Upgrade/vervanging Cabrinha Xbow 3/Contra3

dmartino

Mei 15, 2008, 19:36:27
edit2Rapporteer  
De bridle van de Xbow/Contra kan slijten en de performance negatief beinvloeden. Iedereen die een Xbow3/Contra3 heeft kan gratis een verbeterde bridle krijgen. Meer info http://www.cabrinhakites.com/warranty/warranty/cabrinha-kite-surf-equipment-bridle-4b-replacement-n.html

Bridle 4B Replacement Notice

Dear Cabrinha Customer,

Our test team has recently identified an issue relating to a section of the Crossbow 3 and Contra 3 bridles. This issue pertains to all Crossbow 3 and Contra 3 models delivered to date.

The 4B bridle section which passes through the pulley located on the leading edge of the kite, may become shorter in length when subject to wear over time. The gradual shortening of the 4B bridle causes an incremental loss in performance but does not affect control system security.

We recommend that owners of the affected kites replace the 4B bridle line with a free replacement line set issued by an authorized Cabrinha Dealer. To identify where the 4B bridle section is located on your kite refer to the Bridle 4B Replacement Instructions offered with the replacement line set. The new replacement line set is made from a different material which will not change in length over time. In addition, we have changed the length specification of the 4B bridle to provide an increase in performance over the production version.

To check if your kite is part of this product advisory, enter the serial number in the field (shown below) and you will be advised if your bridles need replacing.

¦Tim¦

Antwoord #1 Mei 15, 2008, 20:45:47
edit2Rapporteer  
goede zaak dat ze het zo oplossen
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 15, 2008, 21:59:39
edit2Rapporteer  
Petje af dat ze het zo op hun site zetten. Ieder jaar nieuw materiaal uitkotsen kost veel tijd en onderzoek, wat juist lastig is. Fouten komen daarom helaas nog steeds voor. Netjes als je het zo op weet te lossen ThumpsUp
Langbeest

Antwoord #3 Mei 15, 2008, 23:44:44
edit2Rapporteer  
Bedankt,
Blijkt dat ik na het checken van serial number ook een setje moet halen bij de dealer.

Langbeest

Antwoord #4 Mei 16, 2008, 01:19:02
edit2Rapporteer  
Wat ik wel een beetjes vreemd vind, is dat als je je kite hebt geregistreerd bij aankoop doormiddel van een serial en een e-mailadres (op de site van cabrinha), je niet automatisch een mail krijgt hierover.
Dit is toch een uitgelezen kans om het invullen van een formulier nuttig te maken.
1 druk op de knop en iedereen die deze kite heeft geregistreerd krijgt een mailtje.
Verder top natuurlijk dat ze een probleem niet stil houden.
Langbeest

Antwoord #5 Mei 16, 2008, 16:00:06
edit2Rapporteer  
Heel Bizar,

Cabrinha zegt dat ik mijn bridle moet vervangen.
Dit na het inkloppen van het serie nummer van mijn kite op het internet.
Maar mijn dealer zegt dat het niet nodig is en dat alle kite voorzien zijn van de nieuwe bridle, dus zeg het maar............
drifter

Antwoord #6 Mei 16, 2008, 18:13:42
edit2Rapporteer  
Het zou kunnen dat je dealer nog niet op de hoogte is van dit nieuwtje.

Hij vergist zich waarschijnlijk met de modificatie die ontbrak bij de eerste leveringen, namelijk het lusje wat tussen de LE en de pulley moest.

Dus toch even tegen je dealer zeggen dat hij even op de website van Cabrinha kijkt, om vervolgens even contact op te nemen met de importeur. Iets wat de importeur waarschijnlijk zelf al gaat doen.

Ik heb dit probleem met die bridle line zelf al ervaren. Mijn Xbow voelde niet meer zoals het hoorde te voelen. Het voelde zoals een Xbow zonder modificatie. Lijnen nagemeten en bleek dat ze waren gekrompen. Heb toen nieuwe bridle lines gekregen en de kite is weer perfect.

Het is heel raar als je bedenkt dat lijnen kunnen krimpen. Wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Gelukkig komt Cabrinha met een keurige oplossing.

Succes!!

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.