Dubai / Oman Masirah wie heeft er tips??

Jaimi_l

Berichten: 22
Februari 25, 2008, 07:03:47
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik ben een trip aan het plannen en hoop dat iemand mij wat tips of adviezen kan geven.

Ik wil graag familie bezoeken in Dubai. Aangezien mijn reisbudget altijd gecombineerd moet worden met Kiten Joepie heb ik uitgezocht wat de mogelijkheden zijn om te kiten in Dubai.

Ik heb begrepen dat je hier geluk moet hebben om een beetje wind te treffen. Undecided

Daarom heb ik bedacht om naar een aantal dagen door te gaan naar Omar naar Masirah Cool



Ik wil dit samen met mijn vriendin gaan doen voor +/- 2 weken.

Wie kan mij adviseren.

1. Hoe te reizen.
2. Waar heen te gaan
3. what about sharks?
4. En wat nog van pas kan komen


Voor de liefhebber hier wat indrukken en vette movies.

1.movie : http://www.zapiks.com/Kiteboarding-in-Oman.html
2.Site : http://www.kiteboarding-oman.com/galery.php?a=galerie&gaid=8&b=19
3.Info : http://www.reiswijs.nl/landeninfo/middenoosten/oman/oman.html

4.De wind historie ziet er Erug gezellig uit in mei Roll Eyes
http://www.windguru.cz/nl/historie.php?id_georegion=142&id_zeme=512&search=&id_region=0&mis_spot=5814&id_typspot%5B1%5D=1&id_typspot%5B2%5D=2&id_typspot%5B3%5D=3&id_typspot%5B4%5D=4&id_typspot%5B5%5D=5&id_typspot%5B6%5D=6&id_typspot%5B7%5D=7&id_typspot%5B999%5D=999&mis_fav=0&id_spot=5814&odden=24&odmes=1&odrok=2007&doden=24&domes=6&dorok=2007&tj=c&wj=knots&step=3&pwindspd=1&psmer=1&ptmp=1&pmwindspd=1&odeslano=1&model=gfs





Mr.Klip

Berichten: 171
Antwoord #1 Februari 25, 2008, 07:29:12
edit2Rapporteer  
hey jaimi

ik heb ook familie in Dubai zitten ben er met de kerst geweest,het is er echt wel relax en alles maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan...

mn oom en mn 2 nichtjes (die wonen dus daar) hadden een opblaas kano gekocht hun ermee de zee op en een beetje peddelen niks bijzonders maar ze kregen dus een dikke boete!
puur omdat je dan als een boot wor gezien en dus een vaarbewijs moet hebben en een ligvergunning en je moet de verplichte dingen hebben die een boot moet hebben zoals bijv een ehbo doos een reddings boei...
het gaat hier dus gewoon om een facking opblaaskano die ze in ene strandwinkeltje hebben gekocht voor 20 euro...

ook windsurfers doen ze verschrikkelijk moeilijk over... dus in bubai zelf is het bijna nihil dat je lekker relax je gang kan gaan opt water met een kite

er is wel een plek waar je het kan doen zonder dat de kustwacht op je afkomt maar dan zou ik ff moeten bellen naar mn oom... dus als je dat wil weten moet je het ff laten weten...

about sharks zodiep kom je holelijk niet maar pas wel op voor zee egels daar wil je NIEt op trappen...

de plek zoals Masirah heb ik geen idee

hoop dat je hiet iets aan heb!, ik ben maffe truste!!

cabboy

Berichten: 13
Antwoord #2 Februari 26, 2008, 22:45:15
edit2Rapporteer  
Hey Jaimi,

Ik ben zelf enkele keren gaan kiten en surfen op Masriah Island rond deze tijd. Ik ben toen vannuit Dubai gekomen, maar dat is wel een hele trip (5 uur). Ik ben naar Muscat gereden en vandaar uit naar Sur (3 uur vanaf Muscat) naar beneden gereden naar Rass Al Hadd. Deze weg is als het goed is helemaal geafvalteerd (1.5 uur). Ik ben in Rass Al Hadd, waar een hotel is, 2 dagen geweest en Rass Al Hadd is een vette lagune. Het enige nadeel is dat bij eb de lagune leeg is, maar dan zou je naar de zee kunnen gaan. Ik zou zeker je schoentjes meenemen, want er ligt onwijs veel hout op de stranden en er zijn veel zee egels. Oww maar je moet zeker naar Al Askarah gaan als je wilt wave riden, want tijdens de moesons zijn daar goeie golven.

Na in Rass Al Hadd gecampeerd te hebben ben ik naar Masirah Island gegaan. Dit was een hele lange saaie weg, waar je bijna in slaap valt. Maar na 4 a 5 uur rijden kwamen we aan bij een pont, die je naar het eiland brengt. Deze pont gaat altijd pas weg als er genoeg auto's op staan. Maar eenmaal aangekomen op Masirah Island was het echt heel vet! Je bevindt je op een mooi eiland waar je op heel veel plekken kan kamperen en langs de kust vindt je veel plekken om te kiten, alleen moet je uitkijken voor riffen.

Deze trip zou ik zeker met een 4wd doen, want naar Rass Al Hadd, Al Askrarah en Masirah kan best heel zanderig worden. Kortom een gewone personen auto gaat het niet redden. Ook zal ik als ik jou was moeilijk veel water meenemen, want op sommige plekken is helemaal niks voor een paar uur.

Ik ben ook gaan kiten in Dubai, maar alleen Jebel Ali (dicht wegens constructie), Wollogong beach (kitebeach). Ik heb op deze reizen toen 2 kites meegenomen, een 8m north rhino'06 en een cabirnha co 12m. Ik heb veel aan de 8m gehad op Masirah, want daar kon het nog best hard waaien.

Succes met je reis en enjoy!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.