lichtweer kites

Flying-viking

Berichten: 21
September 12, 2007, 05:06:31
edit2Rapporteer  
Ha mede-kiters,

 

Ben ik weer eens thuis en sta te poppelen om te gaan kiten staat er weer is weinig wind. grrrr. (angry_kitesmiley)

Wat ik dus wil is dat ik met relatief weinig wind nog ff een beetje kan gaan cruizen.

Ff een vraagje...

Ik ken 2 licht weer kites;

1. Slingshot Machine '06 20m2.

2. Cabrinha contra '05 19.5 m2.

 

Welke van deze 2 kites zijn beter?

 

Of is het beter om met mijn huidige kite North Rhino '06 14m2 met groot board zoals spleene door de dagen met weinig wind aan te gaan?

 

Latersz
 InLove
 
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #1 September 12, 2007, 06:43:19
edit2Rapporteer  
... Of je koopt mijn wipika amp + 16,5 m voor € 100,-
daan

Berichten: 426
Antwoord #2 September 12, 2007, 12:44:15
edit2Rapporteer  
volgens mij als je een groot board pakt met je rhino kom je redelijk snel weg. Ik denk ook dat kites boven de 16meter niet echt super nuttig zijn want je kan er bijna niet mee sinussen en je kan dus uiteindelijk net een paar knopen eerder varen dan met je 14. Dus pak en groot board en volgens mij kan je dan ook een stuk eerder varen en ik denk dat het een stuk effectiever is.

maar een ding is zeker zonder wind kan je natuurlijk niet kiten;)
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #3 September 12, 2007, 13:42:25
edit2Rapporteer  
je hebt echt niks aan een 20 meter, die zijn zoooo traag en dat is zooooo saaaai!!!!
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #4 September 12, 2007, 13:45:43
edit2Rapporteer  
Misschien is een foil een optie. Die vliegen met erg weinig wind. Zijn wel enorm traag, maar dan ben je wel de enige die met het avondzonnetje op het water staat.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #5 September 12, 2007, 13:51:46
edit2Rapporteer  
Flysufer SII 19 SilverArrow... met dat ding kun je (icm het juiste board) varen bij ong geen wind (vanaf 5 knopen).

Flysurfer SII 15 is ook ene leuke.. die wil ong vanaf 6 a7 knopen lekker varen (ook weer i.c.m het juiste board).

Ze zijn vrij langzaam idd Smiley MAar met jumpen kom je ong ook nooit meer beneden Smiley
Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #6 September 12, 2007, 13:51:50
edit2Rapporteer  
Neem een flysurfer. Als je daar een 10m2 van hebt heb ik mij laten vertellen dat het gelijk staat aan een 17m2 c-shape.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #7 September 12, 2007, 14:32:20
edit2Rapporteer  
Kijk eens op de duitse Ebay. Er worden veel grote kites als X4 18m, Torch 18, 20m aangeboden. wellicht kun je voor weinig geld een goede gebruikte kopen en dan heb je volop plezier.
Ik ben het niet eens met de opmerking dat je met een grote kite geen plezier hebt. Ik vaar bij weining wind met een oude X4 18m, en ben op het water als alle 14m Cs en Bows nog aan de kant staan en kan ook hoogte houden zonder probleem.
Ik weeg 85Kg en vaar bij weinig wind met een Underground Fridge Door.
 
Ja een grote kite beweegt trager en het sinussen kost een beetje kracht maar je bent ten minste op het waterm Het enige nadeel van de grote kites vind ik dat je bij sprongen de kite al heel snel moet terugsturen, doordat hij zo traag is duurt het even an als je te laat bent val je uit de lucht ipv een nette landing te maken..

Let wel als je gebruikt koopt dat je een 5 lijns kite koopt want een 4 lijns 18 of 20m uit het water starten bij weinig wind lukt vaak niet, met een 5-lijns set up kom je altijd weer uit het water..

