neen heh, begint ie weer te prutsen

Wimt

Berichten: 2498
Mei 09, 2008, 22:16:29
edit2Rapporteer  
Ja, hoor, Wimt himself. Kan het niet laten, maar, weer ten gunste voor jullie, want ik vraag er weer geen patent voor aan.

De eigen bouw-bows hadden als kenmerk; slechte low-end (profiel werd iets verstoord door de toming, slecht springen, maar super high-end, en vooral; supersnel.
Dit werd veroorzaakt doordat de kite ver naar het windvenster wordt getrokken. Tot zo`n 25 graden, normaal is zo`n 45 graden. De plank heeft zodoende weinig wrijvingsweerstand, en zelf word je ook niet over je plank heengetrokken. En omdat je dus veel stabieler op de plank staat, kun je ook veel harder. Ik ging toen mega hard, met een oude omgebouwde kite, echt niemand kwam in de buurt om mij bij te houden.

Dit alles had ik verteld aan Rainier Kaiper, baas van Spleene, en kite zelf ook vaak op Kessenich. Dass alles hat er schon gewusst (aber 40-45 hat er ..). Hij was trouwens bezig met een eigen-bouw-bow, proto (heel goede low-end sowieso).  Nou ben ik niet zo`n Speedfreak, maar ik wilde dit ook wel eens toepassen op een bow. Trouwens Peter, dit is misschien een tip voor Katja, voor wie jij speedboards maakt.
De enige bow die ik nog heb, is een Waroo 7 m, dus ik heb daarop de toming veranderd, uurtje werk.
Ik doe dit, omdat de low-end enorm wordt verbeterd, wegens de lage weerstand (die 25 graden-kwestie), dus neemt de wind af, dan kan ik de kite in een paar minuten omtomen naar de speed-vorm. Dat gaat altijd heel veel sneller dan een grotere kite opblazen. De draaisnelheid neemt ook flink toe.

Nu nog wind om het te bewijzen met deze bow.   
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 Mei 09, 2008, 22:22:21
edit2Rapporteer  
he wim kom je van het weekend nog even op noordwijk kijken ik MOET jouw gewoonweg ontmoeten. maken we gelijk een fototje van je speedbow en en als de wind savonds draait mag je hem savonds nog demonstreren ook.

michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #2 Mei 09, 2008, 22:51:00
edit2Rapporteer  
en je moet niet meer van dit soord topictitels kiezen.

lekker eigenwijs is goed. beetje alla tommy(mark) en mick

proud to be hardstikke fout
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #3 Mei 09, 2008, 23:00:13
edit2Rapporteer  
Ga nie waaie, is geen lol, jammer. Andere keer.

Misschien toch, bel dan evt; 0653317221
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #4 Mei 10, 2008, 00:28:42
edit2Rapporteer  
Hey wimt,

na al dat gepruts met touwtjes wordt het niet eens tijd voor serieuzer werk? probeer eens een venturi systeem op een oude afgeragde bow te prutsen.

http://www.oceanrodeo.com/kiting/images/rise/RiseVenturiExplained2.swf

michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #5 Mei 10, 2008, 00:33:42
edit2Rapporteer  
heten die dingen geen jet flaps?

van flysurfer.nl
Citaat

Dankzij de JetFlap technologie produceren Flysurfer kites 20% meer lift en tegelijkertijd heeft de vlieger een verbetere stabiliteit.

