Underground vs. Brunotti

Hessel

Berichten: 575
Oktober 03, 2007, 05:06:11
edit2Rapporteer  
Ik weet het echt niet meer dus lui als ik ben vraag ik het maar aan jullie.

Ik ben alweer een tijdje op zoek naar een nieuw board. Ik ben nu van het echte beginner af en heb mijn eerste sprongetjes (hupsjes) al gemaakt, maar ik heb liever wat moeite in het begin dan dat ik later niet verder kan groeien, daarom zoek ik naar een goed freestyle/freeride board. Verder weeg ik op het moment 60 kg, kite ik alleen op zee, wil ik maar 1 board gebruiken en verder natuurlijk wat iedereen wil: hoogtelopen, comfort, pop, goed te landen, duurzaamheid etc.

Nou heb ik het veld uitgedunt tot 2 boards:

De Brunotti Pro-X 2007 128*38,5 en de Underground custom FLX 2006 128*38 van Bas Koole (zijn reserve board).

De Brunotti is nieuw met alles erop en eraan voor €450, de FLX is 2e hands (maar dat is er niet aan te zien) met alles erop en eraan maar zonder garantie voor €400

De FLX is het reserve custom boardje van Bas Koole (http://www.hanglos.nl/asp/sec/add.asp?addid={13F45748-FD34-4034-A395-77F239923E93}), de verschillen zijn een extra sterke lay-up en andere graphics, verder is die hetzelfde als de standaar 2006 FLX, en vrijwel hetzelfde als de 2007 FLX, het enige verschil daarmee is dat de 2007 een houten kern heeft, de vorm is identiek. Hij is eigenlijk zo goed als nieuw, het enige jammere is dat er een hele klein beschadiging aan 1 van de randen zit wat is gebeurd bij het verzenden, maar dit is niet diep en hoort geen problemen te geven.

Dus wat denken jullie, en kom nou niet aan met hele andere boards, het gaat tussen deze 2.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Oktober 03, 2007, 05:32:04
edit2Rapporteer  
Ik heb nooit op de Underground gevaren maar de X-pro is niet mijn ding. Het lijkt mij ook niet het meest ideale board voor in zee. Ik vond dat de voorkant te veel naar beneden dook en ben ook niet erg gecharmeerd van de eenzijdigheid van het board. Voor mijn gevoel kun je met de X-pro erg goed je edge houden voor hoge sprongen maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ik weet dat er veel Len10 fans zijn maar aangezien ik geen kiteloop maak op 10 meter hoogte heb ik weinig met dit board  (shame_kitesmiley)

De Underground heeft een concaaf en zal veel meer een all round karakter hebben.
 Bovendien denk ik dat het board relaxer te varen is in de branding.

Succes
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Oktober 03, 2007, 06:15:08
edit2Rapporteer  
pro-x vond ik erg stijf en zwaar, fliptips zijn lekker(lijk wel herhalende plaat)
underground heb ik niet gevaren, maar alsik op geld afga, zou ik voor 50€ wel garantie willen hebben.
Of je moet er wat af lullen, vind 400 voor een 2ehands 07 board wel wat te veel, ook al is ie zgan
Ethicus

Berichten: 91
Antwoord #3 Oktober 03, 2007, 14:10:30
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf underground en ik kan je vertellen dat die boardjes heel relaxed zijn. Het lijkt wel alsof je schokdempertjes onder je voeten hebt in choppy water. Upwind gaan is ook geen enkel probleem en de boards hebben ook behoorlijk wat flex. De pads en straps zijn uitstekend, maar wanneer je kleine voeten hebt, raak je snel los. Je zou er dan andere straps op kunnen schroeven natuurlijk.

