Vegas '06 of Rebel '07

Lennart-Texel

Geen avatar

Berichten: 6
Augustus 20, 2007, 01:43:11
edit2Rapporteer  
Hallo, ik ben sinds kort besmet geraakt met het kite-virus
en heb reeds een Vegas '06 12m2 in mijn bezit, maar nu
wil ik er een 9m2 bij.
Nu kan ik de Vegas '06 en de Rebel '07 allebei nog nieuw
bestellen voor dezelfde prijs.
Wat raden jullie aan, de Vegas omdat ik dan 2 dezelfde
kites heb of kan ik beter voor de Rebel gaan?

Gr Lennart.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #1 Augustus 20, 2007, 03:05:48
edit2Rapporteer  
wil je freestyle dan de vegas en wil je graag wat meer hangtime dan de rebel.
Formula1

Berichten: 128
Antwoord #2 Augustus 20, 2007, 03:59:07
edit2Rapporteer  
Ik denk dat hij nog vooral bezig is met varen en dan denk ik dat de rebel een betere keuze is.
hielke

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #3 Augustus 20, 2007, 04:35:21
edit2Rapporteer  
warom niet de vegas 07 top kite. ik heb er 1tje voor je te koop liggen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Augustus 20, 2007, 16:04:22
edit2Rapporteer  
Ik denk dat hij nog vooral bezig is met varen en dan denk ik dat de rebel een betere keuze is.

Rebel7 9m2 dekt het windbereik van je Vegas6 12m2 VOLLEDIG af + extra high-end. Koop je die, dan is in principe je Vegas volledig overbodig.

Als beginner zou ik zowiezo niet onder een Rebel7 9m2 gaan hangen in 20+ kn. Veels te snel en aggresief. Jij kunt al varen neem ik aan dan zal het wel gaan. Daarbij is een Rebel een flatkite en vaart behoorlijk anders dan je Vegas. Ik heb echt lang moeten wennen aan dit type kites toen ik van de Vegas5 afstapte.

Ik weet niet hoe goed je al kunt varen, maar een Rebel heeft een groter inzetbereik waardoor je vaker kunt varen met die ene kite. Ik had toen ook nog een 12m2 Vegas, en die heb ik nooit meer aangeraakt toen ik de Rebel eenmaal in mijn bezit had.

Koop je een Vegas6 9m2 dan heb je wel het high-end van de Rebel 9m2, maar minder low-end. Hierdoor blijft je 12m2 niet overbodig.

De keuze moet je vooral baseren op wat je met de kite wilt. Hangtime is een onzin argument, dat heeft de Vegas6 ook best. Zoals hierboven al gezegd is de Vegas een goede beginners en freestyle kite. De Rebel is minder goed in freestyle, maar zeer geschikt voor mensen die willen cruisen (heen en weer varen en springen), maar bovenal die de golven inwillen. De kite is zeer snel en heeft total depower waardoor het comfortabeler varen is zoals met elke flatkite.
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #5 Augustus 20, 2007, 18:54:21
edit2Rapporteer  
plus dat je je rebel veel sneller kwijtraakt 2e hands en hij meer waarde vast is en best gewilt plus ee jaar nieuwer
dus gewoon rebel halen d8 ik
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #6 Augustus 20, 2007, 19:21:43
edit2Rapporteer  
Nou ik weet niet of je er wel eens naar kijkt.
Maar de vegas 2006 word ook nog veel gevraagd en weinig aangeboden hoor.
Dus is net zo goed waarde vast.
Vandaar dat die waarschijnlijk ook nog dezelfde prijs heeft als een kite die een jaar ouder is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Augustus 20, 2007, 20:52:38
edit2Rapporteer  
Vegas06 lijkt wel populairder als het 2007 model. Als je de test in kiteboarding.de leest tussen de twee jaren dan blijkt ook wel dat de kite behoorlijk anders is geworden. Die 2006 is en blijft een topper!

nieuwe kites zijn altijd een slechte investering. Net als toen met windsurfspullen zakt de waarde sneller dan de zwaartekracht. Het is een stukje plezier waar je in investeert.
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #8 Augustus 20, 2007, 22:48:35
edit2Rapporteer  
Even kijken of je de rebel kan testen? En dan kijken welke kite je het beste bevalt.. Ik zou voor de vegas gaan denk ik, want die Rebel is toch wel een erge beginners kite en aan de vegas heb je denk ik wel langer plezier.. Waarde verliest je kite toch wel dus dat maakt niet zoveel uit.
Lennart-Texel

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #9 Augustus 21, 2007, 00:09:08
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reactie's allemaal!
Ik ben sinds 2 maanden aan het kiten en kan nu net een beetje hoogte lopen.
Wil deze kite dus meer voor een beetje cruisen en over een tijdje misschien eens een sprongetje.
Vandaag nog even met een leraar over gehad die met de Rebel les geeft.
En die adviseerde mij toch om voor de Rebel te gaan.
En als ik jullie reactie's zo eens bekijk lijkt dat me de juiste keuze.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #10 Augustus 21, 2007, 01:02:07
edit2Rapporteer  
Even kijken of je de rebel kan testen? En dan kijken welke kite je het beste bevalt.. Ik zou voor de vegas gaan denk ik, want die Rebel is toch wel een erge beginners kite en aan de vegas heb je denk ik wel langer plezier.. Waarde verliest je kite toch wel dus dat maakt niet zoveel uit.

Rebel is dus echt niet een erge beginnerskite....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Augustus 21, 2007, 02:54:52
edit2Rapporteer  
Even kijken of je de rebel kan testen? En dan kijken welke kite je het beste bevalt.. Ik zou voor de vegas gaan denk ik, want die Rebel is toch wel een erge beginners kite en aan de vegas heb je denk ik wel langer plezier.. Waarde verliest je kite toch wel dus dat maakt niet zoveel uit.

Zou het niet fijn zijn als mensen NIET reageren als ze niet weten waar ze het over hebben? Typisch weer zo'n "van horen zeggen" verhaal.

De Rebel7 9 en 7m2 zijn beslist geen beginnerskites zoals ik al eerder gezegd heb. De grotere maten zijn wat rustiger, maar daar vraag de topic starter helemaal niet naar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.