Best bar07 (upgrade?) (modificatie?)

TtHoM@s

Berichten: 1558
September 29, 2007, 23:19:00
edit2Rapporteer  
hey,

Ik heb vandaag mijn 2007 best bar binne gekreken ik bekijk heb even goed en zie het volgende:

bij de bar-end's zitten 3 gaten 1 recht omhoog (standaart) 1 naar binnen en 1 naar buiten
als het mogelijk zou zijn de stuurlijnen hier in te verzetten, zou ik dus een 41á42cm, 45cm en een 48cm
bar in 1 hebben.
Nou denk jullie vast wat een gemierenneuk maar totaal maak je een verschil van bijna 7 cm,
voor mij is het idiaal want mijn 7m² vind ik eigelijk iets te snel sturen, en op mijn yarga hoor eigelijk op een 55cm bar.

Nou heb ik dit natuurlijk niet zelf verzonnen maar gewoon van gaastra afgeken:
 http://www.gaastrakites.com/jekyll2008/flash-barsize.html

mov>> http://www.gaastrakites.com/jekyll2008/downloads/gk08-jekyll-barsize.mov
mp4>> http://www.gaastrakites.com/jekyll2008/downloads/gk08-jekyll-barsize.mp4

Nog even een foto van de best bar voor de duidelijkheid.

Dus is dit mogelijk....zijn de bar-end's hier sterk genoeg voor (komt niet heeeel veel kracht op)
nog ideeen voor de eventuele uitvoering
laat u maar hooren...
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #1 September 29, 2007, 23:29:16
edit2Rapporteer  
Tuurlijk niet.. want het buitenste&binnenste punt maakt toch geen contact met de bar?
Het stuurt uiteindelijk alsnog met het middelste gat.
Stel je maar is voor dat je 1 kant van je bar helemaal aantrekt zoals bij en kiteloop. Dan trektie toch op ht middelste gat
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #2 September 29, 2007, 23:40:23
edit2Rapporteer  
Tuurlijk niet.. want het buitenste&binnenste punt maakt toch geen contact met de bar?
Het stuurt uiteindelijk alsnog met het middelste gat.
Stel je maar is voor dat je 1 kant van je bar helemaal aantrekt zoals bij en kiteloop. Dan trektie toch op ht middelste gat

Ik denk dat jij mij niet helemaal snapt of ik jou niet helemaal snap...haha
EDIT: ik snap wat je bedoelt. ja hij trekt in het middelste gat. maar bij die zelfde loop van jou voorbeeld
en dan met de stuurlijnen door het buitenste gat, dan is de stuur uitslag(verschil in lijnlengte) toch groter.
Het gaat er dus om om de bar langer/korter te maken en dus de stuur uitslag groter/kleiner te maken.

ik wil er even bij zeggen dat het echt veilig moet zijn voordat ik er dus echt aan beging en dit dus geen wimt actie (tong_kitesmiley) is ofzo en ik liever niet loopend over het strand wil worden getrokken
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #3 September 30, 2007, 00:06:31
edit2Rapporteer  
Hmm oke.. maar volgensmij gaan je lijnen dan doood, heel dood?
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #4 September 30, 2007, 00:29:02
edit2Rapporteer  
idd das probleem 1 je krijgt er lijn slijtage maar dar is dan miss nog wel wat op te vinden.

probleem 2: het moet absoluut sterk genoeg zijn. als die natuurlijk onderin op de standaart manier vast blijft ziten zit dat iig val goed

probleem 3: het moet binne 3 min omgewisseld zijn
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #5 September 30, 2007, 00:39:09
edit2Rapporteer  
Ik zou t niet doen. Tenzij je zorgt dat je de lijnen los kanmaken, die op het uiteinde of binnekant kan vastmaken.
Je moet zorgen dat je lijn gewoon recht kan zijn, en niet langs en tussen dingen door.
Ringetjes op binnen&buitenkant waar je lijnen aanvast kunnen?
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #6 September 30, 2007, 04:44:23
edit2Rapporteer  
Je moet zorgen dat je lijn gewoon recht kan zijn, en niet langs en tussen dingen door.

