Andijk tussenstand vervuild water in de (visse ) kom

Haring High Richardt

Berichten: 9341
September 15, 2007, 00:09:08
edit2Rapporteer  
Beste heer
 

Als eerste bedankt voor het doorgeven van uw klacht, zeker gezien de moeite die u heeft gedaan door ook op het kite forum na te vragen of er nog meer klachten zijn.

 

Het kleine meertje in Andijk staat bij de provincie NH en Rijkswaterstaat bekent onder de naam Andijk Vooroever/Koopmanspolder. Het water van het meertje wordt door RWS gedurende het zwemseizoen (1 mei tot 1 oktober) 2X per maand gecontroleerd op ondermeer e-coli bacteriën (ondermeer afkomstig van uitwerpselen van vogels), pH (zuurgraad). Wij hebben deze zomerperiode geen overschrijdingen aangetroffen die hebben geleid tot een waarschuwing of een zwemverbod. De (zwem)waterkwaliteit niet wordt bevordert door de aanwezigheid van honden, watervogels en de geringe doorstroming. Van het broeien en stinken van het meertje is ons niets bekent maar zullen dit met de waterkwaliteitsbeheerder (RWS) bespreken.

Indien u meer informatie bij RWS wilt krijgen kunt u daarvoor u vraag stellen op de website van RWS http://www.rijkswaterstaat.nl/ u kunt deze richten aan dhr De Vrieze of Pompert

Ik heb u e-mail al doorgestuurd met de vraag of zij meer wisten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tom Zwaak

Provincie Noord-Holland

Inspecteur Unit Handhaving Omgeving

t 023-514 3186

f 023-514 3030

e zwaaktnoordholland.nl

 


--------------------------------------------------------------------------------


Verzonden: donderdag 13 september 2007 16:35
Aan: Servicepunt-SHV; Post; Info Beheer en Uitvoering; Zwaak, dhr. T.C. (Tom)
Onderwerp: foto Andijk voor Tom Zwaak

 

13-09-2007

 

Hallo Tom Zwaak

 

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van hedenmiddag mail ik U de foto van het kleine meertje van Andijk

 

Op onderstaande foto kan je goed zien dat er maar een ingang is waar het water doorkomt.

Het water wordt dus niet ververst

 

Tevens worden er veel honden uitgelaten die er ook zwemmen en zitten er veel ganzen die voor de nodige poep in het water zorgen

Op de foto staat met rode letters kommetje klein

In dit meer wordt in de zomermaanden  ook geregeld gezwommen 

In de zomermaanden gaat hem meertje broeien en het stinkt dan ook

 

Is dit meertje getest voor de zwemkwaliteit ????

 

Heeft U het e-mail adres van die andere instantie die U per telefoon aan mij vertelde ??

 

Gr Richard

 

 

 

 
 

--------------------------------------------------------------------------------


 andijk.JPG (51.08 KB, 691x512 - bekeken 108 keer.)
 
 
 
 

 

12 september 2007

 

Geacht  zwemwater Noord Holland

 

Ik heb onderstaande brief gezonden naar:

 

g.hermansecreatieschapwestfriesland.nl
G.Hermans
Opzichter recreatieterreinen.
Recreatieschap Westfriesland
Bezoekadres Werkschuur:
Koggenrandweg 1, 1775 RG Middenmeer.
Postadres:
Postbus 20
1610 AA  Bovenkarspel.
tel.
fax. 0227-501066

 

Deze instantie kon mij niet verder helpen en stuurde mij door naar zwemwater Noord Holland

 

   

Graag  hoor ik van U een antwoord op onderstaande  problemen

 

met Vr gr Richard
 

Geachte recreatie schap

 

Als verwoed kiter en gebruik makend van het kleine meertje bij Andijk op de voorhoeve wil ik u het volgende mededelen:

 

Vorig jaar heb ik na het varen  hier een oogonsteking opgelopen van een week

 

3 weken geleden (9 augustus 2007) heb ik er gevaren waarna ik oorklachten kreeg. Ik ben na de dokter gegaan en die vroeg of ik ergens had gezwommen waar verontreinigd water was. Ja antwoordde ik in Andijk. Dit was dan ook de oorzaak van mijn oorklachten. Verder heb ik meerdere mensen gesproken die er last van haden

 

Verder wou ik melden dat er ook veel gezwommen wordt in dat kleine meertje

 

Ik heb vandaag gebeld met Eric Nij van de gemeente Andijk die me het tel nummer van het recreatieschap had gegeven.

Chantal  van het recreatieschap heeft mij toen tel nummer gegeven van Dhr. Hermans die verdere actie onderneemt.

