Daar is ie dan eindelijk! Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar nu ben ik toch de gelukkige eigenaar van een nieuwe kite (grinnik_kitesmiley) Hieronder wat foto's die ik even snel heb gemaakt. Binnekort hoop ik meer te kunnen vertellen over de kite!
Wat ik wel kan zeggen
De kite zit in een groot genoege tas. Ik heb niet zeeën van ruimte over maar dat zal wel aan mijn opvouw kunsten liggen. Er zit een apart vaak voor de bar in de tas en ook is er ruimte voor de pomp. Wat ik jammer vind is dat het geen rugzak idee is maar meer een schouder idee. Rugzak idee is toch wel lekkerder als je een eindje moet lopen en ook dat je board makkelijk aan je tas kan hangen maargoed.
Kite zit wat ik tot nu toe heb gezien goed inmekaar. Overal zowiezo dubbel gestikt en op meerdere plaatsen driedubbel wat op zich niet echt bijzonder is maar ik dacht laat ik het even vermelden.
De inflate zit in het midden van de maintube en de deflate zit bijna bij de tip. Echter kan de inflate ook gewoon als deflate dienen. Bij de wingtip zijn aan de binnen kant van de kite (strut kant) 2 graphandles gemaakt voor als je in nood zit. Met deze handles zou je makkelijk een windscherm van je kite kunnen maken als je lijn bijv. geknapt is. (eerst zien / proberen dan geloven)
De bar ziet er verder goed afgewerkt uit. Je hebt de savety van een bow "100%" depower , savety van een soort 5e-lijn die door je baar heen loopt maar ophoud bij de splisting van de powerlijnen is lastig uit te leggen (gewoon een 4-lijns bow trouwens), en aan de rechter stuurlijn zit nog een ooh-shit handle. Het depoweren gaan niet met behulp van een strap zoals bijvoorbeeld op de Best bar zit, wat ik toch wel jammer vind. Dit systeem (hopelijk op de foto goed te zien) zal na een tijdje ook zonder problemen werken neem ik aan maar het is toch net weer even wat anders, dan dat je gewend bent.
Verder zit er NIET één katrol in zowel bar als toming van de kite, wat ik wel een plus punt vind! (minder slijtage)
Groeten Gerben