Bar vraagje Naish

Matjas the scissor-kid

April 24, 2008, 00:31:33
edit2Rapporteer  
Dudes,

Ik ben van plan binnenkort toch mijn 10 uit 04 maar eens te gaan vervangen voor een nieuwere.  ThumpsUp

Mijn oog is een beetje gevallen op een Raven, dit omdat het nog een echte C kite is en de recenties mij wel bevallen. (haaaaaangtime)

Ik kwam er achter dat als ik hem via kitepirates bestel bijna net zo veel betaal als ik hier 2e hands koop.
(las ergens op het forum dat verzend kosten ong. 20 euro zijn  Huh)

Nou twijfel ik alleen een beetje tussen de Barren.

De double depower of de shift.

De doubel depower klinkt aantrekkelijk als je het zo leest vooral op horst. Ik gebruik de 10 natuurlijk vooral bij iets hardere wind en dan is het wel super easy als je gewoon de vlagen kan filteren.

Maar ik hoor ook hele negatieve berichten over de DD bar. Waarom?

De double depower en de shift zijn eigenlijk hetzelfde alleen waar de shift niet verder kan, kan je de DD nog even iets verder drukken(en 5th activeren) toch?

Wat vinden de mensen die de bar hebben ervan en wat raden jullie aan. De shift of de DD?

oja foutje op kitepirates site?
Ze geven het plaatje van de 2006 bar bij de 07 bar. Ook geven ze nog al wat verschillende prijzen aan voor de barren. Bij de torch kost een shift bar 189,- terwijl de bar bij een Raven 179,- kost.... Huh

Mzzls

Lex

Antwoord #1 April 24, 2008, 00:36:47
edit2Rapporteer  
Raad je de shift aan, voor de eenvoudigheid van de bar. Ik zelf bestel dit weekend een shift bar ter vervanging van mijn dd-power bar. Waarom? Ik gebruik het systeem toch niet, en met herstarten kan iets nog welis in de knoop gaan. Wat jij noemt met vlagen "filteren" denk ik dat jij denkt dat je gewoon door kan blijven varen. Als je de DD activeert zakt je kite gewoon naar beneden doordat de vijfdelijn ver word aangetrokken. Dat is dus wel een stukje extra veilighheid. Ik zou dus voor de shift bar gaan.
Verder moet je gewoon Marc even mailen/bellen daar bij kitepirates, komt alles goed. 
Matjas the scissor-kid

Antwoord #2 April 24, 2008, 00:38:58
edit2Rapporteer  
oke, je kan hem dus niet een beetje regelen d.m.v. aandrukken  ThumpsUp

En marc is DE man daar?  Grin Ze spreken engels he  loser ThumpsUp
Lex

Antwoord #3 April 24, 2008, 00:46:44
edit2Rapporteer  
Ja ze spreken engels  ThumpsUp
Morres

Antwoord #4 April 24, 2008, 00:49:27
edit2Rapporteer  
goh een bericht van matjas buiten de lounge...
Matjas the scissor-kid

Antwoord #5 April 24, 2008, 02:01:18
edit2Rapporteer  
Oh verder nog iemand? Ik wil meer meningen  Grin
Bluecupra

Antwoord #6 April 24, 2008, 02:46:19
edit2Rapporteer  
Oh verder nog iemand? Ik wil meer meningen  Grin

Ik zou ook gaan voor de normale shift bar. Hoor regelmatig verhalen dat het lijntje van het DD systeem breekt.
Gertjan

Antwoord #7 April 24, 2008, 03:03:42
edit2Rapporteer  
Neem de shift bar, die dd bar heeft de nodige gebreken.
En je bent toch geen beginner meer?
[Pepper]

Antwoord #8 April 24, 2008, 03:14:18
edit2Rapporteer  
zie ook: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,29516.msg350574.html#msg350574

En Gertjan, het heeft er verder niks mee te maken of je beginner bent of niet. Het systeem levert gewoon een extra stukje veiligheid. En als je je materiaal met liefde behandeld valt die slijtage ook best mee.
Matjas the scissor-kid

Antwoord #9 April 24, 2008, 03:38:58
edit2Rapporteer  
Heey, oke... ThumpsUp

Ik denk dat ik maar naar de Shift ga.. Grin Grin

en begginer niet meer, maar ook geen pro...maar als ik me raven heb..... Tongue Joepie
Gertjan

Antwoord #10 April 24, 2008, 04:02:11
edit2Rapporteer  
zie ook: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,29516.msg350574.html#msg350574

En Gertjan, het heeft er verder niks mee te maken of je beginner bent of niet. Het systeem levert gewoon een extra stukje veiligheid. En als je je materiaal met liefde behandeld valt die slijtage ook best mee.

