Vacuumtest: Dampdichte ISO-folie 0.15 mm dik

LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Maart 07, 2008, 23:28:50
edit2Rapporteer  
Mannuh!!

Vijferrubber als vacuummembraan ben ik op uitgekeken. Elke keer die dubbelzijdige tapijttape eraf prutsen werd ik een beetje aggressief van Angry.

En nu terug naar af.....gewoon PE folie gaat als een tierelier. Ik heb wat vacuumtestjes gedaan met het hierbovengenoemde folie.....en met succes. 2 uur vacuum, zonder dat m'n pomp aangaat!!!! Ik heb nog nooit zo'n goed vacuum gehad Grin.

Eventuele kiertjes heb ik dicht gesealed met bakpapier en strijkbout.

Het is een dampdichte PU-folie van 0.15mm dik, die ze gebruiken onder vloeren, verkrijgbaar bij o.a. BigBoss:
http://www.bouwmarktconcurrent.nl/?tg=product_detail&ProductID=19352
Je haalt ongeveer 18 folies (150 x 65 cm) uit een stuk van 4 x 5 m.

Niet dat dit echt bijzonder is.... gewoon weer terug naar het oude ThumpsUp

Joosdo

Antwoord #1 Maart 08, 2008, 00:21:17
edit2Rapporteer  
Veranderende inzichten, met 4 vacuumbeurten per board word je idd aggressief van dat dubbelzijdige tape.

Maar wat ik me nog meer afvroeg, leg je het tapijt onder je board? Waarom is dat, of is dit alleen een testopstelling?

En waar plak je de dampdichte folie mee op dan? We dubbelzijdig?

Ben benieuwd.

Latexxxxx
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Maart 08, 2008, 01:25:44
edit2Rapporteer  
Yep, gewoon met ons vertrouwde " allesplakkendedubbelzijdige" tapijttape van de BigBoss. 
Breather onder het board is gewoon een testopstelling om te kijken hoe strak het folie vacuumgetrokken wordt.

Eerst de "lange kanten"  van de rockertafel vastplakken daarna de kopse kant. De vouwtjes die hier dan ontstaan zwaar aandrukken met de deegroller en voorzichtig dichtsealen met een warme strijkbout +bakpapier.

Ik had vroeger altijd last van lekkages toen ik dit folie gebruikte....maar met die strijkbout krijg je de naden superdicht! Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.