Dubbele leash?

PieterS

Geen avatar

November 09, 2007, 17:10:13
edit2Rapporteer  
Hey mensen,

Ik vaar sinds kort met de 2007 Fuel en vaar graag met mijn leash aan mijn chickenloop. Maar als ik weer wil inhaken na een sprong trek ik soms per ongeluk aan de safety (die erg makkelijk los gaat) waardoor dus mijn hele kite wegvliegt! Ik wil hier iets op verzinnen, nu heb ik wel eens gehoord van een systeem, ik denk zelf in elkaar genknutseld, dat je eigenlijk 2 leashes hebt, of eentje die splits ofzo, maar dus een aan je chickenloop en een aan je vijfde lijn.

Kan iemand mij hier meer over vertellen, met eventueel foto's ofzo of misschien dat iemand nog andere ideeen heeft om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!  ThumpsUp
® € M © 0

Antwoord #1 November 09, 2007, 17:21:54
edit2Rapporteer  
Koop een mystic leash Wink Dat is een goede oplossing
DaanD

Antwoord #2 November 09, 2007, 17:24:06
edit2Rapporteer  
Wat voor leash gebruik je nu? De Mystic 2008 leash zou een 'veelbelovende' leash worden... ligt nog niet in de shops volgens mij.
piede

Antwoord #3 November 09, 2007, 17:46:19
edit2Rapporteer  
misschien moet je je leash gewoon omdraaien?
Tom

Antwoord #4 November 09, 2007, 18:24:07
edit2Rapporteer  
ik heb een eigen systeempje gemaakt (super simpel) ik weet het mag eigenlijk niet maar werkt wel!

Hoe zit dat,

Koop eerst een goeie leash!!!!!!! mystic ofzo en pleur dat ding die je nu hebt gewoon weg, volgende keer waait je kite nog bij iemand anders erin en dan breekt de pleuris echt uit.

1 rvs ring die je om je chickenloop doet (groot genoeg dat hij er vanaf kan glijden als je je safety trekt)
dan pak je een muskaton haaktje die je daaraan vast zet samen met je 5e lijn oogje.

Haak je uit en laat je hem schieten zit hij aan je loopje, trek je je safety schiet die ring eraf en hangt je kite aan ze 5e lijn.
PieterS

Geen avatar

Antwoord #5 November 09, 2007, 19:13:57
edit2Rapporteer  
Dank jullie wel voor de reacties maar volgens mij heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd want het ligt dus niet aan mijn leash, die is prima maar de safety van mijn chickenloop schiet soms los waardoor de leash dus van de chickenloop afglijdt. Een nieuwe leash kopen schiet ik dus niets mee op... Denk dat de nieuwe mystic leash hier ook niet standaard een systeem voor heeft of wel?

Maar het systeem van Tom zou ik inderdaad kunnen proberen...
piede

Antwoord #6 November 09, 2007, 19:26:06
edit2Rapporteer  
je kunt je leash nog bevestigen tussen de loop en het zwartes stuk waar de 2 trimmers zitten(5e lijn trimmer en depowerlijn-trimmer) Ik heb er iig wel een dikke cm ruimte tussen zitten. Eventueel kun je op deze plaats eerst nog een ring oid bevestgen waar je dan je leash weer aan vast kunt maken.

De klip of haak van je leash moet hiervoor wel ruim genoeg zijn, want de powerlijn moet wel in de loop kunnen blijven draaien.
Wouter

Antwoord #7 November 09, 2007, 19:33:00
edit2Rapporteer  
Systeem van Tom rules en lost direct je probleem op.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.