haha, de scheve horizon... is bewust zo gedaan. Veelal ook omdat ik steeds switchte tussen horizontale en vertikale stand (rollend op zo'n statief standaard). Ik vond/vind het bij deze foto's niet zo'n ramp omdat het de boel iets meer actie geeft. Was nie zoveel wind en sprongen waren nie zo hoog, ....ach, je pielt 's wat.. dat scheve is trouwens bijna standaard geworden bij concertfoto's ... (hetgeen ik ook nog wel 's doe).
enne... bij veel foto's kan de horizon niet meer recht, want dan snij je de kiter in 2. Foto's zijn nl. amper gecropt omdat ik met een 70-200 stond en men vlak voor m'n snufferd sprong....
Ehm, gear. Geen onderwaterhuis, simpelweg camera op pootje. Camera 1DII (afgeragde body, is van ANP man geweest, zit bijna geen verf meer op, en m'n oogcupje ben'k al kwijt geraakt vorig week bij IJMuiden, maar goed was voor de prijs van een nieuwe 30D/40D... ok, sluiter moest ik wel laten vervangen) en oa. 70-200/F2.8L IS. Die 1D was nog ff wennen, moet de juiste instellingen nog ff zien te vinden. Klinkt raar, want is DE sportcamera, maar ja, 'even' foto's ermee maken.... nope. Autofocus is bijv zo snel dat als je ook maar ietsje 'mis mikt', dat ie de achtergrond al scherp pakt.....
Ik kon hier wel zonder onderwaterbehuizing foto's maken. Camera en lens zijn in principe spatwaterdicht, en erg veel golfslag enzo was er niet. Ben nog wel op zoek naar zoiets, maar kost ook weer godsvermogen, zelfs de meest eenvoudige 'zak' van EWA marine kost al 350 euri, en ben nu wel zo'n beetje door m'n geld heen hehe... Was de keus, of een 1D of een onderwaterhuis voor m'n andere body... tsja... Daarnaast, die 'zakken' van EWA maken fotograferen niet echt makkelijker... bediening wordt erg lastig met al dat plastic....
Nahja, zo lang ik niet omval in't water of camera laat vallen, dan kan deze combi wel een en ander hebben .... hoop ik....
Matjas: Thnx! Ik kom nog wel's vaker naar Horst denk ik, maar ja, bij goeie wind ga'k liever naar IJmuiden of Wijk aan Zee ... dichterbij, en toch wat spectaculairder....