hielke
Geen avatar
|
kite lager in 1 hoek zetten
Geen commercie. Edit: Arjan.
|
|
|
chico
|
Kite depoweren wil ook nog wel eens helpen. Verder niet te korte rakjes maken. Lange stukken tijdens kruisen is beter. Iedere keer dat je van richting verandert verlies je ook vaak weer hoogte. Zeker als je de kite snel instuurt. Wel altijd op je board letten. Zeker op zee met vinnetjes up ben je ze zo kwijt. Ik kom zo vaak veel hoger uit. Stroming wil wel eens tegen zitten
|
|
|
|
Jorro
Geen avatar
|
Wat ik gemerkt heb bij het "haaien" is dat je niet zozeer hoogte maakt maar hoogte houdt. Als je dan korte rakjes maakt, wat begrijpelijk is omdat je je board niet uit het oog wil verliezen, verlies je bij de kantwisseling telkens even wat hoogte. De truc is depoweren, langere rakken, en zo zelf hoogte houden terwijl je board eigenlijk door de wind hoogte verliest. Dan kom je m op een gegeven moment weer tegen en kan je m meepikken. Ps Ik wist niet dat het haaien heette, dacht eerst even dat je er een paar had gesignaleerd op de noordzee
|
|
|
Steph
|
De meeste mensen wijzen hun arm teveel richting hun board (teveel upwind wijzen). Daardoor blokkeer je je pad door het water i.p.v. upwind te gaan. Het resultaat is dat je alleen maar meer downwind gaat.
Net als wanneer je op je plank staat. Als je teveel upwind probeert te gaan rem je => zink je juist alleen maar.
Ipv 'haaien' heet het ook wel 'upwind bodydraggen'.
Probeer je rakken niet te lang te maken. Dan raak je je board uit het zicht. Maak je ze te kort dan krijg je wat Chico/Jorro zegt. Door van richting te wisselen verlies je hoogte. 30m links, 30m rechts... dan heb je 'm meestal wel. Kite op 45 graden.
Wees dus niet te gretig en dan ga je beter upwind.
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
gebruik je hele lichaam bij het body draggen, strek je benen en gebruik je buikspieren, strek je arm en houd een hand aan de bar voor kite controle (kite laag). Zo ben je zelf een gestrekte plank en zal het veel makkelijker gaan.
Als je ver van je board bent is er toch altijd wel een kite maatje die je board even downwind van je gooit? Doe dat anders zelf eens voor iemand,die zal dat op zijn beurt weer doen bij een ander etc. Wel voldoende afstand houden, het meenemen van een extra board kan wel eens lastig zijn..
|
|
|
Julio
|
OK dank voor de tips. Vooral die tip van niet te gretig upwind proberen te gaan gaat me wel helpen denk ik. Ennuh, ik vond de titel van mijn post zelf ook wel catchy (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
|
|
Loepie (2 flat-3) de Leeuw
|
Misschien zou het dan wat rustiger worden daar... We kunnen het ook dolfijnen noemen trouwens
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
hey robin nog lekker gevaren afgelopen week ? ben nu van een hele drukke week af 16 uur x 5 = bijna dood (cry_kitesmiley) aankomende week kan ik als de wind het toelaat lekker varen misschien morgen in de middag ook nog wel (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
Stetman
|
hangt ook van je kite af. Met een oude kite heb je meer kracht opzij dan naar voor en wordt het lastig om bij je board te komen. Als je over je schouder aan lei je board kunt zien dan kom je er met je volgende rak bij.
|
|
|
rocket man
|
klopt wat stetman zegt met die oudere kites, zelf meegemaakt. Met m'n torch 2 is het een fluitje van een cent en met m'n oude rhino een ben ik soms echt aan het zwoegen.
Ik let vooral altijd dat mijn lichaam gespannen en gestrekt is, en probeer zelfs mijn rug naar achteren te buigen als ik helemaal geen hoogte loop. Benen kruizen helpt ook om je gespannen te houden. Vooral niet te snel insturen als je richting verandert hierdoor kan je behhorlijk aan hoogte verliezen.
|
|
|
arjanschip
|
hebben jullie er ook gigantisch last van dat heel je neus vol met water komt te zitten. vorige week een keer een kwartier liggen bodydraggen. Ik zat helemaal vol met zout water...
|
|
|
Roderick
Geen avatar
|
Wordt ook wel eens "supermannen" genoemd. (Dat geeft gelijk aan hoe je je lichaam moet houden) Succes er mee! (Janneke)
|
|
|
kootsie
|
hebben jullie er ook gigantisch last van dat heel je neus vol met water komt te zitten. vorige week een keer een kwartier liggen bodydraggen. Ik zat helemaal vol met zout water...
voeten naar achter laten wijzen!
|
|
|