Tegen hem heb ik gezegd dat ik bovenstaande naar het recreatieschap zou mailen

 

Hieronder plaats ik nog wat berichten van het kite high forum van personen die ook last ondervinden van de waterkwaliteit.

 

Graag  hoor ik van U een antwoord op bovenstaande problemen

 


met Vr gr Richard

               

Onderwerp: OORPIJN na Kiten op Andijk wie heeft er nog meer last van ???????  (gelezen 802 keer)
 

 

Haring Haaaar Rie

KiteHigh guru

Berichten: 1624



 
 
 OORPIJN na Kiten op Andijk wie heeft er nog meer last van ???????

« Gepost op: augustus 16, 2007, 12:57:52 pm »
 Antwoord met citaat Verander
 


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo gasten

Vorige week heerlijk gevaren op Andijk.    )Zowel op kleine meertje oftewel de vissekom als op het Ijselmeer.   

Wat schetst mijn verbazing dat ik na enkele dagen oorpijn kreeg. Dit werd alleen maar erger.

Eerst durfde ik niet naar de huisarts omdat de voorspellingen voor deze week kwa wind erg goed waren. Ik was bang dat zij zou zeggen dat ik het water niet op mocht.

De oorpijn werd intussen alleen maar erger 

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en naar de huisarts gegaan.

Zij kijkt in mijn oren en vraagt gelijk of ik pas terug ben gekomen van vacantie. Dit omdat een heleboel mensen die met deze klachten kampen gezwommen hebben in verontreinigd water.
Nee zeg ik, ik heb alleen vorige week gevaren op Andijk.
Vermoedelijk is dit ook de oorzaak. Vorig jaar precies het zelfde geval maar toen last van ontstoken ogen na varen in Andijk. Hier een week last van gehad

Ik het kleine meertje oftewel de vissekom wordt het water niet ververst en dan krijg je verontreiniging.

Ik kreeg een recept van haar mee met 3 keer druppelen gedurende een week en dan moet het over zijn.

Mijn vraag is hebben meer gasten hier last van ????????

Gr Richardt
 
 
 
 

 

 
 Re: OORPIJN na Kiten op Andijk wie heeft er nog meer last van ???????

« Antwoord #32 Gepost op: augustus 25, 2007, 09:31:08 am »
 Antwoord met citaat
 
--------------------------------------------------------------------------------

Hey Rich,

Is toch algemeen bekend dat het meer iet goed voor je is?

Zitten in de grond daar (die erg los zit) veel bacterien....

Dus is dit niet de enige aandoening...Franco is altijd verkouden als hij daar heeft gevaren bijvoorbeeld...

In de zomer dan gaat het meertje lekker broeien en komt er vanalles boven na bv een val.

Misschien iets voor de gemeente om actie op te ondernemen aangezien er ook veel kids zwemmen enzo.

Maar beterschap van ons en sja WAAR IS DE WIND Sad

LOL

greetz
E
 
 
 

jelmerboy

Full KiteHigh member

Berichten: 133


 
 Re: OORPIJN na Kiten op Andijk wie heeft er nog meer last van ???????

« Antwoord #36 Gepost op: augustus 29, 2007, 08:18:15 am »
 Antwoord met citaat
 


Zou wel mooi zijn als de gemeente nou eens wat doet aan die bodem daar. Het is wel smerig, opzich, maar vooral al dat glas en die mosselen die daar liggen! met name het glas waar ik laatste weer een smerige winkelhaak van in me poot heb. Wond wil niet genezen en zit geen kort op ofzo, en kan er nog steeds gewoon inkijken:P
 
 


Moradius

KiteHigh member

Berichten: 75



 
 Re: OORPIJN na Kiten op Andijk wie heeft er nog meer last van ???????

« Antwoord #38 Gepost op: augustus 29, 2007, 11:53:38 pm »
 Antwoord met citaat
 

Heb daar dit jaar ook een oorontsteking gehad na een dagje lekker in de koude Noordzee woelen. Heb toen bij een motorzaak van die kneedbare oordopjes gekocht, die zijn ook geschikt voor watersporters. Kosten echt niks €2,50 of zo. Een keer gebruikt en daarna niet meer omdat ik geen last meer had, maar die dingen houden goed je oren droog
 

Onderwerp: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk  (gelezen 1378 keer)
 

Bossy

KiteHigh member

Berichten: 64

 
 Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk

« Gepost op: augustus 07, 2006, 05:33:42 pm »
 Antwoord met citaat
 


Hoi peeps,

Gisteren en eergisteren heerlijk gevaren op andijk...

Alleen sinds gisteren zijn mijn ogen knalrood....mijn meisje heeft zelfs een ontsteking aan haar oog...

