welke wind is aflandig in workum ???

double_s

September 27, 2007, 05:14:30
edit2Rapporteer  
ik ben van plan om as vrijdag les te gaan nemen op workum maar nu hoor ik dat er dan aflandig wind is mijn vraag is dan ook uit welke windrichting is het aflandig???
kitepower07

Antwoord #1 September 27, 2007, 05:40:37
edit2Rapporteer  
aflandig houd in dat de wind vanuit het land komt en richting de zee (dit geval ijselmeer) gaat.
Als je dan de kaart van friesland erbij zoek en kijkt hoe het strand van workum ligt kun je zien dat alles tussen zuid-oost en noord oost aflandig is. eigenlijk alle richtingen met OOST erin dus!

good luck a.s vrijdag, want lessen kun je uiteraard ook in mirns of een andere spot nemen.
double_s

Antwoord #2 September 27, 2007, 05:47:54
edit2Rapporteer  
nou dat word hem dan vrijdag niet op workum.
mirns = mirnserif  ofzo ??
zit ik dan niet met hetzelfde probleem ?
en daarbij ik ken het daar niet maar ff zoeken en lukt wel
Geronimo79

Antwoord #3 September 27, 2007, 05:52:33
edit2Rapporteer  
idd alles met OOST is aflandig op Workum.
Mirns is geloof ik alles met Noord niet zo handig..

ehmz.. Kornwerderzand??? weet ik niet zeker, dus iemand anders??
double_s

Antwoord #4 September 27, 2007, 05:54:51
edit2Rapporteer  
waar ligt kornwederzand dan ?????
Micky

Antwoord #5 September 27, 2007, 06:07:18
edit2Rapporteer  
ik ben van plan om as vrijdag les te gaan nemen op workum maar nu hoor ik dat er dan aflandig wind is mijn vraag is dan ook uit welke windrichting is het aflandig???

Ben bang dat er vrijdag geen enkele wind aflandig is op workum.....  (cry_kitesmiley)
kitepower07

Antwoord #6 September 27, 2007, 06:17:56
edit2Rapporteer  
mirns = mirnsterklif idd.... met de wind van vrijdag Noord OOst , kun je ook daar niet terrecht omdat zoals themplar al zegt Noord not done is in Mirns. Als je echt in Friesland wilt lessen is de enigste optie lauwersoog. Alleen weet ik niet of en wie er daar les geeft.

Je zult toch de afsluitdijk over moeten vrees ik.... richting enkhuizen.

kornwerderzand
Kornwerderzand als beginner? NIET DOEN!  Korn is een heerlijke spot met een bepaalde windrichting(aflandig) omdat het water daar dan supervlak is. Nadeel is dan dus ook dat je rechtstreeks het ijselmeer word opgeblazen in geval van een crash of pech.
Ook zijn er geen goede opstartmogelijkheden, en het word er snel diep, dus niet zeker geschikt voor beginners.
double_s

Antwoord #7 September 27, 2007, 06:20:43
edit2Rapporteer  
dan zal ik die gast wel ff maile n als ie na lauwersoog wil komen.
piede

Antwoord #8 September 27, 2007, 13:29:10
edit2Rapporteer  
Lauwersoog is ook geen beginnersspot met de verwachte wind!!
kitepower07

Antwoord #9 September 27, 2007, 19:46:21
edit2Rapporteer  
nee idd... niet echt ideaal. Ook daar zit je met het oplaten van de kite op de dijk.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.