Nobile sloper zoekt wellicht ander merk....

Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #25 Oktober 05, 2007, 14:03:59
edit2Rapporteer  
Mensen,
wie heeft goede suggesties voor mij als het gaat om een nieuw board dat net zo lekker vaart als de 666 , maar rete sterk is. Ik heb al veel over de thorn gehoord, maar wil graag meer tips hebben, zodat ik een goede afweging kan maken. Ga als het waait trouwens de thorn 2008 testen (131)

Ben zelf 183, 93 kg (maar dalende naar in ieder geval 90 en hopelijk weer 88 / 85kg als mijn geest sterk genoeg is! :Smiley)
Ik houd van lekker cruisen, maar vooral ook van high jumps en ben tegenwoordig wat meer aan het prutsen in de lucht. Dat beperkt zich meestal tot grabben en roteren. (Of ik ooit zal handlepassen of loopen weet ik nog niet.... Ik heb een gezinnetje en die wil ik elke keer na de sessie weer terugzien zonder dat ik kreupel ben.)

Ik hoor het wel!
jer@en

Berichten: 64
Antwoord #26 Oktober 05, 2007, 14:25:30
edit2Rapporteer  
ff sonja bakkeren haha. succes met je streefgewicht. kan je verder geen info geven over de thorn maar wens je veel succes bji het zoeken,

groeten en laten we met zijn allen hopen op meer wind,


jeroen
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #27 Oktober 05, 2007, 15:46:12
edit2Rapporteer  
Suggestie haha je sprongen goed leren landen dan breekt je board niet Grin

Maar dit is je zoveelste topic over een boardje ik weet niet of er nog meer mensen iets weten.

Denk dat je misschien het beste kunt gaan googlen en gewoon testen.


Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #28 Oktober 05, 2007, 15:49:22
edit2Rapporteer  
Suggestie haha je sprongen goed leren landen dan breekt je board niet Grin

Maar dit is je zoveelste topic over een boardje ik weet niet of er nog meer mensen iets weten.


Precies, daarom heb ik ze maar bij elkaar gevoegd. Dat houdt het forum wel zo overzichtelijk.
En je hebt nu al meerdere topics geopend over een nieuw board en de thorn.
Dus ik denk dat je maar beter gewoon kan testen en dan je boardje  kopen.
ralph local@noordwijk

Berichten: 412
Antwoord #29 Oktober 05, 2007, 15:56:17
edit2Rapporteer  
Misschien moet je je eigen vaar-style aanpassen in plaats van je boardmerk!
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #30 Oktober 05, 2007, 16:08:12
edit2Rapporteer  
Idd, ik snap niet hoe je voor elkaar krijgt om je board te breken als je alleen maar wat vaart en een beetje springt.
Volgens mij land je gewoon op een zandbank of op het strand ofzo, anders krijg je dat nooit voor elkaar. loser
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #31 Oktober 05, 2007, 17:06:03
edit2Rapporteer  
Wat is dat toch met Nobile 2007 volgens mij is 80% kapot gegaan. Klote kwailteit. Die dingen breken allemaal bij de overgang van dik naar dun bij de tips.  Is 100% garantie en laat je niet afschepen met weer een nieuwe 2007 want die gaat gewoon weer verrot. (angry_kitesmiley) 

Ik heb nu een Thorn 2007 ook daar zijn er best wat van verrot gegaan maar bij mij blijft ie heel en een super lekker board. Thorn 2008 weet ik zo net nog niet dat ding is veel te zwaar en heeft veel te veel flex naar mijn mening dus ik kan mij niet voorstellen dat hij lekker vaart.
mathieu3
Gast
Antwoord #32 Oktober 05, 2007, 18:17:55
edit2Rapporteer  
De thorn 2008 is idd zwaarder maar dat betekent gewoon dat ìe robuuster is gebouwd en dus grotere kans dat ìe heel blijft. Veel verschil in vaar eigenschappen tussen een licht board en een iets zwaarder board merk je echt niet. Hij heeft ook een houten kern dit jaar. (Ik heb er overigens niet mee gevaren.)

Kaptain, ga op zoek naar een board met houten kern, dat geeft al een hoop extra sterkte en laat je niet afschrikken door gewicht van een board. Boards met houten kern zijn nu eenmaal iets zwaarder maar wel sterker.

Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #33 Oktober 05, 2007, 21:00:50
edit2Rapporteer  
@leander: Je hebt gelijk, had al wat meerdere topics gemaakt, maar in de hoop nog wat meer mensen hun mening te horen heb ik de laatste aangemaakt. Niet zo netjes besef ik nu.

@Leander 2: Het is niet zo dat ik een zandbank heb geraakt, maar ben gewoon hard op het wateropp. geland, met als gevolg dat de 666 brak op die lijn waar het wat dunner wordt. Bij de 555 trok ik bij een afzet omhoog gewoon een bout met insert en al uit het board. Dit lijkt me iets waar ik echt niets aan kon doen.

@ iedereen die over mijn landing wat te vertellen heeft: Klopt, ik moet nog heel wat verbeteren. (land nu al wel steeds smoother, daarom zit ik soms ook stiekem te denken aan toch wel een 666.... omdat ie lekker vaart, aan de andere kant zijn er daar veel van gesneuveld, dus ligt het niet helemaal aan mij).