Hebben daar meer mensen last van?

greetz,
Boss
 

X2Nick

KiteHigh member

Berichten: 20



 
 Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk

« Antwoord #1 Gepost op: augustus 07, 2006, 06:41:57 pm »
 Antwoord met citaat
 


Ja, Ik ben zaterdag voor de eerste keer op Andijk geweest.Ik had de hele avond en de volgende ochtend ook nog last van mn ogen. Nu niks meer aan de hand. De volgende ochtend waren mn ogen ook aardig rod trouwens.
 
 
 

flyingtrunkie

Full KiteHigh member

Berichten: 332



 Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk

« Antwoord #3 Gepost op: augustus 07, 2006, 06:57:26 pm »
 Antwoord met citaat
 

ben er zaterdagavond geweest en daar waarschijnlijk wat water binnengekregen via m'n neus met als resultaat dat ik strontverkouwen ben. Dit is al de 2de keer dat ik dat in Andijk cadeaugekregen heb binnen een paar maanden..
Maar het mag de pret niet drukken
 
Idefixe

KiteHigh guru

Berichten: 1624


 
 Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk

« Antwoord #4 Gepost op: augustus 07, 2006, 07:02:42 pm »
 Antwoord met citaat
 



Idem dito hier, zaterdag op Andijk geweest, zondag ook maar niet in het water geweest ( stond geen ruk wind) wel last van m'n ogen............. Morgen trouwens wel weer naar Andijk
 
 


Dikkiedik

Full KiteHigh member

Berichten: 282



 
 
 Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk

« Antwoord #8 Gepost op: augustus 07, 2006, 10:28:33 pm »
 Antwoord met citaat
 


--------------------------------------------------------------------------------

Dat komt door het meertje, dat water heeft het met het warme weer zwaar te verduren gehad, weinig doorstroming. Dr dreven ook al meerdere dode vissen. Waarschijnlijk blauwalg. Ben niet op het meertje geweest dus nergens last van.
Mn hond heeft er al es flinke watervergiftiging opgelopen, paar jaar geleden, dus meertje staat er wel bekend om.
 


Haring Haaaar Rie

KiteHigh guru

Berichten: 1624



 
 
 Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk

« Antwoord #9 Gepost op: augustus 08, 2006, 12:18:08 am »
 Antwoord met citaat Verander
 


--------------------------------------------------------------------------------

Ja, Ik ben zaterdag en zondag  op Andijk geweest.
Ik had de hele avond en de volgende ochtend ook nog last van mn ogen. 

Nu niks meer aan de hand
Was vandaag op walibi world  en had er alleen vanmorgen last van. 

Dus voortaan niet meer varen op de vissenkom
 
 

Haring Haaaar Rie

KiteHigh guru

Berichten: 1624


 
 Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk

« Antwoord #20 Gepost op: augustus 15, 2006, 02:01:50 pm »
 Antwoord met citaat Verander
 


--------------------------------------------------------------------------------

Gisteren en vandaag weer een ontzettende branderige linker oog. 

Dat water moet nodig ververst worden, ff de Brandweer maar bellen dat ze die vissekom ff leeg pompen
 
 
 
 

 

Mollywood

KiteHigh guru

Berichten: 929





 
 Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk

« Antwoord #26 Gepost op: augustus 16, 2006, 02:11:33 pm »
 Antwoord met citaat
 


--------------------------------------------------------------------------------

* Molliebollie zit nog steeds met een dik rood oog Sad


@ Dikkiedik

Als je planken (of van die ijzeren dingen die ze weleens gebruiken bij het uitgraven van een sloot of meertje) voor de brug zet, komt er geen water meer bij het kommetje. Dan zou je em zo kunnen leegpompen uitgraven en laten verversen Grin
 
 
 
 

 

 

 

 


Geachte heer

 Hierbij het beloofde nummer van de zwemwatertelefoon.
 0800-9986734.
 
 
Vriendelijke groet,
 
G.Hermans
 Opzichter recreatieterreinen.
 Recreatieschap Westfriesland
 Bezoekadres Werkschuur:
 Koggenrandweg 1, 1775 RG Middenmeer.
 Postadres:
Postbus 20
 1610 AA  Bovenkarspel.

 mail   hermansrecreatieschapwestfriesland.nl
 

 
 
 
 


Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1 September 15, 2007, 00:38:26
edit2Rapporteer  
Andijk kom
roeb
Gast
Antwoord #2 September 15, 2007, 03:46:26
edit2Rapporteer  
Andijk kom

Hey, daar zitten mijn auteursrechten op
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 September 17, 2007, 02:51:18
edit2Rapporteer  
Citaat
Hey, daar zitten mijn auteursrechten op

En nog bedankt he Robert  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.