leash weer aan de kite vastmaken?

marcow

Geen avatar

Augustus 16, 2007, 15:02:55
edit2Rapporteer  
Hallo,

Nadat m'n lijnen in de knoop kwamen en ik uiteindelijk aan de chickenloop moet trekken, hing m'n oude Takoon Skoop aan de leash te spinnen. Dit ging een paar minuten goed, totdat ook die knapte. (gelukkig na hard zwemmen/rennen toch de kite weten in te halen.

Maar nu kan ik niet meer vinden, waar de leash vast zat. Aan de stuurlijn of een powerline?

Iemand een tip?

Groeten,

Marco
ES

Geen avatar

Antwoord #1 Augustus 16, 2007, 17:21:45
edit2Rapporteer  
Ik weet het ook niet precies. Maar logischerwijs zou je toch denken aan de powerline, want als je hem aan de stuurlijn doet dan gaat je kite sturen toch. En dan gaat ie loopings maken lijkt me. 5th zit iig aan de leading edge, dus jou leash zou ook wel aan de lijn moeten die aan die leading edge zit. Maar iemand hier zou het je vast wel precies kunnen vertellen die ook Takoon vaart.
sjembek

Antwoord #2 Augustus 16, 2007, 17:54:28
edit2Rapporteer  
Lol, je leash aan je 5th vastmaken is een perfect idee als je hem als eenlijner wilt gebruiken.
Niet doen dus. Je 5th is op zichzelf al een safety. Het verschilt per bar waaraan de safety leash aan kan worden verbonden, bij de een is het een van de stuurlijnen en bij de andere weer een van de powerlijnen. Vaak kan je dit zelf ook op een andere lijn zetten als je een niet al te brakke bar hebt. En ES, als je je safety aan je stuurlijn vastmaakt dan gaat de kite niet lopen
tenzij je nog 3 andere leashes aan de resterende lijnen vast hebt zitten.
marcow

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 16, 2007, 18:08:36
edit2Rapporteer  
Mijn Takoon is nog uit 2002. Dus slechts 4 lijntjes.

Marco
nlkiter

Antwoord #4 Augustus 16, 2007, 19:46:55
edit2Rapporteer  
@Marcow

Je leash loopt bij de Scoop over je voorste lijnen. De ene lijn zit via een knoopje aan je chickenloop vast (links). Rechts loopt je leash, direct verbonden aan je rechter powerlijn, door een oog direct door naar je kite. Aan deze lijn zit ook de stopperbal die je bar tegenhoudt zodat hij niet tegen de kite klapt.

Dus:
Op je voorste lijnen
Leash aan je lijnen vast, door het oog
Aan deze lijn zit ook een stopperbal

Op de foto in het manual kan je het nog net zien:

http://kujok.dk/filer/drager/Dreambar_2003_userguide.pdf
Otto

Antwoord #5 Augustus 16, 2007, 21:01:59
edit2Rapporteer  
@ Sang, in principe kan je toch gewoon je leash aan je 5th vastmaken? Je moet je 5th dan alleen niet te strak afstellen, alle North barren werken immers zo...
sjembek

Antwoord #6 Augustus 16, 2007, 21:19:12
edit2Rapporteer  
@ Sang, in principe kan je toch gewoon je leash aan je 5th vastmaken? Je moet je 5th dan alleen niet te strak afstellen, alle North barren werken immers zo...

Serieus? Lijkt mij dat als je een lijn (je leash dus) vanaf het middelpunt zwaartekracht aan je kite vastzet dat je kite zich of met de le naar beneden stort of omgekeerd als eenlijner door blijft vliegen wanneer je aan de leash trekt.. Of zit ik fout met deze theorie?
marcow

Geen avatar

Antwoord #7 Augustus 16, 2007, 22:29:11
edit2Rapporteer  
Die handleiding daar zocht ik naar!

bedankt, ik ga aan de slag.

Marco
e_surf

Antwoord #8 Augustus 17, 2007, 03:44:19
edit2Rapporteer  

Serieus? Lijkt mij dat als je een lijn (je leash dus) vanaf het middelpunt zwaartekracht aan je kite vastzet dat je kite zich of met de le naar beneden stort of omgekeerd als eenlijner door blijft vliegen wanneer je aan de leash trekt.. Of zit ik fout met deze theorie?

Dit is de manier, waarop o.a. Naish 5th barren en North 5th barren sinds 2005 werken.
Bij trekken van je safety, trekt de kite dus alleen aan je 5e lijn en de kite wappert aan de 5e lijn naar beneden.
Wanneer de kite zich omdraait, wil hij idd soms wel eens op zijn rug blijven vliegen.

Micky

Antwoord #9 Augustus 17, 2007, 05:47:28
edit2Rapporteer  
Hallo,

Nadat m'n lijnen in de knoop kwamen en ik uiteindelijk aan de chickenloop moet trekken, hing m'n oude Takoon Skoop aan de leash te spinnen. Dit ging een paar minuten goed, totdat ook die knapte. (gelukkig na hard zwemmen/rennen toch de kite weten in te halen.

Maar nu kan ik niet meer vinden, waar de leash vast zat. Aan de stuurlijn of een powerline?

Iemand een tip?

Groeten,

Marco

Was dat toevallig op Oostvoorne vandaag?
marcow

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 18, 2007, 20:01:38
edit2Rapporteer  
Nee ik was het niet op oostvoorne.  (grinnik_kitesmiley)

Bij mij is het vorig jaar gebeurd.  (huilen_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.