SS fuel 05 13 vs. f-one tribal 13

maarten.v.a

Geen avatar

Berichten: 172
Augustus 23, 2007, 17:26:22
edit2Rapporteer  
Haey,

ik ben op zoek naar een nieuwe kite, en ben de Fuel 05 13 en tribal 06 13 tegengekomen. Wie kan mij wat de beste keuze is wat betreft:

-low-end/high-end
-springen
-kwaliteit
-alleen starten/landen
-waterstart

Alvast bedankt!

Groet, Maarten.
harm1978

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #1 Augustus 23, 2007, 18:33:55
edit2Rapporteer  
he ik heb een tribal 13m2
-low end is niet optimaal
-highend daarintegen is helemaal top. je kan er lang mee doorvaren.
-windrange is groter dan die van een fuel13m2 '05
-alleen starten en landen nog niet getest
-waterstart is heel makkelijk met dank aan de 5lijn
-voordeel van de tribal is ook dat veel depower heeft.
-kwaliteit is degelijk

ik zou dus voor die tribal gaan,
maar goed waar wil je de kite voor gebruiken? ben je beginner? gevorderd? LEN10 like?
maarten.v.a

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #2 Augustus 23, 2007, 19:51:52
edit2Rapporteer  
Ik kan redelijk kiten, ben nu vooral bezig met grabs, 360's enzovoorts... Ik vind het lekker om hoog te gaan, maar LEN10 hoeft nou ook weer niet direct...Smiley Bedankt alvast!

Groet, Maarten.
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #3 Augustus 23, 2007, 22:07:27
edit2Rapporteer  
Ik  vaar ook triba 06, je range is idd groter dan van SS. En je lowend is best ok. High end is super.

Verder spring je er cker wel hoog mee en je hangtime is ook goed. Btje mee kite loopen gaat ook cker wel lekker en uitgehaakt vaart die niet egt lekker. Raily's enzo gaan wel lekker. 

Verder is de kite goed en stevig afgewerkt maar die bar is een beetje jammer. Veel dingen kunnen hard slijten maar het kan ook meevallen. Kijk maar naar de verhalen die je af en toe ziet. Bij de een zn 5th lijn en bij mij dan weer mn leader lines. Maar opzich valt het wel mee.

Omdat je 2 y splitsingen hebt is het alleen starten nogal erritant omdat je deze snel verkeerd aansluit, of hij blijft aan hangen achter je lijnen ofzoiets. Maar t kan er verder ook goed mee. Landen gewoon maar aan je 5th denk dan.  En waterstrarten is ook makkie. Al merk ik wel dat met hard insturen of als k hard op mn plaat gaat en die kite loopt nog een keer door dat je met veel druk in je kite je tip in klapt omdat je je tube niet hardgenoeg krijgt in je tips.

slingshot is ook bomproef en simpeler vergeleken met de tribal. Alleen zal je range dus minder zijn en je springt er ook minder hoog mee!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.