster), de lijnen raakte elkaar even. Is niet relax, gelukkig kwam het meteen weer goed.

12uur parkeren gaat soms automatisch, vooral als iemand je wilt passeren en je weet niet aan welke kant hij of zij dat wilt gaan doen.

Me kitemaatje kwam ook helemaal downwind, wist niet eens dat dat vogelgebied was. Nooit een bord gezien! (Ook nooit op gelet).

chico

Berichten: 1112
Antwoord #11 Juli 30, 2007, 02:17:58
edit2Rapporteer  
@ koen-tjeee, check jij wel ff je lijnen. Meestal zijn ze half door als ze andere lijnen hebben geraakt (tijdens kiten). Wel zo safe. Een lijntje breken betekent een loopende kite. Suc6
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Juli 30, 2007, 13:17:12
edit2Rapporteer  
Me kitemaatje kwam ook helemaal downwind, wist niet eens dat dat vogelgebied was. Nooit een bord gezien! (Ook nooit op gelet).

Vlak bij het strand staan er twee dunne, lange palen in het water met daarop een relatief klein wit bord met verboden erop, vogelgebied. Verder het water in tot aan de slufter staan er dikkere, kortere palen zonder borden. Een ervan heeft zelfs een soort schotel erop. Met hoog water verdwijnen deze onder water, wat echt levensgevaarlijk is.

Dat is de grens. Idd. wordt er bij de ingang bij de betonblokken niet gewaarschuwd hiervoor, zoals dat op elk noordzeestrand wel het geval is mocht je er iets niet mogen (en dat is altijd hier in NL). Ideetje voor de vogelaars?
HBob

Berichten: 103
Antwoord #13 Juli 30, 2007, 16:44:09
edit2Rapporteer  
Iedereen moet de kans krijgen om het te leren ben ik het helemaal mee eens en ja het is wel eens druk aan de kant. Als je wat langer door loop heb je geen last van de scholen. ga je toch tussen de scholen door varen loop je het risico om getackled te worden door de lijnen van een nieuwbie/rookie die aan het oefenen is, veel obstakels als boards, mensen en 12u kites weet je als je midden in een salom begin.
Ondanks dat neemt het niet weg dat verboden gebied verboden blijft en iedereen mee moet werken om de spot open te houden. 2 of 3 palen met bord de rest van de palen moet je zien als boeien niet voor bij dus want dat is vogelgebied.


Je ziet de mensen lopen van de verschillende instanties toch blijf je daar varen dit soort acties zijn ego want daarmee verziekt een kleine groep het voor de rest.
Krijg je een boete dat zijn ze kinderachtig en als ze de spot sluiten zijn het __&$&% maar op deze manier doen we het zelf en hoeven we geen vingers te wijzen.
Dat niemand een boete krijgt is logische je denk toch niet dat ze natte voeten gaan halen ze nemen alles waar en op gemeente vergadering hebben ze het over en voor je het weet spot dicht door kinderachtig en ego gedrag van een kleine groep.
jammer dat het zo moet maar google naar de geschiedenis eerst geen auto´s  meer beneden parkeren en ze hebben al meerdere keren geprobeerd de spot te sluiten voor kiters.

beuk, ram, jump en veel plezier op het water.
dkite

Berichten: 109
Antwoord #14 Juli 30, 2007, 17:48:08
edit2Rapporteer  
Misschien moeten WIJ als kiters een paar duidelijkere boarden laten maken en deze op de betreffende palen plaatsen. Zo zien we die krengen ten minste ook nog staan bij hoog water. En bovendien toont het een beetje good-will in de richting van de eigenaar van het strand (zuid-hollands landschap) en de vogelvriendjes ("met stroop vang je meer vliegen dan met azijn").

Ik wil wel helpen plaatsen en eventueel een donatie doen voor de betreffende borden. Misschien kan de regio vertegenwoordiger van het NKV hier dan werk van maken.
koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #15 Juli 30, 2007, 20:52:58
edit2Rapporteer  
@ chico,

Moet volgende keer bij het uitlopen, meteen maar eens op slijtageplekken letten. Denk niet dat ze door het eenmalig aanraken meteen helemaal naar de knoppen zijn.

@ dkite,

Opzich een heel goed idee. Misschien ook wel een idee om dat kleine paaltje wat verder weg (links van het volgelgebied) ook te voorzien van een bord. Deze valt namelijk erg slecht op. Was wel vaak "op zoek" naar het paaltje zodat ik hem kon vermijden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.