Moet je dit horen dan...

bastian bijl

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #25 Augustus 20, 2007, 22:46:07
edit2Rapporteer  
Eelke

goed emailtje ThumpsUp
bastian bijl

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #26 Augustus 20, 2007, 22:47:23
edit2Rapporteer  
eelke

goed emailtje
burton

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #27 Augustus 20, 2007, 23:46:34
edit2Rapporteer  
Idefixie.

Het hele punt is gewoon dat veel ( nieuwe) kitesurfers hun eigen sport niet serieus nemen. De sport is voor veel mensen nieuw. Ook afgelopen week weer mensen met aflandige wind op zee. Kitesurfers? die in de tuintjes van mensen gaan zitten schijten ( schellinkhout). Kitesurfers die roepen: neem vooral geen les! Kitescholen die met zware buien in zicht door gaan met lessen. ( hoezo voorbeeldfunctie?) En als je dan als kitesurfer iemand een "ziekelijke crash" toewenst geeft dat wel iets aan over de mentaliteit op het water.



Ik snap niet echt wat je hiermee wilt zeggen?? :Smiley

Kitesurfscholen met zware buien in zicht die doorgaan met lessen?? Huh

Als je als school goed materiaal gebruikt is daar niets mis mee,..als instructeur weet je met je materiaal om te gaan en weet je ook waar je limiet ligt, komt er een bui aan ga jij dan van het water?

Dus hierin schiet je een beetje te kort door de bocht,....Heb meer respect voor die leraren, want als jij aan je werk bent en het waait een sterke BFT 6 dan staan die gasten zich te pleuris te werken op het water ( wat velen wel eens vergeten is dat het een loodzware taak is om iemand op het board te krijgen)  bij iemand die het kiten wilt leren kennen. ThumpsUp

Voor de rest mogen ze niet poepen in de tuintjes van de pastoor,hehe. schater

Gr Karsten
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #28 Augustus 21, 2007, 01:10:16
edit2Rapporteer  
@ Burton, lijkt me toch duidelijk wat Idefixe probeert te zeggen. Als er zware buien op komst zijn kunnen er mega windvlagen komen. Dus als je dan een aantal beginners bij je hebt, is dat onverantwoord. Ik zie niet staan dat Idefixe geen respect heeft voor deze mensen, hij geeft alleen aan dat er soms niet verstandig wordt gehandeld.

@ Eelke, vind het een super initiatief van je, die email. Wellicht moet ik niet zeuren, maar je had de mail wel even kunnen laten checken door iemand met wat meer taalgevoel, want er staan behoorlijk wat taalfouten in...zeker aangezien het naar de media is en ik aanneem dat je goed over wilt komen. Nogmaals, wellicht moet ik niet zeuren, maar ik ben nou eenmaal van mening dat je anders wellicht niet helemaal serieus wordt genomen.
burton

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #29 Augustus 21, 2007, 01:30:06
edit2Rapporteer  
Sorry Kaptain,...kben het niet geheel met je eens,....het ligt er helemaal aan met wat voor materiaal de school les geeft,....ook de school checkt de weersverwachtingen en die weten als geen ander met welke grootte en welk soort kite je op het water kan staan,.....

Nogmaals het ligt er helemaal aan met welk materiaal de school les geeft!

Gr Karsten
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #30 Augustus 21, 2007, 13:32:46
edit2Rapporteer  
Sorry Kaptain,...kben het niet geheel met je eens,....het ligt er helemaal aan met wat voor materiaal de school les geeft,....ook de school checkt de weersverwachtingen en die weten als geen ander met welke grootte en welk soort kite je op het water kan staan,.....

Nogmaals het ligt er helemaal aan met welk materiaal de school les geeft!

Gr Karsten

Dus lijkt het me dat als er zware buien op komst zijn volgens de weersverwachting, men ook weet dat er ineens een verschil van 20 tot 30 knopen kan zijn (ik ga er van uit dat Idefixe dat bedoelt) en dan dus niet het water op gaat met leerlingen. Want zelfs met het beste materiaal gaan die leerlingen dat niet trekken en dan kun je als instructeur ook weinig betekenen als een van je leerlingen die kite radicaal instuurt en er een windvlaag overheen dendert.

Ik denk dan ook dat je de opmerking van Idefixe teveel als algemeen beschouwt. Naar mijn mening heeft Idefixe het hier echt alleen over de extreme gevallen die met onverantwoord weer toch gaan lesgeven.
Kitesurfschool.nl

Geen avatar

Berichten: 66
Antwoord #31 Augustus 21, 2007, 14:51:58
edit2Rapporteer  
Hier de goede antwoordt !!!