Brunotti heb ik nooit gevaren dus daar kan ik helaas niets over zeggen.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #4 Oktober 03, 2007, 14:23:24
edit2Rapporteer  
Zou voor de Underground gaan. Pro-X is erg hard en minder fijn in de chop dan de Underground. Daar komt bij dat de Brunotti bindingen nou ook niet relaxt zijn..
Dat je geen garantie hebt op die Underground zou ik me opzich niet teveel zorgen over maken, doormidden springen doe je toch niet aangezien Bas z'n boardjes altijd een sterkere kern hebben dan de producties.
Maar 400 is best prijzig, misschien even onderhandelen met hem?
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #5 Oktober 03, 2007, 14:26:02
edit2Rapporteer  
als je voor bas ze board gaat zou ik ff vragen of ze woodcore hebben, zeker een tweedehands schuimboardje kan vragen om problemen zijn. Pro X is superboardje, enige nadeel daaraan is idd de pads, geloof dat de voetbanden inmiddels de nieuwe mystics zijn..
Slis

Berichten: 563
Antwoord #6 Oktober 03, 2007, 14:44:29
edit2Rapporteer  
Bas boardje is zo goddelijk,
ik wou hem vorig jaar al van hem overnemen
maar toen deed die hem nog niet weg...

de Brunotti is ook een heel erg fijn boardje,
maar vergt iets meer skills om goed op te varen
al komen de meeste mensen hier ook makkelijk mee weg.

maar wil je iets speciaals dan neem je de underground!
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #7 Oktober 03, 2007, 14:50:35
edit2Rapporteer  
de pro-x is inderdaad moeilijker te varen,
underground heeft gewoon hele relaxe concaaf, die je echt gaat merken.
en aangezien je nog niet snoei hard aan het hakken bent, zou
ik voor comfort en makkelijk varen gaan. (de underground dus)
dat het een schuimkern is maakt niet zoveel uit als er een zwaardere layup overheen zit.
zelf vaar ik alleen hout, omdat mijn vertrouwen niet in het schuim ligt.
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #8 Oktober 03, 2007, 16:22:52
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook veel liever hout aangezien die meestal sterker zijn, maar ik las dat Undergrounds altijd sterk zijn en deze is nog verstevigd ook. Maar ik dacht dat de Pro-X en Underground niet heel erg verschillen, allebei freestyle/freeride, allebei nogal rechthoekige outline, allebei vrij stijf. Alleen de Pro-X is net even wat rechthoekiger, heeft fliptips, woodcore en garantie. Underground heeft dubbele concaaf, beter pads/straps en is wat goedkoper.

Maar tot nu toe lijkt het erop dat ik of de Pro-X moet nemen of de Underground maar dan wat van de prijs moet afhalen.

En o ja, vergeleken mijn oude zelfbouw board van 150cm land, hardstikke stijf, heel veel rocker, 2 keer zo zwaar als de meeste boards, keiharde straps, geen concaaf, ronde edges en nog 2 van de ooit 4 vinnen (1 aan de toeside en 1 aan de heelside) kan ik er alleen op vooruit gaan. Maar ik heb dus wel wat ervaring met erg stijve boards.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Oktober 03, 2007, 19:18:12
edit2Rapporteer  
underground kwali. zit meestal goed hoor..
daniell 76
Gast
Antwoord #10 Oktober 03, 2007, 21:17:55
edit2Rapporteer  
Hee Hessel, ik heb zelf ook een Underground van Bas gekocht. Ik zou me niet druk maken over de kwaliteit van deze boards. Zeker die jij op het oog hebt is weinig bevaren. Het was idd z'n tweede board. Weet dat er 5 van deze boards waren; 1 voor Randy Hereman, 2 voor Willem Willems en 2 voor Bas Koole (BK spreek uit als BIE KEEJ haha grapje BK snapt m wel). En ze leven allemaal nog. Eerlijkheid gebied te zeggen dat Randy er nooit mee heeft gevaren. Randy heeft nog een zelfde gehad maar dat was een volkomen witte en die heeft ie ook niet gesloopt.
Wat ik om me heen hoor is dat men de Brunotti niet lekker vind. Ik kan alleen zelf oordelen over Underground. Mijn vorige board was een Jaime Pro L uit 2006 en ben nu een stuk gelukkiger.