Een gevorderde kiter heeft ruim voldoende veiligheid aan boord met een shift bar.
Geronimo79

Antwoord #11 April 24, 2008, 04:16:29
edit2Rapporteer  
toch ff voor de zekereheid vragen, bedoel jij een Raven I of II of III?  kan me voorstellen dat de bar daar ook nog wel op uit maakt.
michiel v geel

Antwoord #12 April 24, 2008, 04:17:30
edit2Rapporteer  
goh een bericht van matjas buiten de lounge...

hehe ik schrok ook al ik denk die zit verkeerd
[Pepper]

Antwoord #13 April 24, 2008, 04:19:29
edit2Rapporteer  
Een gevorderde kiter heeft ruim voldoende veiligheid aan boord met een shift bar.

Klopt, maar zolang je het systeem niet gebruikt functioneert de dd-bar net zoals de shift bar. Het systeem zit je verder niet in de weg. Mocht je de noodrem, om wat voor reden dan ook, nodig hebben is het toch een fijn systeem om te hebben.
Kitemaster

Antwoord #14 April 24, 2008, 16:04:55
edit2Rapporteer  
ZONDER TWIJFEL: NEEM DE SHIFTBAR!!!!!

VOLDOENDE DEPOWER EN EENVOUD RULES!
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #15 April 24, 2008, 17:18:03
edit2Rapporteer  
Raad je de shift aan, voor de eenvoudigheid van de bar. Ik zelf bestel dit weekend een shift bar ter vervanging van mijn dd-power bar. Waarom? Ik gebruik het systeem toch niet, en met herstarten kan iets nog welis in de knoop gaan. Wat jij noemt met vlagen "filteren" denk ik dat jij denkt dat je gewoon door kan blijven varen. Als je de DD activeert zakt je kite gewoon naar beneden doordat de vijfdelijn ver word aangetrokken. Dat is dus wel een stukje extra veilighheid. Ik zou dus voor de shift bar gaan.
Verder moet je gewoon Marc even mailen/bellen daar bij kitepirates, komt alles goed. 
dat is de dure oplossing Lex, je kan gewoon je chickenloop vervangen i.p.v. een compleet nieuwe bar.
G-knight

Antwoord #16 April 24, 2008, 19:48:30
edit2Rapporteer  
Ik vaar de Torch 3. Heb de maten 14m2 en 9m2. Bij de 14 heb ik de normale shift bar en bij mijn 9 de DD bar. Heb dus ervaring met alle 2.

Ik zou absoluut voor de normale shift bar gaan. Bij de DD bar heb ik al meerdere keren het lijntje die door de stopper bal gaat moeten vervangen. Geen prettig gevoel als dit lijntje elke keer breekt. Vaar nu regelmatig met mijn shift bar op mijn 9. Dit is een top bar.
Lex

Antwoord #17 April 24, 2008, 20:27:41
edit2Rapporteer  
dat is de dure oplossing Lex, je kan gewoon je chickenloop vervangen i.p.v. een compleet nieuwe bar.

Heel de bar was zowiezo al versleten Wink
mbetz

Antwoord #18 April 24, 2008, 21:53:53
edit2Rapporteer  
I'k vaar mijn 14m Raven III met DD bar. Heb geen last van slijtage, het systeem functioneert vlekkeloos. Zodra je de bar door de stopper heen drukt loost de kte vrijwel alle druk, trek je de bar weer naar je toe heb je weer gewoon power in je kite. Ik vind dit een extra veiligheid. Afgelopen zomer een aantal weken op Sardinie gevaren met 25knopen wind en windvlagen. In een vlaag kon ik gewoon de druk lozen door de DD te gebruiken.
Ook bij oplaten en landen is de DD een extra veiligheid.
Wanneer je de DD niet nodig hebt fungeert de bar als een gewone Shift Bar.

Uit veiligheids overwegingen zou ik de DD bar nemen, zelfs al hebben de anderen gelijk en slijt de DD meer, zo erg is het ook weer niet om 1 of 2 keer per seizoen het lijntje te vervangen. Je depower koord moet je ook af en toe vervangen...

Matjas the scissor-kid

Antwoord #19 April 24, 2008, 23:08:26
edit2Rapporteer  
oke, gaat inderdaad om een Raven3  ThumpsUp

DD wordt dus afgeraden i.v.m slijtagen en simpelheid bar.

In een vlaag kan je toch ook altijd nog je 5th line gewoon ff aantrekken  ThumpsUp
(deed ik met mijn takoontje ook  Grin)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.