Beginnend kiter

mailpim

Geen avatar

September 04, 2007, 18:00:19
edit2Rapporteer  
Jongens!

Als ik dit forum eens goed doorlees is kitesurfen aardig geliefd bij iedereen.

Zelf heb ik al regelmatig kitesurf lessen gehad. Tijdje mee gestopt en nu begint het wel weer te kriebellen en sta op het punt mn eigen setje te kopen. Alleen waar moet ik beginnen? Heb beetje rond zitten snuffellen op het net en kom leuke 2e hands setjes tegen. Maar kunnen jullie mij als beginnend kiter vertellen wat voor board ik moet kopen, wat voor kite enz enz...

Ik heb een Ocean Rodeo Legend 142 board aangeboden gekregen, voor een aantrekkelijke prijs. Is dit een board waar ik mee kan beginnen?

Zelf weeg ik 85 kilo, ben 1.89 lang. Ik weet gewoon echt niet waar ik op moet letten.

Wie helpt me graag stukje verder.

mzzls Pim
Wouter

Antwoord #1 September 04, 2007, 18:08:20
edit2Rapporteer  
Uitstekend board om me te beginnen. Van welk jaar is het board? Ik zou voor een allround SLE kite gaan en als je 1 kite neemt dan voor een 12. Kan je later er altijd nog een 8m bijhalen.

Ga je toch voor C-shaped dan een 14 en een 10.
Davidoff
Gast
Antwoord #2 September 04, 2007, 18:08:47
edit2Rapporteer  
Pim,

top dat je wilt gaan beginnen. ik adviseer je sowieso een 12m2. begin dan met een north vegas 2006. heel erg stabiele kite. straft je niet meteen af!

heb geen ervaring met je boardje. je zou ook kunnen beginnen met een fanatic eastwood. 142cm.

ben zelf ook beginner en vaar een Jaime Pro 2006 129cm - 39.5. prima! merk niet dat ie te klein is. met mijn 80 kg.

succes!

David
double_s

Antwoord #3 September 05, 2007, 11:02:18
edit2Rapporteer  
ik heb nog een c-shape 13m2 te koop met 2 x een bar.
het gaat om een best yarga 13m2 uit 2006 met kleinen en grote bar.
heb je er belang bij maiil me dan op stefan_brongers@live.nl
spruce

Antwoord #4 September 05, 2007, 18:56:14
edit2Rapporteer  
Ik ga mijn uitstekende beginners kites (3 stuks) in de verkoop doen. Indien je interesse heb, stuur me dan maar even een emailtje naar mailadres in mijn profiel. Wellicht kan ik dan voor jou een heel mooi prijsje opstellen.

Board weet ik nog niet of ik mee verkoop, is wel bespreekbaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.