idd das waar
het moet ook geen hele constructie ofzo worden gewoon simpel en snel en anders hoef het niet...

gaastra heeft een pigtail horizontaal lopen,  met aan 1 kant een katte klouw en andere kant een knoopje zodat die niet er doorheen schuift  dit zou een optie kunnen zijn de pig tail slijt dan maar die is makelijk te vervangen
maar dan nog steets de vraag of het stevig genoeg is ???
en nogmaals het moet simpel en veilig zijn.
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #7 September 30, 2007, 04:55:31
edit2Rapporteer  
Mijn ideeën zijn op Wink misschien als ik er een nachtje over slaap...
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 September 30, 2007, 05:30:22
edit2Rapporteer  
Ik weet niet.. maar het ziet er zo totaal zinloos uit.. kan je niet beter ergens een 40cm barretje of kleiner weg halen? Naish heeft geloof ik wel van die tandestokers met touwtjes.

Je verziekt je bar er alleen maar mee. Deze bar is daar hoe dan ook niet op gebouwd, dus niet aan beginnen. Zowieso, zou er iets mis gaan, ben jij automatisch volledig verantwoordelijk omdat jij goed werkend materiaal hebt aangepast.

Koop gewoon zo'n gaastra bar als het zo belangrijk voor je is. Ik zou het in alle gevallen niet doen met die Best bar. Zonde van het geld, en zoals ik al zei.. hij is er niet op gebouwd.
double_s

Berichten: 179
Antwoord #9 September 30, 2007, 12:52:30
edit2Rapporteer  
Ik weet niet.. maar het ziet er zo totaal zinloos uit.. kan je niet beter ergens een 40cm barretje of kleiner weg halen? Naish heeft geloof ik wel van die tandestokers met touwtjes.

Je verziekt je bar er alleen maar mee. Deze bar is daar hoe dan ook niet op gebouwd, dus niet aan beginnen. Zowieso, zou er iets mis gaan, ben jij automatisch volledig verantwoordelijk omdat jij goed werkend materiaal hebt aangepast.

Koop gewoon zo'n gaastra bar als het zo belangrijk voor je is. Ik zou het in alle gevallen niet doen met die Best bar. Zonde van het geld, en zoals ik al zei.. hij is er niet op gebouwd.

HELEMAAL MEE EENS EN MOCHT HET KUNNEN STOND HET WEL OP DE SITE VAN BEST BESCHREVEN !!!
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #10 September 30, 2007, 16:46:30
edit2Rapporteer  
Mailtje naar Best en je vraag zal worden beantwoord. Dan weet je het tenminste zeker
ThomasC

Berichten: 253
Antwoord #11 September 30, 2007, 17:21:50
edit2Rapporteer  
Met zo'n pigtail is eignelijk het zelfde als bij North al jaren zonder problemen gaat (zo ongeveer het enige dat goed is aan de bar van north Smiley ). Als er geen scherpe randjes zitten (eventueel vijlen/schuren?) en het steviig plastic is, moet het denk ik kunnen.
Geen

Berichten: 559
Antwoord #12 September 30, 2007, 17:25:38
edit2Rapporteer  
whee thomas weet je nog wat ome dennis zei?
koop gewoon die 55zentimeters derbei jonghe,
werk een dag en je hebt een nieuwe bar, chck je ouder bar die vloog je op 2 kites, die gaat tres snel kapot( heb ik van ome Jeroen geleerd) koop er dus 2,
kus dennis
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #13 September 30, 2007, 18:28:56
edit2Rapporteer  
Ik weet niet.. maar het ziet er zo totaal zinloos uit.. kan je niet beter ergens een 40cm barretje of kleiner weg halen? Naish heeft geloof ik wel van die tandestokers met touwtjes.