De JetFlap optimimaliseert en stabiliseert de luchtstroming rondom de vlieger. Als de kite onder extreme hoeken komt te staan (bijvoorbeeld bij jumps, snelle bochten of volledige depower) wordt de stromingsweerstand die dan aan de achterzijde van de kite onstaat vloeiend afgevoerd of juist volledig vastgehouden dankzij de JetFlaps. Als de kite de neiging heeft om over de piloot heen te vliegen, 'zuigen' de JetFlaps de achterzijde van de kite als het ware naar beneden. Flysurfer kites hebben hierdoor een zeer hoge performance maar zijn daarentegen zeer stabiel en makkelijk in het vlieggedrag. De JetFlaps denken met uw mee! 
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #6 Mei 10, 2008, 03:16:35
edit2Rapporteer  
yep flysurfer heeft dit concept (ik meen in 04 of 05) toegepast in de foils. OR nu met succes in een tube! Ik vond het wel wat voor Wim om met een schaar eens flink huis te houden.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #7 Mei 10, 2008, 03:34:10
edit2Rapporteer  
Dit noemen we grenslaag activering Dit brengt nieuwe kinetische engergie in de grenslaag die grenslaag seperatie moet voorkomen. Komt uit de luchtvaart en is afgeleid van de Flaps (achterand vleugel)

Je zou ook nog Slats (leading edge flap) kunnen toepassen om een grotere invalshoek te kunnen krijgen (meer depower)  ThumpsUp ThumpsUp

Wimt suc6...en heeft bruno niet al met een 4m2 gevaren in 15knp ofzo? Ook veel effectieve opp. en hoge draaisnelheid  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Mei 10, 2008, 03:35:30
edit2Rapporteer  
Jongens, wordt het geen tijd voor de Wimt zomertour? Binnenkort bij u op het strand! Joepie YeSS

Wimt, wanneer kom je weer varen op de Slufter, of mag je niet meer meerijden?
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #9 Mei 10, 2008, 03:37:19
edit2Rapporteer  
Je zou ook nog Slats (leading edge flap) kunnen toepassen om een grotere invalshoek te kunnen krijgen (meer depower)  ThumpsUp ThumpsUp

Klopt, North heeft hier in 05 mee ge-expirimenteerd.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #10 Mei 10, 2008, 05:31:11
edit2Rapporteer  
oke tof...maar nisk geworden dus...is ook melijk te maken en kost hoop extra materiaal en dus gewicht. bovendien door de bow niet meer nuttig Wink
Henning

Berichten: 581
Antwoord #11 Mei 10, 2008, 05:57:31
edit2Rapporteer  
yep flysurfer heeft dit concept (ik meen in 04 of 05) toegepast in de foils. OR nu met succes in een tube! Ik vond het wel wat voor Wim om met een schaar eens flink huis te houden.

Vanaf de Titan (2003) tot op het heden... in de PulseII zitten ze nog steeds Wink
kasperthecamel

Berichten: 22
Antwoord #12 Mei 10, 2008, 17:06:19
edit2Rapporteer  
Zeg niet vaak wat maar Wimt rules!!!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #13 Mei 11, 2008, 23:56:09
edit2Rapporteer  
Nou, deze keer niet. Vandaag getest, maar bij een bow werkt het niet. Kite vloog wel, maar niet beter. Denk erover na. Wel heel veel foto`s gemaakt over van alles en nog wat, moeten nog gedown-sized worden, volgende week klaar.

Maar nogmaals; een c-kite, met die toming, is niet bij te houden. Dus Katja moet er maar wat mee doen.
Beter is nog de delta-shape, met een aangepaste toming. Maae een Best Nemesis kan ook, de extra  aanknooppunten aan de LE heeft ie al, alleen nog daaraan een lus hangen, met daarin een katrol, en boven de 2de struts, de kite backwards  40 cm a.d.TE kant innemen en vastnaaien.

Flaps verhogen het rendement van de kite; bij een grotere instelhoek, weinig wind dus, blijft de luchtstroom beter de kite volgen, dus met minder loslaatwervelingen. Deze extra `spoilers`pakken elk dus een deel van de luchtinstroomhoek, zodat door deze fasering er geen luchtloslaatwervelingen zijn.

Punt is inderdaad gewicht, kosten en prijs. Latjes worden daarom al niet zo vaak toegepast. Nu wel vaker, zal dus een kwestie van tijd zijn, voordat die spoilers er komen.
Dit is inderdaad zo`n beetje het laatste, wat het rendement kan verhogen. Met depower heeft het weinig te doen overigens.  
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.