Lengte lijnen double depower bar Naish raven 10m 2007

pim89

Berichten: 179
Januari 04, 2008, 01:37:20
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag een raven gekocht een 10 meter. Ik kreeg er een dubble depower bar bij. Alleen zijn de lijnen van de bar 20m 7 korter dan waar ik normaal mee vaar.

Ik heb ook nog een shift bar van mij 14 raven 2007. Wat is het handigste om zo te varen met kortere lijnen ( weet niet wat voor effect het heeft) het lijkt mij sneller sturen maar hij geeft zo een minder harde lift. En daar heb ik mijn raven voor gekocht.  Is het dan misschien een idee om de 27 m lijnen van mijn 14m bar af te halen en deze op mijn 10m bar te gooien.  Ik wil de dubble depower bar graag gebruiken omdat ik het liefst zo veel mogelijk overpowered vaar.. Wie kan mij een duidelijke uitleg geven..

Alvast bedankt

PIm
diederik

Berichten: 908
Antwoord #1 Januari 04, 2008, 01:54:37
edit2Rapporteer  
ik zou de lijnen van je oude bar overzetten, wel het double depowersysteem gebruiken. met 27 meter lijnen wordt je kite wat trager, maar hij maakt een langere aanloop door het windvenster waardoor je meer lift hebt en een betere low-end
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #2 Januari 04, 2008, 14:40:58
edit2Rapporteer  
Persoonlijk zou ik het zelf eerst testen en kijken hoe het voelt.
Ik zou dan denken om de shift bar met de 27m lijnen gewoon op je 10m2 te varen, wordt de wind zelfs te hard voor de 10m2 kun je nog kijken of je het wel kunt houden met de 20m lijnen.

Ik zelf heb de torch 3 en 4 en de shift bar en de allelaatste bar(kweet de naam ff niet) van naish.
Na een aantal keren gevaren te hebben gebruk ik alleen nog de nieuwste bar, is gewoon fijner met afstellen en unhooked vind ik.

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #3 Januari 04, 2008, 19:31:40
edit2Rapporteer  
Ben bang dat je de verkeerde bar hebt meegekregen.
20 m is wel erg kort. Raven werd standaard met 27 m geleverd en 24 m is ook nog wel acceptabel  voor de 10, zeker als je gaat kiteloopen. 20 meter is standaard voor de SLE´s.
Gewoon je 27 m overzetten op de nieuwe bar en klaar ben je.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.