Kijk maar.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 Oktober 03, 2007, 23:40:45
edit2Rapporteer  
Underground roelt 
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #12 Oktober 04, 2007, 01:30:11
edit2Rapporteer  
Ok, dus jullie vinden dat ik voor de underground moet gaan alhoewel deze geen woodcore heeft, 2e hands is met een kleine beschadiging en een paar kleine gebruikssporen, geen garantie heeft en van 2006 is.

Nou klink ik misschien erg pessimistisch, maar ik bekijk het nu gewoon even vanaf de negative kant, aangezien de boards op positief gebied erg op elkaar lijken.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Oktober 04, 2007, 01:39:22
edit2Rapporteer  
Ok, dus jullie vinden dat ik voor de underground moet gaan alhoewel deze geen woodcore heeft, 2e hands is met een kleine beschadiging en een paar kleine gebruikssporen, geen garantie heeft en van 2006 is.

Nou klink ik misschien erg pessimistisch, maar ik bekijk het nu gewoon even vanaf de negative kant, aangezien de boards op positief gebied erg op elkaar lijken.


Ik heb het idee.... gezien je eigen reacties dat jij er al lang uit bent.. Het is puur persoonlijk dus zul je zelf die keuze moetem maken maar volgens mij is er toch duidelijk aangegeven dat de boards niet met elkaar te vergelijken zijn dus ook niet op positief gebied.

Succes met je beslissing
 ThumpsUp

Ps wanneer je toch niet voor de X-pro wilt gaan kun je altijd nog informeren bij Famous Frank. Misschien heeft die nog een nieuw overjarig model liggen met garantie http://www.famousfrank.com/en/
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Oktober 04, 2007, 01:41:04
edit2Rapporteer  
famous frank, nog nooit vangehoord, vette naam iig..hehe
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #15 Oktober 04, 2007, 01:59:47
edit2Rapporteer  
Hmmm... bij nader inzien, ik las niet dat de Underground 2006 was. Dan is hij idd zwaar overpriced. Of flink afdingen of gaan voor een Naish Thorn3 (beter dan de Pro-X en goedkoper in DE).
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #16 Oktober 04, 2007, 02:13:28
edit2Rapporteer  
Ok, dus jullie vinden dat ik voor de underground moet gaan alhoewel deze geen woodcore heeft, 2e hands is met een kleine beschadiging en een paar kleine gebruikssporen, geen garantie heeft en van 2006 is.

Nou klink ik misschien erg pessimistisch, maar ik bekijk het nu gewoon even vanaf de negative kant, aangezien de boards op positief gebied erg op elkaar lijken.


Ik heb het idee.... gezien je eigen reacties dat jij er al lang uit bent.. Het is puur persoonlijk dus zul je zelf die keuze moetem maken maar volgens mij is er toch duidelijk aangegeven dat de boards niet met elkaar te vergelijken zijn dus ook niet op positief gebied.

Succes met je beslissing
 ThumpsUp

Ps wanneer je toch niet voor de X-pro wilt gaan kun je altijd nog informeren bij Famous Frank. Misschien heeft die nog een nieuw overjarig model liggen met garantie http://www.famousfrank.com/en/


Mijn voorkeur ging idd uit naar de Brunotti aangezien die woodcore heeft, nieuw is, garantie heeft en van dit jaar is. Maar ik wil gewoon weten of dat wel een goede keus is. Maar er worden sinds 2006 alleen nog maar goede boards gemaakt, allemaal andere boards, maar allemaal goed in hetgene waarvoor ze bedoeld zijn, daarom vind ik het wat duidelijker boards te vergelijken op hun negatieve punten.

En als ik een underground neem wil ik of die van Bas aangezien die nauwelijks gebruikt is en versterkt is (voor mij belangrijk vanwege de niet-woodcore) of een 2007 versie, maar die zijn er nog niet overjarig dus dan moet je of een nieuwe nemen a 650 euro of een 2e hands die een stuk vaker is gebruikt dan die van Bas. Dus in dit geval is famousfrank geen optie, maar bedankt voor de tip.

Ps. Klein vraagje specifiek over de Brunotti, hoe zit het met de duurzaamheid?