Ik vnd een grote kite lekkerder dan met een DOOR varen, dat is pas echt een klomp aan je voeten. Een 2e hands 18m is goedkoper en je kunt een 18m altijd mee nemen op vakantie, een Door van 160cm kun je niet makkelijk inchecken bij een vlucht of achter in de auto leggen...

s6

Mike
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #8 September 12, 2007, 14:50:53
edit2Rapporteer  
nobile EXT varen met je rhino, haal je zo 2 knopen van je low end af en heb je zeker geen klomp aan je voeten! Of een golfsurfboardje
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #9 September 12, 2007, 16:16:35
edit2Rapporteer  
Ik vaar met mijn rhino 06 12m2 en een spleene the door 154x42 vanaf 12 knopen. Is al best leuk. (Meer wind blijft natuurlijk wel leuker.) Die deur voelt tot een knoop of 20 wind helemaal niet zo groot aan. Vanaf een knoop of 16/17/18 pak ik mijn deamon 125. Ik weeg 70 kg.  Het ligt er net aan hoeveel je uit wil geven. Een hele grote kite is voor weinig 2e hands te koop (als hij op je bar past) Een groot booard is denk ik duurder. Ik heb daarvoor een half jaar de 2e hands markt in de gaten gehouden. De week nadat ik toch mar een nieuwe gekocht heb stond er 1 te koop voor 300 euro... Ondanks die kleine tegenvaller bevalt hij erg goed. 
Als je met nog minder wind wil varen moet je het denk ik allebij doen (Groot board en hele grote kite) Houd er dan wel rekening mee dat je dan heel veel geld uitgeeft voor relatief suf cruizen. (Alhoewel die dagen wel weer heel veel voorkomen. Ik denk dat ik nu de helft  van mijn vaardagen op mijn deur vaar.)
Ik heb trouwens wel mijn eerste backroll en kiteloop op die deur geland. Juist omdat je dan met heel weinig wind toch een bestuurbare vlieger in je hand hebt. Ga je niet zo hard mee onderuit als het fout gaat. Een beetje spelen is dus niet helemaal uitgesloten. Dat is het met een grote kite denk ik wel.
Maartenvanb

Berichten: 29
Antwoord #10 September 12, 2007, 17:31:51
edit2Rapporteer  
Hej

Ik heb nog een Gaastra Stealth 20m2 liggen. high performance dus een hoge draai-en vliegsnelheid! Vlieger is als nieuw, mail me als je eventueel belang hebt, dan maak ik wel een mooie aanbieding. (maartenvanbarneveld@hot....com)

Gr.

Maarten
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 September 12, 2007, 17:51:14
edit2Rapporteer  
kitepirates.de had torch II en raven II 18/20m² te koop voor 200-300 eur
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #12 September 12, 2007, 18:02:12
edit2Rapporteer  
iedereen geeft aan wat zelf hebben / goed vinden, of proberen evt hun shizzle te verkopen.
het enige nuttige wat ik kan zeggen is:
ik heb me fluid light wind hp bow-tje opgehaald.
en ik ben tevree.
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #13 September 12, 2007, 20:30:33
edit2Rapporteer  
Idd, wat Mcdrijver zegt. Fluid torques hebben best een relaxte low-end.
Ik ging samen met iemand die fluid voer varen in lichte wind en hij kwam
nog eerder weg dan ik met mijn 16,5 c-shape..
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #14 September 12, 2007, 21:48:35
edit2Rapporteer  
tis eigenlijk wel logisch dat iets ULTRA plats sneller wegkomt en meer power heeft dan een gewone bow.
maar ik zeg verder weinig meer over fluid, alleen maar lof
Henning

Berichten: 581
Antwoord #15 September 13, 2007, 00:22:32
edit2Rapporteer  
Neem een flysurfer. Als je daar een 10m2 van hebt heb ik mij laten vertellen dat het gelijk staat aan een 17m2 c-shape.

Maak daar van Flysurfer 10 = Tube 13...

I would wish that is was like a 17m2 Tube... Dan konk echt bijna altijd varen

tis eigenlijk wel logisch dat iets ULTRA plats sneller wegkomt en meer power heeft dan een gewone bow.
maar ik zeg verder weinig meer over fluid, alleen maar lof

Zolang het krom is is het niet plat... en al helemaal niet ULTRA plat... hij is dus gewoon krom.
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #16 September 13, 2007, 00:33:42
edit2Rapporteer  
tja, ik heb nog wel een contra 19.5 hier liggen voor een zacht prijsje

vliegt echt top alleen de deflate word ik kriegelig van (de ventielen)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.