Coche

ThomasC

November 21, 2007, 15:41:39
edit2Rapporteer  
Mijn vriendin wil een weekje bijkomen in de zon en ik probeer daar natuurlijk een plek van te maken waar goed gekite kan worden. Ik zat te denken aan Coche (Venezuela).

Weet iemand daar een leuke en betaalbare possada o.i.d.? En hoe kan ik het beste boeken?

Als iemand een betere bestemming weet, houd ik me ook aanbevolen!
TijN

Antwoord #1 November 21, 2007, 15:46:51
edit2Rapporteer  
egypte niks?!?!
jer@en

Antwoord #2 November 21, 2007, 16:05:54
edit2Rapporteer  
kijk eens op de site qxxxl.nl deze bieden goedkope vluchten aan. probeer een lastminute te boeken en ga naar de hoofdstad porlamar. varen doe je dan op ell yaque. elke dag een tocht van 20 min heen en terug met de taxi of eigen auto. daarentegen kan je wel lekker de avond doorbrengen in porlamar. verder kan je ook uitstapjes maken naar het eiland coche.
of kijk anders eens of er in gambia iets is. meen mij te herrinneren dat daar laatst een topic van was. is ook spotgoedkoop nu.

groeten en succes,

jeroen
sebaba

Geen avatar

Antwoord #3 November 21, 2007, 16:18:19
edit2Rapporteer  
Dude,
El Coche is een supergoed idee. Kom er net vandaan. Ik ben er twee weken geweest met mn vriendin en twee weken vette wind gehad. Ik heb  een tip voor je.. forget about die posada's en zo... boek via een van de grote reisorganisaties gewoon een all-inclusive bij een van de wtee hotels die het eiland Coche rijk is. Ik heb voor Hotel Punta Blanca gekozen. Vet 4-sterren hotel, met alles er op en er aan. Hou je meer tijd over voor kiten ;-) Het belangrijkste is dat het hotel aan het kitestrand ligt. Volgens mij bij Q-International boek je al een reis met alles er op en er aan voor 700 kneuries. Daarvoor zit je dus wel 4-sterren te kiten hehe. El Yacke is ook vet, maar een stuk minder dan Coche. Het is super druk en er is maar een klein strandje om je kite te launchen. Bovendien zit binnen de kortste keren al die lijnen door elkaar. En om de kite op te laten moet je een heel stuk het water in. Even ter vegrelijking bij Coche... daar heb ik menigmaal alleen, of met een paar anderen gekite. In de middag wordt het vaak wat drukker, als er dagjeskiters komen uit El Yackes.
Bij elCoche is het water spiegelglad. Lekkere aflandige wind van tussen de 14 en de 20 knopen. En het neemt alleen maar toe in de loop van de weken. Dus vergeet die posada. Voor minder geld zit je vet luxe. Ik post nog wel wat foto's.

sebaba

Geen avatar

Antwoord #4 November 21, 2007, 16:43:39
edit2Rapporteer  
Hee ThomasC,
Even nog wat nuancering na mijn enthousiaste relaas van hiervoor. El Coche is zo groot als Texel. Het eiland is behoorlijk dor, maar redelijk leuk om te bewandelen. Voor de erst is er niet zo veel. Je hebt een luxe resort, zon en de hele dag eten en animatieprogramma's geregeld door het hotel (dat is echt genant, aquajoggen en zo en zwembad joga). Voor de rest is er geen ruk.

By the way, op dit moment zitten er een aantal Kiters uit Scheveningen. En als je vriendin dat hotel zat is en ook wat sportiefs wilt (als ze niet kite)... Naast het hotel zit een relaxt barretje met de alleszeggende naam Kite Lounche. Daar zit Chris, een goede instructeur die al jaren les geeft. Voor de niet-kiters is er dus een uitweg: kiten.

Man, nu ik dit schrijf denk ik weer aan die sessies tegen de zonsondergang. Vet rippen over dat spiegelgladde water. En dan het water uit, en de barman vraagt of die een cocktail voor je mag maken. Een paradijsje.
Antwoord #5 November 22, 2007, 18:13:35
edit2Rapporteer  
dan heb je wel geluk gehad met de wind want zo zeker is deze periode niet!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.