dodelijk ongeval frankrijk

Idefixe

Berichten: 8241
Augustus 11, 2007, 15:41:15
edit2Rapporteer  
Helaas ging het afgelopen donderdag in Frankrijk weer eens verschrikkelijk mis. Overigens met 2007 materiaal........

link: http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2341112

My dear condolences......

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 Augustus 11, 2007, 15:55:04
edit2Rapporteer  
en hoe ging het mis! kite loopte door en de wind was aflandig. onfortuinlijke gast is gewoon het open water opgetrokken, heeft waarschijnlijk hoop water in longen gekregen.
lees vooral de reacties eens.

heftig hoor!

mijn medeleven naar fam. en vrienden.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #2 Augustus 11, 2007, 16:02:40
edit2Rapporteer  
Verschrikkelijk .................... familie, vrienden en bekenden.. gecondoleerd.

En als je dan de verhalen leest, een kite, die maar blijft doorloopen
zonder ook maar een moment het water te raken en dan verstrikt in
je lijnen mee worden gesleurd. Afgrijselijk......
Armband

Berichten: 211
Antwoord #3 Augustus 11, 2007, 16:06:57
edit2Rapporteer  
Na dit gelezen te hebben, lijkt een mesje me wel slim.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #4 Augustus 11, 2007, 16:20:41
edit2Rapporteer  
Na dit gelezen te hebben, lijkt een mesje me wel slim.

is niet zo'n mooi nieuws... gecondoleerd aan iedereen die hem kent..

maar zou je wel na kunnen denken van: nu moet ik mijn mes pakken en mijn lijnen doorsnijden.
als je door je kite wordt meegesleurd en je vast zit in je lijnen.
een auto safety zou handig zijn op zon moment, alleen probeer dat maar eens uit te vinden op een kite :S
Denice

Berichten: 186
Antwoord #5 Augustus 11, 2007, 16:48:40
edit2Rapporteer  
Klote met hoofdletter K!! Bij deze m'n medeleven!!
Toevallig op de terugweg van Spanje gisteren nog langs gereden! Waaide bijna met m'n caravan van de weg!! Dan dit lezen.  Mesje ergens op m'n harnas bevestiggen? Heeft hier iemand tips voor? 
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #6 Augustus 11, 2007, 17:09:08
edit2Rapporteer  
Mijn mesje ben ik ook al een tijdje kwijt, maar dit lezend moet ik maar weer eens een nieuwe aanschaffen

wat een manier om te gaan, verdrinken doordat je kite blijft loopen en je er achteraan wordt getrokken..

Damn
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #7 Augustus 11, 2007, 20:05:16
edit2Rapporteer  
Klote met hoofdletter K!! Bij deze m'n medeleven!!
Toevallig op de terugweg van Spanje gisteren nog langs gereden! Waaide bijna met m'n caravan van de weg!! Dan dit lezen. Mesje ergens op m'n harnas bevestiggen? Heeft hier iemand tips voor?
als het goed is bij mij wel iig zit er op je harnas een heel klein uitsparingkje waar je mesje in kan
ik heb zelf een mystic seat harnass en daar zit het mesje standaard bij !
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #8 Augustus 11, 2007, 20:45:28
edit2Rapporteer  
dikkedulle zeg....
sterkte aan de nabestaande.
weer 'n dag met 'n zwart randje voor de kite gemeenschap.
zo zie je maar dat je gewoon niet alles in de hand kan hebben!!!
ik denk;dat je namelijk in dit soort situaties niets hebt aan 'n mesje!!(heb er zelf wel 1)
als je met geweld mee word gesleurd kun jij never nooit niet bij het mesje,laat staan dat je m ook nog goed zou kunnen gebruiken!!!
nou ja dat zijn ook allemaal speculaties waar deze man en zijn nabestaande niets meer aan hebben maar toch.
mischien dat wimt eens een x iets zou kunnen bedenken waar we WEL wat aan hebben.
Jacq

Berichten: 1531
Antwoord #9 Augustus 11, 2007, 22:43:19
edit2Rapporteer  
Wat een manier om aan je einde te komen zeg, pff...Moet ook niet te veel van dit soort dingen lezen eigenlijk, zou je zowat t water niet meer opdurven.
Heb aan mijn trapeze geen speciaal vakje zitten voor een mesje, maar ga toch maar s kijken of ik er 1 aan kan maken, want dit wil je echt niet meemaken!
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #10 Augustus 11, 2007, 22:54:42
edit2Rapporteer  
idd ook van mij uit gecondoleerd aan alle mensen die hem kende.
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #11 Augustus 12, 2007, 00:35:23
edit2Rapporteer  
Dit is echt gruwlijk en reken maar dat je in paniek ben.
Ik heb ook zoiets meegemaakt en kreeg me chickeloop niet gereleashed en werd ook elke keer onder water getrokken als me kite ging loopen.

Kon ook echt niet bij me mes en dacht dit is het einde.
Gelukkig brak mijn depower lijn en stuurlijn anders was het ook niet goed afgelopen.

Vrienden en fam gecondeleerd
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #12 Augustus 12, 2007, 18:40:46
edit2Rapporteer  
k'lees op de Franse thread van een van z'n maatjes dat ie in z'n lijnen viel en daardoor in de knoop raakte.

Mes condoleances a sa familie et ses amis
diederik

Berichten: 908
Antwoord #13 Augustus 13, 2007, 01:26:26
edit2Rapporteer  
mijn medeleven...

heb er vaak bij stilgestaan...een gebroken lijn! Opzich niet boeiend maar het kan in combinatie met harde wind echt link zijn!

Iedereen tegenwoordig maar denken dat met de kites van nu niks mis kaan gaan ("hij heeft toch 100% depower")...NOT!!!
Jacob 81.

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #14 Augustus 13, 2007, 02:18:11
edit2Rapporteer  
. Overigens met 2007 materiaal........

link: http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2341112

My dear condolences......

Wat is er mis met 2007 materiaal,
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #15 Augustus 13, 2007, 03:39:48
edit2Rapporteer  
Ook een keer in scheveningen gezien dat een rebel bleef loopen. Kan dus ook verkeerd aflopen.

Na een paar loops, zitten je lijnen zo vast dat je de hele kite moet releashen, en maar hopen dat het er geen lijnen aan jezelf vast zitten. Blijft een groot gevaar bij deze sport.
 


chicaro

Berichten: 58
Antwoord #16 Augustus 13, 2007, 04:16:28
edit2Rapporteer  
Merde, blijft linke sport!

Is altijd maar de vraag of je op zo'n moment wel kunt releasen of snijden! Ik heb uiteindelijk al mijn vertrouwen in het engeltje op mijn schouder  :Smiley

Micky

Berichten: 4101
Antwoord #17 Augustus 13, 2007, 06:25:27
edit2Rapporteer  
Heb zelf een Warrior met mesje.....maar of je in staat bent dit mesje uit je harnas te trekken en ook nog op de juiste manier te gebruiken als je meegesleurd wordt omdat je kite blijft loopen....  Huh Huh
Hoop het in ieder geval niet mee te maken....

Gecondoleerd en sterkte aan de fam. en vrienden.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #18 Augustus 13, 2007, 18:21:25
edit2Rapporteer  
ik had een keer met een mislukte frontroll transition dat ik voorover viel en de bar was ingehaakt in mijn harnas.
gelukkig stond er iemand aan de kant die gelijk mijn kite kon aanpakken maar ik zag mezelf al de duinen in worden getrokken..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.