Je verziekt je bar er alleen maar mee. Deze bar is daar hoe dan ook niet op gebouwd, dus niet aan beginnen. Zowieso, zou er iets mis gaan, ben jij automatisch volledig verantwoordelijk omdat jij goed werkend materiaal hebt aangepast.

Koop gewoon zo'n gaastra bar als het zo belangrijk voor je is. Ik zou het in alle gevallen niet doen met die Best bar. Zonde van het geld, en zoals ik al zei.. hij is er niet op gebouwd.
het is niet belangrijk voor me.
ik zag het en dacht..... als het zou kunnen zou het leuk, zijn en anders blijf ik gewoon normaal die 45 cm bar varen, gaat ook goed.

en totaal zinloos is het ook weer niet... je kan voor €200 en 10cm groter halen of gratis 7cm verschil maken
ik ga even een mailtje naar best doen want het is er iid niet opgebouwd
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #14 September 30, 2007, 19:50:39
edit2Rapporteer  
Ik ken ook wel mensen die de 7m gewoon met een naish barretje varen, gaat prima, en dit kun je volgens mij wel tandestoker vormaat krijgen.

Houd ebay in de gaten en 2e hands voor zo'n bar, paar week geleden is er nog een 55cm 2007 best bar verkocht op ebay voor 35 euro..  (jah je moet mazzel hebben)

Maar in alle gevallen... NIET aan de bar niksten. iets wat er niet voor gemaakt word zal er altijd zwakker van worden. (en zo'n onderdeel dat breekt waardoor je ineens je kite in de loop gaat.. dat wil je zeker niet)

Ik snap het principe van die gaastra bar ook nog niet helemaal eerlijk gezegd. Het ziet er niet logisch uit en het verschil in lengte zag ik er ook niet aan af.

Verder snap ik je wel. tis een hoop geld.
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #15 September 30, 2007, 21:46:57
edit2Rapporteer  
Als je met een naish bar gaat varen mis je een heeeeeeel stuk depower.(koord)
En anders moet je hem ombouwen met een upgrade kit o.i.d.


zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #16 September 30, 2007, 23:13:34
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het wel te doen is, de "Gaanstra "oplossing op je Best bar toepassen ,ik heb net even na mijn Best bar gekeken , en ik denk wel dat het sterk genoeg is ,het enigste wat zou kunnen gebeuren is dat het touw na enige tijd door het rubber heen snijd,maar dat moet je gewoon steeds even controleren ,het lijkt me voor jou een goede oplossing als je je Waroo 7 te snel vindt dan kan je de lijnen aan de binnenkant plaatsen dat scheelt enkele centimeters dan is je bar i.p.v 45 ongeveer 38 cm ...
 ThumpsUp
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #17 Oktober 01, 2007, 01:59:51
edit2Rapporteer  
Heb even geinformeerd en het werd aangeraden NIET te doen. De bar de uiteinden zijn hier niet voor gedesigned en garanderen dan ook niet dat het heel blijft...

It's not a little modification, it requires a complete re-desgin and retooling of the bar ends and probably a different way of fixing them to the bar to support lateral side loads.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #18 Oktober 01, 2007, 19:40:14
edit2Rapporteer  
Heb even geinformeerd en het werd aangeraden NIET te doen. De bar de uiteinden zijn hier niet voor gedesigned en garanderen dan ook niet dat het heel blijft...

It's not a little modification, it requires a complete re-desgin and retooling of the bar ends and probably a different way of fixing them to the bar to support lateral side loads.
oke bedankt dan doe ik het dus niet Wink
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #19 Oktober 02, 2007, 05:19:10
edit2Rapporteer  
goh..

Misschien dat alternatief van zwafra proberen?
en anders kijk voor een ander barretje... weet niet of je een mini naish bar kun aansluiten op de lijnen/systeem van best..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.