Wouter
|
dude! Mooie schoenen heb je in ieder geval wel.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
dude! Mooie schoenen heb je in ieder geval wel.
Was mij ook al opgevallen, de glazen muiltjes Tja, een nieuw concept in het kiten kopen zonder te testen... Er staat nu in de nieuwe kb.de een uitgebreide test met de Evo. Omdat de bridle compleet anders is als die van de Bandit/Revolt kan de kite niet al zijn druk lozen, vandaar dat het depowerbereik minder is als bij de Waroo, Bandit/Revolt en andere high-depowerbare kites. De Revolt blijkt de beste keuze voor in de golven, de Evo is meer voor wakestyle/frestyle geschikt, en heeft idd. een hogere bardruk
|
|
|
Nature
|
Ik dacht dat Wakefreestyle juist lekker was met een wat lagere bardruk.
Vind nmlijk niet dat ed fuels bijv een hoge bardruk hebben.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik dacht dat Wakefreestyle juist lekker was met een wat lagere bardruk.
Vind nmlijk niet dat ed fuels bijv een hoge bardruk hebben.
Wakestyle/freestyle met lage bardruk is enorm persoonlijk. De een vind het lekker, de ander minder. Idd. is de tendens steeds meer naar een lagere bardruk. Hoe iemand bardruk ervaart heeft met een flink aantal factoren te maken: gewicht, vaarstijl, kunde, en bovenal de referentie: met welke kites vergelijkt hij het? In dit geval met de Waroo die ik als Bandit eigenaar ook als licht ervaar. Overigens is de bardruk volgens kb.de iets hoger als de Bandit/Revolt. En de bardruk van de Bandit mag als stevig worden geacht. Ik vind het persoonlijk erg lekker
|
|
|
|
|
stefarius
Geen avatar
|
Is dat zo Nemi? Zoals je waarschijnlijk weet heeft elke kite zijn karakteristieken. Als je de Evo een leskite noemt doe je hem tekort naar mijn mening. Als je de review bekijkt dan is hij veel breder inzetbaar dan alleen een leskite.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Is dat zo Nemi? Zoals je waarschijnlijk weet heeft elke kite zijn karakteristieken. Als je de Evo een leskite noemt doe je hem tekort naar mijn mening. Als je de review bekijkt dan is hij veel breder inzetbaar dan alleen een leskite. In kb.de kwam hij er best goed uit. Voor wakestyle/freestyle zelfs nog beter als de Bandit/Revolt. Ook de Revolt wordt als leskite weggezet. Het is wonderbaarlijk te zien hoe dicht die bij de Bandit ligt kwa prestaties.
|
|
|
Nature
|
heb je iig spierballen aan t einde van je lkiteles:D 90% van kiten is persoonlijke ervaring dacht ik zo iedereen ervaart t anders
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
90% van kiten is persoonlijke ervaring dacht ik zo iedereen ervaart t anders Absoluut, zie mijn verhaal hierboven
|
|
|
Nature
|
Vind persoonlijk de bandit niet echt een wakestyle kite. maar ja das natuurlijk alweer een mening.
Wanneer kunne we nou eens met feiten komen vraag ik me dan af haha
|
|
|
KingKiteSurf
|
Ja die schoenen zijn de B3 voetbanden met zebra print.... rete gaaf en een lekker schoentje inderdaad. Zijn helaas niet meer te krijgen en bouw nu met andere 'schoenen' af. Ik bouw zelf namelijk full vacuum carbon boards (zoals op de foto). Het zijn eigenlijk Nomad Customs uit Tarifa. Haha ik zie nu pas dat je het schoentje van mijn dochtertje bedoelt . Ja dat zijn haar prinsessen schoenen... als ik eraan kom krijg ik gelijk een muilpeer met haar handtas... ze is nog geen 4.....
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
De kb.de is een aardige indicatie, voor de rest zelf testen. De Bandit en Evo zijn kites waar zeer veel verschillende stylen kiten verenigd in zijn. Dat kan natuurlijk nooit in elke vaarstijl uitblinken, zoals freestyle, freeride, waveriden, speedkiten, etc.
|
|
|
Geronimo79
|
Evo is dus ongeveer hetzelfde als de Bandit, dingen die je beschrijft komen me gewoon erg bekend voor van mn gevoel met de bandit. Als het is wat je zoekt is het een geweldige kite (hebben allemaal hele sterke punten) maar erg smaak gevoellig.
|
|
|
|
RH
|
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen zo loopt te zeiken (of is het zieken?) over de die bardruk bij de Delta's. Je moet die bar niet aantrekken, maar juist van je af duwen. Dat is de grap; alleen dan varen die dingen zoals ze beloven (en beter). Wat mij betreft is de bardruk van de Deltakite (in mijn geval de Bandit) net zo laag of juist lager dan elke andere kite. Neem dus een maatje kleiner dan normaal, spring net zo hoog of hoger, vaar net zo hard en radicaal als altijd en ervaar de revolutie .
|
|
|
Geronimo79
|
smaak afhankelijk RH.. das alles. net zoals maatje kleiner.. is niet wat ik wil.. ik houd juist van iets groters. Met mijn gewicht heb je dat ook wel meer nodig. daarom vind ik wat North met die rhino doet eigenlijk wel errug goed. Maar je zou idd wel gelijk hebben met deltas en andere vaarpositie.. misschien dat dat wel uitmaakt.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet het genoegen heb gehad om met een delta kite te varen maar als ik de testen moet geloven dan is de Bandit nog steeds "The kite to beat" Zag 2 maanden geleden de Revolt al in El Gouna zien vliegen en zag er zeker oké uit.. De EVO heeft volgens de KBmagazine wel wat min puntens maar Kingkitesurf zijn eigen ervaring liegen er niet om. Wel K.. dat je dan gelijk 3 kites gekocht hebt Hoop dat je het nog ff probeert met een andere setting. Keep us posted
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Je moet die bar niet aantrekken, maar juist van je af duwen. Dat is de grap; alleen dan varen die dingen zoals ze beloven (en beter). Wat mij betreft is de bardruk van de Deltakite (in mijn geval de Bandit) net zo laag of juist lager dan elke andere kite. Neem dus een maatje kleiner dan normaal, spring net zo hoog of hoger, vaar net zo hard en radicaal als altijd en ervaar de revolutie . Precies, er stond in de kb.de (komt eraan RH ) juist een apart verhaal over hoe met deze nieuwe kites te varen. SLE's hebben ook dat je door vooral de lage bardruk de kite teveel powered waardoor hij niet lekker vliegt en weinig druk opbouwd. Iets meer depoweren geeft je dan een enorme hoeveel power terwijl dit tegen de natuur ingaat. Kwestie van wennen wat de meeste wel gelukt is. De delta's kunnen bijna niet stallen en blijven wel trekken wanneer je teveel powered, alleen uit zich dat in een hoge bardruk. Voor mij inmiddels een signaal om iets te depoweren. Voor de rest een kwestie van smaak!
|
|
|
Sjemmel
|
Ik heb wel interessse in je kites! Je weet ze zo goed te verkopen haha
|
|
|
robin..
|
hahaha beter eerst verkopen dan pas dit soort dingen zeggen
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
hahaha beter eerst verkopen dan pas dit soort dingen zeggen Ik heb er wel respect voor.. Zo zie je maar dat de kites/boards erg persoonlijk zijn
|
|
|