Lichtweerboard

MartijnM

September 22, 2007, 22:25:07
edit2Rapporteer  
Ben van plan om een 2e boardje aan te schaffen: een lichtweerboardje.
Nu vaar ik 70% op binnenwater dus een grote twintip ligt voor de hand: type " Door ".
Zo nu en dan vaar ik op zee en in de golven spelen is super; hier past natuurlijk een directional /golfsurfboardje beter bij.

Is er veel verschil in low-end tussen type Door en een golfsurfboard?

hoor graag eens jullie mening.

Martijn
Lex

Antwoord #1 September 22, 2007, 22:57:45
edit2Rapporteer  
Ik zal een skimboard ook in je overweging nemen, veel goedkoper en veel leuker vind ik.
Hessel

Antwoord #2 September 22, 2007, 23:04:37
edit2Rapporteer  
Schijnt wel dat een skimbpard niet erg lang leuk is, maar je kan mss ook nog zelf een skimboardje maken: mooie vorm uitzagen uit wat hout en lamineren. Niet al te sterk, maar je gaat er waarschijnlijk toch geen kiteloops op doen. gebruik anders even de zoekfunctie voor skimboard bouwen
Maurits

Antwoord #3 September 22, 2007, 23:04:47
edit2Rapporteer  
Spleen door, skimboard. etc etc, zoek even op het forum, is al veel over geschreven. Een golfsurfboard is natuurlijk veel speelser en losser te varen dan een deur. Deur vind ik echt ideaal. Alleen het formaat voor in de auto is ff passen en meten...
Kevin

Antwoord #4 September 22, 2007, 23:34:38
edit2Rapporteer  
Schijnt wel dat een skimbpard niet erg lang leuk is, maar je kan mss ook nog zelf een skimboardje maken: mooie vorm uitzagen uit wat hout en lamineren. Niet al te sterk, maar je gaat er waarschijnlijk toch geen kiteloops op doen. gebruik anders even de zoekfunctie voor skimboard bouwen
Skim board is zeker wel redelijk lang leuk hoor Wink alleen het is gewoon redelijk lastig om truckjes er mee te leren dus dan wordt het voor de meeste saai om dat ze niet willen vallen Wink
maar je moet gewoon door oefenen maar zelf adviseerd ik Spleene Door kan je altijd varen Smiley
MartijnM

Antwoord #5 September 22, 2007, 23:38:55
edit2Rapporteer  
Ok, waar kan je vroeger mee hoogte lopen: door of golfsurfboard?
Jaap S

Antwoord #6 September 23, 2007, 01:52:31
edit2Rapporteer  
Ikzelf heb de Rip Plus van Spleene, vorig seizoen had ik de Session maar die is minder wendbaar.De Door is veel te groot en aan de Rip+ heb je meer dan genoeg.Ik heb als grootste vlieger 12m en ben 85kg dus...

www.flysurfer.nl/winkel/?catnum=2&subcatnum=15&actie=artlijst
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #7 September 23, 2007, 02:32:59
edit2Rapporteer  
Ok, waar kan je vroeger mee hoogte lopen: door of golfsurfboard?

100% zeker de door  ThumpsUp

Als je intresse hebt, ik heb er nog eentje liggen 160cm
johan

Antwoord #8 September 23, 2007, 03:23:55
edit2Rapporteer  
de Session 141 doet qua lichtweer nauwelijks onder voor de Door, maar is veel wendbaarder. Ik heb ze beide gevaren en ben echt ontzettend tevreden over de Session.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 September 23, 2007, 03:26:36
edit2Rapporteer  
Dat die Spleene door een lichtweer kanon is hoeft geen introductie. Maar of hij ook sneller hoogte kan lopen dan een goed waveboard? Daar zitten wel drie dikke vinnen onder. Zodra mijn waevboardje op gang is (en dat is hij al snel) dan kan ik heel snel heel veel hoogte lopen door die vinnen.
**NN**

Geen avatar

Antwoord #10 September 23, 2007, 03:34:32
edit2Rapporteer  
Je moet ook eens kijken naar de Carved Tantrum 136x48. Super lichtwindboard met nog veel lol ook!!!!
Psychotic

Antwoord #11 September 23, 2007, 19:23:33
edit2Rapporteer  
@rebelrhino:

spleene session/door loopt zo bizar veel hoogte, daar wordt je bijna bang van. Dat is echt niet normaal meer.....
globerider
Gast
Antwoord #12 September 23, 2007, 21:37:21
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een tantrum custom tekoop met de maten 130 op 40 en vaar net zo snel met mn 12 unit dan iemand met een bow 14 en op dat moment kunnne we beide ook goed hoogteloopen.

nieuwprijs is 1200 dus als je intresse hebt steur me ff een mailtje met een goed bod ik ben inmiddels een half jaar in het bezit van het board.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 September 23, 2007, 23:05:13
edit2Rapporteer  
@rebelrhino:

spleene session/door loopt zo bizar veel hoogte, daar wordt je bijna bang van. Dat is echt niet normaal meer.....
JT, waar ligt dat volgens jou aan? Concaaf, breedte, flex verdeling? ik ben me daar een beetje in aan het verdiepen namelijk
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #14 September 24, 2007, 00:39:10
edit2Rapporteer  
waar ligt dat volgens jou aan? Concaaf, breedte, flex verdeling? ik ben me daar een beetje in aan het verdiepen namelijk

Hoofdzakelijk de breedte en de negatieve outline.

P.S. @globerider, een board van 1200 Euro  schater

gouden vinnen en diamanten inserts ofzoow....
Sake
Gast
Antwoord #15 September 24, 2007, 00:55:34
edit2Rapporteer  
'k zou zeggen: kijk naar de PKRA Course Racing.
Daar wint de ene keer een "door" en de andere keer een "golfsurfboardje".
Het goed kunnen "hoogte lopen" is hierbij het belangrijkst voor de overwinning.

Dus feitelijk is die keuze niet doorslaggevend.
Eerder aan wat jij het leukst vindt in die wind.
Niet gijpen: door.
Heb je met weinig wind ook leuke golven: golfsurfboardje.
Of een combinatie in een moderne "mutant"

(('k zit ook weer te kijken voor lichtweerboard en twijfel met name tussen een Speene (bi) Zone, Nobile Wave of weer een volumineus golfsurfboardje ie North Freestyle Fish.))
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 September 24, 2007, 14:56:36
edit2Rapporteer  
@rebelrhino:

Klopt absoluut, zie ook de onderbouwing van Sake waarbij ik mij volledig aansluit.

Zou graag eens een een op een vergelijk willen zien van dit board met een goed kitewave surfboard. Misschien dat ze elkaar totaal niet ontlopen.

Een grote TT vaart minder fijn dan een beweegelijk waveboard. Maar idd. is dat persoonlijke voorkeur.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.