Wel klote dat er nu qua wind weinig te testen valt....

jetzu

Berichten: 633
Antwoord #34 Oktober 05, 2007, 22:46:56
edit2Rapporteer  
Al eens aan een f-one gedacht?
Schijnen ook erg sterk te zijn.
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #35 Oktober 05, 2007, 22:48:57
edit2Rapporteer  
Probeer toch eens hoe een spleene rip vaart. Vorig jaar hadden ze in ieder geval een bijzonder laag breukpercentage. Ik weet het cijfer niet meer precies maar ik stond er van te kijken hoe weinig boards zij terug kregen. Ik vaar zelf met een Session maar dat is jouw pakkie an niet omdat je iets wilt dat op de 666 liijkt. Heb dit jaar nog niks gehoord over kapotte boards van Spleene. Maar inderdaad, alles kan kapot. ff goed door je knieen bij je landing dus.
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #36 Oktober 06, 2007, 00:55:50
edit2Rapporteer  
die spleen rip, heb ik ook al gebroken gezien (nog door een teamrider ook nog),
maar die beult zo hard, dat haalt de gemiddelde kiter niet denk ik.
maar er zit een schuimkern is, en ja die flextips........ blijft in mijn opinie een heel zwak punt van een board.
bouw zelf ook gewoon recht toe recht aan, en voor m'n gevoel werkt dat het beste.
en reken maar dat mijn tips ook flexen!!
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #37 Oktober 06, 2007, 00:57:49
edit2Rapporteer  
die spleen rip, heb ik ook al gebroken gezien (nog door een teamrider ook nog),
maar die beult zo hard, dat haalt de gemiddelde kiter niet denk ik.
maar er zit een schuimkern is, en ja die flextips........ blijft in mijn opinie een heel zwak punt van een board.
bouw zelf ook gewoon recht toe recht aan, en voor m'n gevoel werkt dat het beste.
en reken maar dat mijn tips ook flexen!!

Heb er dit jaar al 3 kapot gezien...  ThumpDown
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #38 Oktober 06, 2007, 00:59:24
edit2Rapporteer  
Ja die flextips is wel leuk en aardig maar steviger wordt het er niet van Sad
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #39 Oktober 17, 2007, 02:38:25
edit2Rapporteer  
Mensen,

de breuk was het gevolg van een fabricagefout. Ik heb een gloednieuwe 666 2007 er voor terug gekregen. Kan hem morgen ophalen bij de bro's van Telstar.
Aangezien het om een fabricagefout ging, durf ik het nog wel een keertje aan met een 666.

Ik zeg: Topservice.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #40 Oktober 17, 2007, 02:39:47
edit2Rapporteer  
top doed!
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #41 Oktober 17, 2007, 03:48:34
edit2Rapporteer  
gebeurt het je nou nog een keer check die Crazy Fly, geen verne*kte flextips maar wel houten kern + carbon = onbreekbaar en varen nog eens ge wel dig ook Smiley
have fun met je nieuwe board
Fuelled Mark

Berichten: 50
Antwoord #42 Oktober 17, 2007, 17:55:08
edit2Rapporteer  
Hier is een test waar ze verschillende boards vergelijken (de rechter pagina!):
http://famousfrank.com/movies/KL2_FLX132_Test.pdf

Staan ook de gewichten van de verschillende boards bij.

slingshot-slet

Berichten: 83
Antwoord #43 Oktober 18, 2007, 17:21:40
edit2Rapporteer  
hi beetje laat in het topic maar vandaag len10 board gevaren jahwel de lunacy.
roy vertelde toen het verhaal, dat hij een misfit 2008 heeft proberen te slopen, hij is er zelfs met een auto over het board heen gereden het board lag schuin op een kratje, dus dat wil wel wat zeggen.
rete sterk dat board jij krijgt hem zelfs ook niet kapot!
 
Hooked Cabarete

Berichten: 246
Antwoord #44 Oktober 19, 2007, 02:09:25
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen; laat een costum bouwen en laat deze extra verstevigen. Ik vaar zelf een EH costum en deze boards breken niet. Je kan hem zo sterk laten maken als je zelf wilt en je hebt een board wat bij jou en de omstandigheden past waar je kite. Even Eric of Jinne mailen dus.

Succes!!

Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #45 Oktober 20, 2007, 02:33:46
edit2Rapporteer  
Een extra verstevigd board is in princype niet nodig.
X-treme boards varen erg comfortabel en breken niet. Zelfs tijn is het niet gelukt om een board te breken met zn turboloops. Hij vaart ook gewoon op een standaard productiemodel.
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #46 Oktober 20, 2007, 16:20:24
edit2Rapporteer  
Hmm das ook wat.. als ik dat zo lees dan kijk ik mar af om een nieuwe shinn van 2008 te kopen. Ik had het a een paar maand in mijn gedachten om deze te kopen omdat ie lekker vaart maar als die dingen zomaar stuk gaan dan koop ik vor het zelfde geld twee bang boardjes die bijna net zo lekker varen alleen zijn die iets zwaarder in gwicht hellaas... of zijn er mensen die ander ervaringen hebben met de shinn..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.