Wie heeft er ervaring met de Slingshot Surefire spreaderbar?

Safekiter

Geen avatar

November 28, 2007, 22:58:09
edit2Rapporteer  
Hoi,

Wie heeft er ervaring met de Slingshot Surefire spreaderbar of een soortgelijke safety spreaderbar?
Zijn er ook nadelen aan zo'n bar. En dan bedoel ik dus nadelen voor een gewone freerider die van links naar rechts heen er weer vaart en geen ingewikkelde freestyle trucs doet. Iemand die gewoon lekker safe wil kiten en dit doet omdat het gewoon een hele mooie sport is.

Deze haak bedoel ik:

http://www.realkiteboarding.com/index.cfm?page=newsitem&id=486

Het lijkt me 100% safe. Wat kan er nu nog mis gaan met het kiten op een obstakel vrije locatie met de juiste kite voor de juiste windrange? Verder: Zwemvest, helm, kitecursus etc etc.

Verder heb ik tevens de North Performer zittrapeze op het oog omdat deze een protector heeft voor de trapezehaak die in je borst kan komen. De surefirebar wil ik dan plaatsen in deze North Performer. Die zou daar gewoon in moeten passen volgens Slingshot.

Goede keuze... Zo'n combinatie?

VincentC

Antwoord #1 November 28, 2007, 23:23:46
edit2Rapporteer  
Geen ervaring mee, maar ikzelf vind het onzin. Een normale 2006/2007/2008 kite is veilig genoeg, daar heb je geen speciale haak voor nodig, al die fratsen is alleen maar meer dat kapot kan gaan / kan haperen.

Verder zou ik kijken naar ene Pat Love harnas, zijn in mijn ogen de beste en meest comfortabele harnassen die er zijn. Zorg dat hij goed strak zit, dan kan hij ook niet omhoog schuiven.
Safekiter

Geen avatar

Antwoord #2 November 28, 2007, 23:57:27
edit2Rapporteer  
Hij is niet alleen extra safe. Hij draait ook rond. Is dat niet ontzettend handig? Mischien gaat zo'n systeem wel ooit kapot na een paar jaar. Dan koop je toch gewoon weer een nieuwe als hij z'n werk goed gedaan heeft! Het ziet er echter wel degelijk uit. En bovendien is alle safety mooi meegenomen. De instant release onder een hoek van 180 graden is ook een interessante feature. En dan ook nog de mogelijkheid om je hele kite in een keer los te trekken als je ineens los moet komen van je hele set! (Je kite of je leven siuatie) weet waar je lijnen nog ook door worden gegrepen: Draagvleugelboot, speedboot, zeilboot of een passerende catamaran met een gast erop die niks ziet van jouw lijntjes! Wie weet! Zo goed zie je die kitelijnen nu ook weer niet.

Mischien ben ik de enige die enthousiast is over deze bar!

Heeft iemand al eens met zo'n bar gevaren? Of deel iemand mijn enthousiasme?
DaanD

Antwoord #3 November 29, 2007, 00:21:48
edit2Rapporteer  
Dat rondraaien zou alleen handig zijn als je geen 5e lijn hebt en je leash aan een van je stuurlijnen (bij de o'shit handles) moet bevestigen.
Kevin

Antwoord #4 November 29, 2007, 00:25:18
edit2Rapporteer  
Ik heb zo eens spreader bar liggen niet omdat ik slingshot vaar of iets maar omdat ik hem gewonnen heb een keer Tongue doe er niks mee maar moet zeggen het systeem ziet er goed uit maar hoe het werkt en of het fijn is geen idee Tongue als je er eentje goedkoop wilt hebben pm maar Wink
Safekiter

Geen avatar

Antwoord #5 November 29, 2007, 00:59:25
edit2Rapporteer  
Hoi Crazy Kevin,

Kun je even een fotootje of een plaatje van het internet mailen van deze strapezehaak Graag naar dit e-mail adres: l.schoenmakers01@hetnet.nl

Geef even door hoeveel jij er voor wil hebben?

Alvast bedankt
spoetnik

Antwoord #6 November 29, 2007, 01:04:45
edit2Rapporteer  
Een beetje chickenloop heeft toch een safety systeem, en het lossen van je leash, dat kan ook op bijna elke systeem. Ik zie de meerwaarde er niet zo van in. Wat een scherpe punt zit er op die spreader als de safety is getrokken, lijkt wel een aanvaring met captain hook! Embarrassed
Safekiter

Geen avatar

Antwoord #7 November 29, 2007, 01:41:24
edit2Rapporteer  
Je brengt me aan het twijfelen. Ik heb inderdaad een safetysysteem op mijn chickenloop, en een vijfde safetylijn die ik aan mijn trapeze vast maak met een haakje. Echter het automatisch loskoppelen van de trapezehaak als de kiter onder een hoek van 180 graden komt lijkt me wel interessant.
Kevin

Antwoord #8 November 29, 2007, 02:11:17
edit2Rapporteer  
Je hebt trouwens mail Safekiter
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.