Rondreizen na school, ervaringen?

VincentC

Berichten: 2608
Augustus 04, 2007, 00:49:44
edit2Rapporteer  
Ik ben zoals het er nu naar uit ziet volgend jaar klaar met school en heb mijn VWO diploma, maar ik heb nog totaal GEEN idee wat ik wil gaan doen. Aangezien ik ook nogal jong ben tegen die tijd (17)  vind ik dat ik best een jaartje voor mezelf mag nemen en ben van plan om mijn IKO te halen en vervolgens ergens in brazilie/egypte whatever les te gaan geven en mezelf daar een beetje mee te onderhouden en zelf ook veel kiten.

Natuurlijk brengt dit veel regelwerk etc etc met zich mee, maar zijn er mensen die ervaring hebben met het langere tijd lesgeven/kiten in het buitenland?

Ik hoor het GRAAG!  ThumpsUp
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 Augustus 04, 2007, 01:06:16
edit2Rapporteer  
zelf geen ervaring maar  zit er ook sterk aan te denken dit te gaan doen

als je je iko hebt kan je via de iko sites heel makkelijk aan een baan komen omdat veel scholen die iko hanteren hier hun ads plaatsen
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #2 Augustus 04, 2007, 01:19:58
edit2Rapporteer  
probleem is iko moet je 18 voor zijn mij leek het ook wel wat.. maar ben geen 18.

over 4 jaar heb ik weer een school klaar misschien dan of eerst 1 jaartje werken en daarna  Joepie
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #3 Augustus 04, 2007, 01:57:26
edit2Rapporteer  
Heb nu hetzelfde, ik ben er zeker van dat ik een maandje of 2 naar het buitenland ga en daar kitelessen ga geven.

Ik weet alleen nog niet precies waar of wanneer
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #4 Augustus 04, 2007, 03:17:57
edit2Rapporteer  
op je 16e kan je je asstent iko igg al halen

is een stuk goedkoper ook
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #5 Augustus 04, 2007, 07:30:17
edit2Rapporteer  
Ik heb niet echt rondgereisd maar ik heb na men vwo (ik was ook net 18) ook een jaar ertussenuit genomen.

Ik heb een seizoen snowboardles gegeven in Oostenrijk en ik heb het daar heel erg naar mijn zin gehad. Je moet natuurlijk wel een beetje kunnen boarden, maar op je leraren opleiding leer je echt heel veel en daarna ben je natuurlijk 3-4 maanden in de sneeuw!

Los van wat je gaat doen zou ik zeker een jaar wat anders doen. Leren en werken kan altijd nog. Het is alleen wel belangrijk dat je van te voren een plan maakt, want achteraf heb ik toch ook vrij veel niets gedaan

Meer informatie op aanvraag
Kiter Joost

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #6 Augustus 04, 2007, 20:53:11
edit2Rapporteer  
Ik heb niet echt rondgereisd maar ik heb na men vwo (ik was ook net 18) ook een jaar ertussenuit genomen.

Ik heb een seizoen snowboardles gegeven in Oostenrijk en ik heb het daar heel erg naar mijn zin gehad. Je moet natuurlijk wel een beetje kunnen boarden, maar op je leraren opleiding leer je echt heel veel en daarna ben je natuurlijk 3-4 maanden in de sneeuw!

Los van wat je gaat doen zou ik zeker een jaar wat anders doen. Leren en werken kan altijd nog. Het is alleen wel belangrijk dat je van te voren een plan maakt, want achteraf heb ik toch ook vrij veel niets gedaan

Meer informatie op aanvraag

Als ik mn vwo heb ben ik ruim 18, en dan kan ik een jaar weg met behulp van Rotary International. Een jaar naar een land zoals Brazilie oid, volledig gesponsord (H)

Drie maal raden wat ik van plan ben daar te gaan doen, al is het nog even wachten!
Steph

Berichten: 467
Antwoord #7 Augustus 05, 2007, 01:39:16
edit2Rapporteer  
Vergeet niet dat sommige landen lastig doen omdat je geen visum voor meer dan 3 maanden krijgt. Vaak eisen ze bij aankomst dat je kunt aantonen dat je terugvlucht binnen 3 maanden is.  Vraag bij aankomst bij de douane om een visum verlenging, anders moet je misschien naar de hooftstad om dat alsnog te doen na een maand. Verder valt het geregel wel mee.

Haal je IKO, mail een school. Zorg dat je goed engels kunt en als je weinig les ervaring hebt, dat je goed genoeg kan kiten. Meestal zorgt de school wel voor onderdak en (obviously) werk.
Sommige scholen betalen je een vast salaris, sommige een bepaald vast bedrag per persoon/les, sommige betalen je een percentage van de opbrengsten van de les.
Vraag dit na van te voren. Dan kan je een planning van je inkomsten/uitgaven maken.

Zorg dat je in de meest windzekere periode gaat voor die locatie, anders verdien je niks.
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #8 Augustus 05, 2007, 15:14:15
edit2Rapporteer  
hoe fan van kiteboarden ik ook ben , ls je jezelf een beetje wilt ontdekken moet je niet 4 maanden op hetzelfde strand gaan zitten ;-)

Hessel

Berichten: 575
Antwoord #9 Augustus 05, 2007, 19:05:51
edit2Rapporteer  
Mn zus gaat vanaf volgende maand in Oregon (VS) naar college via een of ander organisatie (fullbright). Is wel duur, maar je woont dan op campus, krijgt eten enz. En dit kan natuurlijk ook bij UC Santa Barbara, UC Santa Cruz, UC Los Angeles
trettrettret

Berichten: 108
Antwoord #10 Augustus 05, 2007, 20:05:12
edit2Rapporteer  
Ga gewoon lekker een jaar naar austrailie. Heb ik ook gedaan na mn middelbare school!! Echt top tijd gehad. Daar een surfboardje gekocht en het hele land rond gereist en niets anders gedaan dan gesurft en dik feest gevierd!! Als ergens nog een relaxe surfcultuur hangt dan is het daar wel!
Als je het mij vraagt is het relaxer om met een golfsurfboardje rond te reizen en lol te trappen, dan twee maanden lang tot aan je zak in het water staan om een stelletje kneuzen uit te leggen hoe ze moeten kiten in de brandende zon. Sta je daar... net zo lang tot je kop zo rood is als een kreeft en tot je zak verschrompeld is tot een bedorven pruim... Nee gewoon lekker rond trekken man.. veel relaxer. en kiten... ach kan je daar ook maar surfen is net zo leuk! en zo doe je ook wave ervaring op zodat je als je terug komt, lekker kunt gaan waven met je kite spullen!

Ayo
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #11 Augustus 06, 2007, 19:39:51
edit2Rapporteer  
ik heb na mijn havo 18 meteen iko gehaald en ben in eind oktoberf na mijn pa in afrika gegaan en 1 november naar cape town 4 maanden lesgeven februarie weekje snowboarden 3 weekjes thuis en toen in de voorjaar een paar maandjes naar cabarete les gegeven,

cape town was veel werf cabarete bijna niks
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #12 Augustus 06, 2007, 21:08:20
edit2Rapporteer  
Sta je daar... net zo lang tot je kop zo rood is als een kreeft en tot je zak verschrompeld is tot een bedorven pruim... Nee gewoon lekker rond trekken man.. veel relaxer. en kiten... ach kan je daar ook maar surfen is net zo leuk! en zo doe je ook wave ervaring op zodat je als je terug komt, lekker kunt gaan waven met je kite spullen!

Ayo

Damn right!!! Iedere keer dat het fatsoelijk waait kun je niet varen...ik hield het maar een paar keer vol!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.