Kitesurfkite (ozone instinct sport?)

Al3x

Geen avatar

Berichten: 11
Januari 20, 2008, 08:55:26
edit2Rapporteer  
Hallo medekiters,

ik zal even snel uitleggen wat me punt is.
Ik kitesurf sinds kort. Ik flyboard al wat langer (paar jaar). Ik kan dus met kites omgaan, tot nu toe met voornamelijk venom geflyboard. Ik kan nu rakjes varen maar dit wil niet erg met een venom.

Ik zoek dus een goeie kitesurfkite.

Ozone Instinct Sport lijkt mij ideaal. Mijn vraag is. Is deze goed voor mij, welke maat als ik bij niet al te hoge winden wil kiten. Meestal zo rond de 14 knopen.
Ik ben 66 kilo
Doel= lekker all around cruisen en jumpen. Beetj tricken. Niet extreem kiteloops ofzo.

Hierbij vraag ik direct of ik hem een keer van iemand kan proberen.
Aankomende zaterdag ben ik op ijmuiden te vinden.
Wie o wie kan me die gunst bewijzen, zou tof zijn.

dank voor de info alvast

Groetjes
Alex.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Januari 20, 2008, 16:23:09
edit2Rapporteer  
Welke maat Venom heb je, en wat voor boardje? Met een Venom kun je prima kitesurfen, en hoogtelopen gaat ook goed met deze kites. Ik vaar ze zelf ook regelmatig.

Mocht je toch echt wat anders willen dan is de Ozone Instinct zeker geen verkeerde kite. Dit is een vlakkere kite waardoor je naar verhouding veel sneller kunt varen dan met dezelfde maat Venom bijvoorbeeld. 14kn. is voor jouw gewicht net aan op een Venom 13m2 bijvoorbeeld. Met de Ozone 11m2 heb je dan waarschijnlijk wel meer power.

Er zijn hier een aantal Instinct riders op het forum, die kunnen je hier vast meer over vertellen. Op dit moment worden de 2008 modellen geintroduceerd. Ik weet je budget niet...


Maar nogmaals, met de Venom valt prima te kiten. Ik vermoed dat het aan je onervarendheid ligt.
mvlg

Berichten: 2
Antwoord #2 Januari 20, 2008, 18:37:57
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf ronde 65kg en vaar met een 126x38cm board.

Ozone Instinct 9m2 (2006 model) vaar ik vanaf 10 m/s lekker.
Ozone Instinct Edge 13m2 (2007 model) vaar ik vanaf 8 m/s lekker.

De Edge en de Sport verschillen volgens mij niet zo veel van elkaar qua power, verschil zit meer in one-pump system enz. Als je alleen met weinig wind vaart zou ik voor een 13m2 gaan. Als je 1 kite wilt en met meer windomstandigheden wil varen zou ik de 11m2 nemen.

@Michel: De Venom is een prima beginners kite (lekker stabiel) maar Peter Lynn kites hebben een lage aanloopsnelheid, waardoor het lastig is als beginner om weg te varen...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Januari 20, 2008, 18:54:09
edit2Rapporteer  
@Michel: De Venom is een prima beginners kite (lekker stabiel) maar Peter Lynn kites hebben een lage aanloopsnelheid, waardoor het lastig is als beginner om weg te varen...


Klopt als een bus, daarmee moet je leren omgaan. Daar heb je met flyboarden veel minder last van.
Ook veel 2008 flatkites hebben dit probleem, daar de bardruk zo laag is dat beginners de kite een te grote aanstroomhoek geven bij het wegvaren.

De Edge heeft meer power als de Instinct, en tussen het 2006 en 2007 model zit ook verschil. Hier zegt de ontwerper iets over de voorgaande modellen t.o.v. de nieuwe:

Ozone 2008 Designers note
Bron: hanglos.nl
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.