Ciao
Harry

http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/7690
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #32 Augustus 21, 2007, 14:58:37
edit2Rapporteer  
Top weer Harry  ThumpsUp
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #33 Augustus 21, 2007, 15:31:53
edit2Rapporteer  
@burton

Donkere wolke / een zware bui gaat vaak gepaard met windstoten en mogelijk ook met bliksem. Ik ben zelf IKO instructeur en het is een basis regel dat als je zwaar weer ziet aankomen dat je dan van het water af gaat. Als instructeur heb je een voorbeeldfunctie dus als je tijdens een les slecht weer ziet aankomen dat moet je daar je leerlingen op wijzen en dan de juiste actie ondernemen. Tijdens een les geldt zeker: better safe than sorry dus liever een keertje te vaak van het water af dan een keertje te weinig.

En inderdaad, kitesurf-les geven is best zwaar werk :-)
burton

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #34 Augustus 21, 2007, 21:56:13
edit2Rapporteer  
@Kentyman

Met Bliksem en onweer heb je helemaal gelijk!! Maar met donkere wolken en windstoten die je als instructeur al een avond van te voren weet dat ze tijdens de les komen, ga je toch echt niet van het water af,...kite ff laten zaken naar het rand van het windvenster( oplaten en landen) desnoods cursist ff kite laten aanpakken,..dan ben je goed bezig als instructeur!

En nogmaals nog 1 keer,...het ligt er helemaal aan met welk materiaal je les geeft,...kheb kitescholen gezien die geven les met materiaal wat verboden moet worden, en scholen gezien die met materiaal les geven die juist geprezen moeten worden (wat ook weer een voorbeeld is voor andere kitescholen)!

Gr Karsten
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #35 Augustus 21, 2007, 22:44:16
edit2Rapporteer  
Ik zit toch te balen op m'n werk ( ik had al lang weg moeten zijn  (angry_kitesmiley) ) dus toch maar ff reageren dan.......

@ Burton: ik zeg nergens dat DE KITESCHOLEN niet deugen. Zoals je zelf al zegt zijn er nog steeds scholen die met materiaal lessen wat verboden moet worden. Mijn lijstje met punten heb ik alleen geplaatst om aan te geven dat er in de kitewereld nog ( helaas) veel zaken gebeuren die aanleiding geven tot de negatieve berichtgeving over het kitesurfen van tegenwoordig.

Willen we over een paar jaar nog lekker kunnen varen op de huidige beschikbare spots ( om maar niet te praten over uitbreiding van de spots) moet de kitesurfscéne ( leveranciers, scholen en last but not least: de kitesurfers zelf) zich zo langzamerhand toch wel een beetje druk gaan maken over de negatieve berichtgeving over onze sport en hoe we dit om kunnen buigen naar een positief beeld.

Neem je als instructeur bij "een bui in aankomst"de beslissing om toch op het water te blijven, zal dat misschien ( met veilig materiaal) best wel kunnen. Vergeet echter niet dat jouw voorbeeld/gedrag  als instructeur door de cursist wordt overgenomen. En juist cursisten hebben gewoon erg weinig ervaring ( anders nemen ze geen les) en moeten in hun eerste lesjes leren dat ze bij "een bui in aankomst" gewoon lekker van het water afgaan om ongelukken te voorkomen........
Ik heb het in de praktijk meerdere malen meegemaakt dat de locals ( incl "teamriders") bij het zien van een "donkere lucht" uit veiligheid van het water gingen en dat de lessers gewoon doorgingen.
burton

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #36 Augustus 21, 2007, 23:03:17
edit2Rapporteer  
@Idefixie

Helemaal gelijk,...mijn instructeur gaf deze instructie's ook met zwaar weer en noem maar op tijdens de les, mijn les was destijds met een Bft5 en een zonnetje,....je bent voor mij een goeie leraar als je deze dingen vertelt onder een zonnetje zoals bij mij (hangloose_kitesmiley),...vele leraren staan aan de kant hun cursus te geven (Echt niet goed), de goeie scholen haal je er meteen uit (die staan ver bovenwinds les te geven van de kiter's zelf,..helaas zijn er veel te weinig scholen die dit doen).

Deze scholen moeten vaak ook een half uur door het water lopen willen ze de cursisten het vertrouwen en de veiligheid kunnen garanderen,...deze instructeurs zijn prima op to date wat betreft de weersomstandigheden waarin de cursus wordt gegeven... ThumpsUp

Ik ken er vrijwel maar 2a3 scholen die zo lesgeven die direct de ruimte zoeken in het water, en ik kan je zeggen die zitten niet aan zee maar in het noorden des lands, geloof zelfs dat jij daar ook regelmatig bent (dat is een school die echt een voorbeeld is voor vele scholen in NL)  ThumpsUp ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.