Ik had er ook last van maar vaar nu met schoentjes voorzien van klitteband dus kan ik mijn pijpen van mijn pak goed afsluiten.
Dus wanneer ik weer zonder schoenen ga varen moet ik ff klitteband halen of uiteinde van de pijp ff omslaan want dat helpt ook...
Ik heb eerlijk gezegd nog geen pak gehad wat dat niet heeft, tenzij je idd. klitteband erom hebt (zoals de 5/3 van Ion, en veel oude pakken, semi-dry en drysuits). Het heeft met de omstandigheden te maken, als je flinke chop hebt uit een bepaalde hoek dan is het behoorlijk irritant. Maar er gaan dagen op het water voorbij en dan heb ik er geen last van.
Idd. pijpen IN je schoentjes in de winter. In de zomer maar afwachten hoe het gaat met de Spycho.
Mijn vorige NeilPryde 5/3 NPX had het ook, ondanks dat dit pak echt gemaakt is voor impactsporten zoals kite en wakeboarden. De Psycho I en II zijn dedicated golfsurfpakken.
@ MINI ME: ff off-topic, was jij dat niet vorige week op de Slufter? Daar was ineens een rood/zwarte Eclipse. Nog nooit eerder op het water gezien.