Roy E
Geen avatar
|
DD bar: Niet doen, bij mij was na 6 sessies de DD power doorgesleten. In theorie werkt het wel, maar ja shift bar heeft ook genoeg depower...
|
|
|
HBob
|
Als je kan kiezen zou ik voor de shift gaan. Goedkoper, minder lijnen dus minder kwetsbaar, dd power lijnen niet los verkrijgbaar dus altijd met stopperball($). Wat roye zegt is waar de dd lijn blijft soms lang en andere keren breekt hij snel buiten dat kan de gele lijn waarmee de dd lijn verbonden is om je depowerstrap heen gaat waardoor je deze kan beschadigen. Het werkt zoals ze zeggen maar handig nee wil toch zo iets kan je ook bij vervanging van je depower koord een langere nemen of een best bar upgrade set gebruiken.
|
|
|
[Pepper]
|
Voor beginnende en gemiddelde kiters is het DD systeem een prima stukje extra safety! Tijdens normaal varen heb je er geen last van maar op het moment dat je, om wat voor reden dan ook, volledige depower wilt druk je de bar krachtig tegen de stopper. Systeem herstelt zichzelf op het moment dat je de bar weer naar je toe trekt. Vaar nu een aantal maanden met het DD systeem en herken de hierboven genoemde slijtageproblemen absoluut niet.
|
|
|
HBob
|
Een spot is ook van belang want zand is funnest voor het dd koordje. De ene keer blijft het dd koordje een aantal maanden en de andere keer een paar dagen. Ik heb er zelf weinig last van(2koodjes p.j.) maar zie dit probleem erg vaak bij andere en iedere keer 9euro voor 1 nieuw koodje is op den duur niet goedkoop. Het blijft natuurlijk je eigen keuze maar hoe minder rommeltjes aan je setup des te minder er kapot kan gaan.
|
|
|
storm
|
Ik vaar sinds mei met dd systeem. Ben een ervaren kiter en ervaar toch de voordelen. Na crash wil je kite bv. no weleens midden in de poweszone omhoog knallen. Bar van je af en weg power, terwijl je bij de gewone bar toch snel 15 meter verder ligt met zo'n geintje. Een keer doorgesleten bij mij, maar eenvoudig weer te herstellen.
|
|
|
jappie-joo
|
Is er niet een mogelijkheid om het lijntje te vervangen door een sterkere lijn?
|
|
|
HBob
|
staat er ook al jappie. best bar upgrade set
|
|
|
jappie-joo
|
staat er ook al jappie. best bar upgrade set
Oke, ik wist niet dat dat van best was.
|
|
|
audi
|
vaar nu zeker 3 maanden met de dd bar. het geeft mij erg veel vertrouwen en ga eerder met een maatje grotere kite het water op. dus kom ik met mijn raafje zeer hoog wat weer een goed gevoel geeft. audi
|
|
|
kitebart
|
kan je een dd bar op een torch 06 zetten ?
|
|
|
harryCab
|
Heb nog een nieuwe DD bar (20") liggen, wil hem graag ruilen tegen een normale nieuwe shift bar.
Dus wie wil ruilen graag pm!
Heb met de normale shift bar voldoende depower.
|
|
|
[Pepper]
|
kan je een dd bar op een torch 06 zetten ?
De DD bar kun je gebruiken voor ieder kite die is uitgevoerd met een 5e lijn.
|
|
|
Lex
|
als die maar een y splitsing heeft toch?
|
|
|