Kitesurf documentaires?

Moradius

Berichten: 149
December 16, 2007, 22:14:31
edit2Rapporteer  
Heb zojuist twee hele vette docu's over golfsurfen gezien (Riding Giants & Step into liquid). Vroeg me natuurlijk gelijk af of er ook soortgelijke documentaires bestaan over kitesurfen. Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet het geval zal zijn omdat het kitesurfen vergeleken met het golfsurfen nog een piepjonge sport is en nog volop in ontwikkeling is.

Dus bestaan ze of moeten we wachten tot gasten als Ruben, Kevin en Aaron dik in de 50 zijn en terugblikken op 'de begintijd' van het kitesurfen?
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 December 16, 2007, 22:16:22
edit2Rapporteer  
ik kan zo snel alleen even close-up bedenken
Geen

Berichten: 559
Antwoord #2 December 16, 2007, 22:18:48
edit2Rapporteer  
daar word aan gewerkt geloof ik, bij hanglos is laatst het idee naar boven gekomen.
JCS

Berichten: 259
Antwoord #3 December 16, 2007, 22:24:30
edit2Rapporteer  
Ik heb wel eens ergens iets gezien met Robbie Naish. Dat was een keer op mijn hotel kamer in Kuala Lumpur toen ik niet kon slapen 's nachts. Misschien dat die wel ergens op het internet te vinden is.
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #4 December 16, 2007, 23:01:46
edit2Rapporteer  
close up vind ik persoonlijk nog niet echt een documentaire. Misschien dat dit iets is: http://www.dailymotion.com/neeko75/video/x3iia4_rip-in-mauritius-kitesurf_travel
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #5 December 16, 2007, 23:30:23
edit2Rapporteer  
Er bestaat al een soort docu: UPWIND

De grondleggers, oldskool, king of the air etc etc. Die is ook wel vet, en meestal gratis te verkrijgen. Is uitgegeven door red bull geloof ik.
JCS

Berichten: 259
Antwoord #6 December 17, 2007, 00:24:23
edit2Rapporteer  
En je hebt natuurlijk ook die twee verslagen van Veronica over King of the Air. Die ene met Rutger Zomer dacht ik en die ander met Kevin Langeree.
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #7 December 17, 2007, 21:56:56
edit2Rapporteer  
Windstill, a kitesurfing documentory.

Dave heeft deze mooie vaderlandsche kitesurfdocumentaire op z'n site staan.

www.kitecinema.com

Al is het niet te vergelijken met Riding Giants of Step into Liquid.

Maar dat geef je zelf ook al aan, dat kan ook nog niet gezien de leeftijd van onze lifestyle.

Oh nee, volgens Step into Liquid termen is het geen lifestyle.

Ik citeer:

Surfing is not just a lifestyle, it's life, where style is just an option...   :'(   :'(

Ik wordt er helemaal emotioneel van in dit koude winterweer.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 December 17, 2007, 22:20:14
edit2Rapporteer  
http://www.kitecinema.com/kcm-archive-07/media/WINDSTIl-doc-480.mov is de exacte link
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #9 December 18, 2007, 19:33:28
edit2Rapporteer  
Inderdaad, Upwind (van Redbull) is de enige echte, vanaf waterski's en en een grote tweelijns-delta tot nu.
Moradius

Berichten: 149
Antwoord #10 December 20, 2007, 01:59:32
edit2Rapporteer  
Gasten allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik had nog nooit van de docu 'Upwind' gehoord. Ik heb Red Bull zondag een mailtje gestuurd met de vraag of 'Upwind' nog ergens te verkrijgen is. Maandag kreeg ik al gelijk een reactie van een lieve RedBull-dame waarin ze naar mijn adresgegevens vroeg ==> dinsdag lag de DVD in op mijn deurmat, dus echt top van Red Bull!

Ik heb nog geen tijd gehad om de DVD te bekijken maar zodra ik em gezien heb laat ik weten wat ik ervan vond. Close Up en de oerhollandse Windstill lijken mij ook wel wat dus die gaan we binnenkort ook maar even checken.

En inderdaad Brenkie, het is een mooie quote, alleen vind ik em zo toch nog iets nog mooier staan:

Kitesurfing is not just a lifestyle, it's life, where style is just an option...

Ik word er inderdaad  :'(  :'( van...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.