Ik heb nog 2 opties over...

Jawel

Geen avatar

Berichten: 44
April 14, 2008, 22:35:53
edit2Rapporteer  
Naar aanleiding van dit topic heb ik verder gezocht en na lang zoeken heb ik bij een Nederlandse en een Duitse shop een mooie deal kunnen krijgen.
Ik was ook nog opzoek naar een wetsuit voor de koudere dagen, dus daar heb ik ook naar rond gevraagd.

Link naar topic:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?board=2;action=display;threadid=30699

Dit is er uiteindelijk uitgerold:

De Nederlandse shop biedt incl. verzendkosten een:
- Naish Haze (133x39 cm) voor €299,-
- Mystic Venom S/L voor €150,-
- of een Prolimit Global 5/3 of Move 4/3 voor   € 129,- of €89,- (is volgens mij ook S/L. Ik hoor weinig goede verhalen over Prolimit, zelfs een maatje van me doet beduidend minder lang met zo'n pak. Maar de shop geeft aan geen problemen te hebben gehad met de huidige pakken)

De Duitse biedt een:
- Fanatic Bronson '07 (134x39 cm)
- NPX Cult 5/4/3 D/L
* Samen incl. verzendkosten ook voor €450,-

Wat raden jullie aan? Ik ben een beetje bang dat het S/L pak maar een jaar of 2 meegaat, want die zijn toch wel erg schadegevoelig. Ik wil graag tot eind November gaan kiten en dan weer eind Maart beginnen, ligt natuurlijk ook een beetje aan de temperaturen. Ik ben trouwens geen beginner... Ik vaar al 2 jaar en ben nu toe aan nieuw spul.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 April 14, 2008, 23:12:51
edit2Rapporteer  
Zoals in het andere topic: Boardjes van 39cm breedt een beetje weinig voor 90kg en de spot waar jij vaart.

En bij een pak kiezen is de pasvorm zo ontzettend belangrijk, ik zou dat nooit online bestellen tenzij je zeker het pak al eens ergens gepast hebt.

En bij pakken is het zeker goedkoop is duurkoop! Vooral met kiten hebben pakken veel te lijden onder het gebeul en gehak, veel meer als bij windsmurfen bijvoorbeeld.
Jawel

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #2 April 14, 2008, 23:17:34
edit2Rapporteer  
Ok, maar ik weeg geen 90 kilo, maar 80 kilo...
En waarop baseer je dat deze pakken goedkoop zijn? Op dit forum zijn er een aardig aantal mensen die enthousiast zijn over zowel de NPX-serie als de Mystic Venom. Ik ben ook van plan de pakken te passen bij een dichtbijzijnde shop, maar dit zijn gewoon scherpe prijzen...

Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #3 April 14, 2008, 23:43:58
edit2Rapporteer  
Venom s/l heb ik ook en in combinatie met een broekje gaat hij niet snel stuk en is hij heel warm.  Echt een aanrader.
Jawel

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #4 April 15, 2008, 01:47:32
edit2Rapporteer  
Ik kan bij de Duitse shop een Spleene Rip Plus '07 (138x44) krijgen voor hetzelfde bedrag. Nog even het pak bij mij in de buurt passen en dan denk ik haast wel dat dit hem wordt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 April 15, 2008, 02:51:56
edit2Rapporteer  
Ok, maar ik weeg geen 90 kilo, maar 80 kilo...
En waarop baseer je dat deze pakken goedkoop zijn? Op dit forum zijn er een aardig aantal mensen die enthousiast zijn over zowel de NPX-serie als de Mystic Venom. Ik ben ook van plan de pakken te passen bij een dichtbijzijnde shop, maar dit zijn gewoon scherpe prijzen...

80kg kan goed op ene 39cm breedt boardje ThumpsUp
In het vorige topic stond 90kg
Persoonlijk ben ik niet zo heel enthousiast over die twee boardjes, maar verkeerd zijn ze zeker niet ThumpsUp

€150,- euro is goedkoop. De Venom is geen duur pak wat niet zozeer merkt in de duurzaamheid, maar vooral in de warmte. Hoe warmer het pak, hoe duurder de productiewijze en materialen zijn. Nu met de zomer op komst (laat wel erg lang op zich wachten overigens) maakt het niet zoveel uit. Wel het afgelopen winterseizoen. Op hanglos kun je met de zoekfunctie vast de special over pakken nog wel vinden, daarin kun je dit soort vragen opzoeken. Ook zijn er een aantal mystic pakken getest.

Heb zelf 5 jaar met een NPX 5/3 gevaren, en dat is een goede prestatie gezien hoe vaak ik dat pak gebruikt heb en hoe vaak ik over het zand ben geschuurd.
Jawel

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #6 April 15, 2008, 03:00:21
edit2Rapporteer  
Haha bedankt Michiel  Wink, ik heb die gasten net gemaild in Duitsland dat ik het Spleene boardje ok vind en nu zeg jij dat een 39 cm board ook goed is.
Ik lees toch vaak dat een breder board eerder planeert, maar is de 44 cm van de Spleene dan weer 'te' breed?
Horst blijft vlagerig en de dagen met minimale wind komen daar toch vaak voor, dus een 39 cm lijkt mij te smal.
Is de Spleene een goede koop of toch nog even vragen of ze iets anders in de aanbieding hebben?
Ze hebben bijv. ook een Nobile 666 '07 (132x41 of 135x44). Vind het mooie boardjes om te zien, maar ik zag dat ze wel voor de ver gevorderde kiter zijn. Nobile 555 '07 wil ik ook proberen, maar dan wel 135x40, want de 145x41 vind ik echt te groot. Zou de 135x40 ook goed te varen zijn op Horst?
zijn wel veel vragen he, maar ik wil de juiste keuze maken...  ThumpsUp
NW

Berichten: 159
Antwoord #7 April 15, 2008, 03:28:50
edit2Rapporteer  
Venom is absoluut niet koud, hele winter mee doorgevaren, met alleen een zweethemd eronder en een lycratje er overheen. Maar goed de een heeft het met 20 graden koud en de ander met 10 graden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 April 15, 2008, 03:42:57
edit2Rapporteer  
Op Horst is het fijner als je een boardje hebt wat makkelijk planeert en goed doorglijdt in windluwtes. Maar omdat je ook windstoten wilt kunnen uitremmen met je C-shape moet het boardje niet al te breedt zijn. Die Haze en Bronson zijn niet bepaald de beste doorglijders van de klas (wat niet wil zeggen dat het geen goede boardjes zijn)

De Nobile 555, 666 en Shinn van 2007 zijn ware planeerwonderen. Vooral de laatste twee. Idd. heb je gelijk dat de 666 niet een makkelijke plank is, zeker voor beginners niet. Hij is nogal stijf en heeft een unieke rockerlijn wat ook voor een aantal nadelen zorgt. En die nadelen hebben vooral te maken met stabiliteit en vergevingsgezindheid. De 555 is zeker een goed alternatief, en heb je ook in 130x39cm en 135x40cm breedte. Helaas erg populair en moeilijk te krijgen.

Check anders de 2008 skywalker boards, die kwamen zeer goed uit de duitse test in kb.de en zijn niet duur. MINI-ME heeft ze getest (en aangeschaft) review te vinden hier op het forum bij > reviews boards
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.