Pps. klein vraagje specifike over de underground, wat zou een mooie prijs zijn?
daniell 76
Gast
Antwoord #17 Oktober 04, 2007, 02:25:55
edit2Rapporteer  
Man, ik zou je niet te druk maken over wel of geen woodcore, voordat jij een board breekt dan zit je al op een heel ander niveau.
Woodcore's zijn zo 2007, daarvoor werden ze bijna niet gebruikt, het is geen Jaime die je in no time doormidden beukt.. Het is een Underground. Ken jongens die behoorlijk goed kunnen kiten en de 1 vaart met een Underground uit 2004 en de ander met 1 uit 2005. Beiden van Randy geweest....
Verder ken ik niemand die negatief is over Underground. Ik ben zelf ook overstag gegaan.

Over de prijs: ik denk dat 400 ook te duur is.

Voor 350 zou ik 'm zeker kopen, heb net mijn Jaime uit 2006 voor 300 verkocht die behoorlijk gebruikt was .... en geloof me, ik heb liever een
Underground.

Ik zeg; bel Bas en kijk of je er met hem uit kan komen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Oktober 04, 2007, 02:28:08
edit2Rapporteer  
I agree met daniell, heb undeground van 2004 gevaren, gewoon goed spul.
Woodcores zijn trouwens al langer gebruikt, eerste boards waren ook van hout btw.
En in 05 waren de eerste commerciele boards er al, en on 06 natuurlijk Nobile
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #19 Oktober 04, 2007, 02:32:38
edit2Rapporteer  
I agree met daniell, heb undeground van 2004 gevaren, gewoon goed spul.
Woodcores zijn trouwens al langer gebruikt, eerste boards waren ook van hout btw.
En in 05 waren de eerste commerciele boards er al, en on 06 natuurlijk Nobile

En Kiteloose, maar dat terzijde.

Zou kijken of je hem voor rond de 300 kan krijgen, 2007 boardjes nieuw haal je al voor <400 nieuw.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #20 Oktober 04, 2007, 04:44:06
edit2Rapporteer  
Natuurlijk zal het board van BAS meer dan prima zijn maar ik denk dat FRANK ook wel 150,- korting kan geven op een nieuw 2007 board en dan ben je voor 500,- helemaal up to date  ThumpsUp incl die garantie enz. enz.
MAAR 350 euries voor dat board van BAS zou ook een prima prijs zijn... Dan heb je wel een board van een BNer  Joepie
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #21 Oktober 04, 2007, 04:53:54
edit2Rapporteer  
Ik heb een tijdje geleden een mailtje naar FF gestuurd, maar toen gingen ze echt niet lager dan 650, maar ik zal het wel ff proberen. Maar ik verwacht niet dat ze nu ineens zoveel korting geven, vooral aangezien underground pas in februari ofzo met nieuwe boards komt vawege de seizoenen in nieuw zeeland.

En ik heb er het op msn trouwens uitgebreid over gehad met Bas, dus waarschijnlijk komt hij een keertje langs zodat ik het board kan bekijken en als er wind staat ff kan varen. Dus wel top service daar bij Bas!

Update; mailtje terug gekregen van Famous Frank. De boards kosten nu nieuw 600 euro, hij heeft nog een ongebruikte demo voor 550 euro (gewoon een splinternieuw board dus snap niet waarom die goedkoper kan) en een gebruikte met een kapotte insert voor 400. Nogal duur dus

Nog iets: Ik vond op de site van Famous Frank een leuke review over de FLX 132, maar er stond ook een vergelijking bij tussen de UG FLX, Bru Pro-X, Airush X-pact, Naish Sol, North Cesar, Nobile 555, Naish Thorn en de Gaastra Vison. Wel een handig stukje met een ook wel erg handig tabelletjes erbij waar alle technical details van de boards op staan. Maar de test is niet helemaal perfect, zo worden de Brunotti en Nobile pads+straps het beste gevonden en er staat dat de Naish boards geen G10 vinnen hebben
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.