waarom varen de pro's zo dicht bij de kant?

youne nl

Berichten: 233
Mei 19, 2008, 14:38:51
edit2Rapporteer  
Hallo ben gisteren wezen kite met een maat van me, ik heb zelf niet gekite doordat ik een ontsteking in mijn voet heb.
Dus heb ik goed kunnen zien hoe de jongens die gevorderd zijn echt constand vlak bij de kant vaarde.
Nu is mijn vraag WAAROM ???
Het ligt daar vol met noobs en toch niet een stukje de zee in gaan, wat is hier de reden van vraag ik me af?
Showen wat je kunt of lekkerder water ???? ik snap t niet  Huh













 
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 Mei 19, 2008, 14:48:12
edit2Rapporteer  
daar zijn de meningen over verdeeld.....
sommigen suicide rjders varen het liefst OP de kant, dat klopt...
soms heb je het niet in de gaten en zit je op 10 cm water voor je het weet. (vaart wel lekker Grin)
maar misschien is het showen, het blijft riskant en zul je altijd blijven zien.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 19, 2008, 14:56:10
edit2Rapporteer  
Aan de kant heb je de meeste kans op vlakker water, plus duidelijker voor het publiek. Het voordeel en tegelijk ook het probleem is dat het bijna altijd goed gaat...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Mei 19, 2008, 14:58:14
edit2Rapporteer  
waar was je?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Mei 19, 2008, 15:10:06
edit2Rapporteer  
waar was je?

Ver uit de kant
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #5 Mei 19, 2008, 15:14:46
edit2Rapporteer  
Aan de kant is de branding, en dat is leuk om mee te spelen......
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #6 Mei 19, 2008, 15:21:56
edit2Rapporteer  
Als "gevorderde" ben je vaak met nieuwe dingen bezig waarbij je kite vaak crasht. Soms schieten ventieltjes open, raken je lijnen in de knoop of iets dergelijks. In zulk soort situaties is het handig om snel aan te spoelen zodat je snel je spullen weer in orde kunt maken en weer het water op kan.

Ten twee is het makkelijker om je kite te herstarten en hoef je minder ver te bodydraggen als het ondiep is, meestal is het ondiep aan de kant.

Ten derde vindt je vaak vlakke stukken op plekken waar de golven al gebroken zijn wat relaxt is om af te zetten.
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #7 Mei 19, 2008, 15:31:19
edit2Rapporteer  
Ik was in Noordwijk, heb wel zitten te genieten (van de mooie jumps )  ThumpsUp maar zag dus ook dat de nieuwe garde af en toe behoorlijk gehinderd werd of gruwelijk in de weg stonden  ThumpDown
T lijkt mij alleen maar iritant om constant op te moeten letten voor EN de noobs EN t strand.
Maar ja ik ben dan ook NOG geen pro  Tongue lol

  
jelmerboy

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #8 Mei 19, 2008, 18:29:10
edit2Rapporteer  

Precies wat Ricardo zegt, bij nieuwe tricks crash je toch snel je kite, je kijkt wel uit of je genoeg crashruimte hebt. Maar het is wel fijn om te kunnen staan zodat je snel alles op orde kan maken om weer verder te varen! En 10 cm water , of heel diep, maakt natuurlijk wel uit. Ik persoonlijk flyboard veel, dus ik val op het land zonder water. Dan maakt het me ook niet heel veel meer uit als ik surf op 20-30 cm water en dan crash, valt nog steeds een stuk zachter dan op puur land.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #9 Mei 19, 2008, 22:32:22
edit2Rapporteer  
Ik was in Noordwijk, heb wel zitten te genieten (van de mooie jumps )  ThumpsUp maar zag dus ook dat de nieuwe garde af en toe behoorlijk gehinderd werd of gruwelijk in de weg stonden  ThumpDown

Ik was ook op Noordwijk (neem aan dat je bij de KSN was) en er waren idd cracks (ikke niet). Die hadden een surfboard en de omstandigheden waren ideaal. Mooie sets draaien op golven en je mag alleen voor de club door de branding varen dus daar heb je 1 argument. Verder was er een zekere Kevin die mooi werk liet zien in de branding. Ik heb 100x liever een ervaren stuntende kiter in mijn buurt dan een onervaren brokkepiloot. Verder was de wind in de branding soms wat minder en dat maakte het allemaal lastiger. Ik geloof wel dat we daar op die spot allemaal uitkomen zonder herrie in de tent. Dit omdat het een clubie is en iedereen elkaar aardig kent.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #10 Mei 19, 2008, 23:57:38
edit2Rapporteer  
ik doe het omdat het water daar meestal wat beter is om dingen in te zetten en soms als er iemand met een camera voor mij staat
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Mei 20, 2008, 00:21:11
edit2Rapporteer  
maar jij bent geen pro
nieles

Berichten: 125
Antwoord #12 Mei 20, 2008, 01:06:07
edit2Rapporteer  
youne.nl was in oostvoorne autostrand dat vergeet hij weleens
maar hij heeft wel een beetje gelijk!!
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #13 Mei 20, 2008, 01:19:08
edit2Rapporteer  
ik puur omdat 10cm water gewoon super lekker vaart, niet om te kunne showen e.d. maar tussen de golven die aanstromen kun je ideaal je board poppen voor airtime gaan wave riden noem maar op, maar dit is ook meteen t stuk waar de beginners vaak niet door komen.
En als je een down winder gaat doen is dit al helemaal een super mooi speelveld.

Toen ik begon gebruikte iedereen een board leach, ik knipte me leash vast en draggde door de brandig naar het diepere gedeelte zonder brekende golven. daar kon ik altijd ideaal oefenen. zonder de shorebreak.

posty

Berichten: 2454
Antwoord #14 Mei 20, 2008, 02:06:23
edit2Rapporteer  
kom op mensen...als je een leuke truuk doet is het toch leuker als een paar mensen het zien dan dat je 1 km uit de kust bent.

Ricardo z'n punten zijn zeker waar maar ga nou niet vertellen dat niemand het voor de show doet...kiten is show!

zelf vind ik het ook altijd leuk om naar kiters te kijken die vette tricks uitvoeren...
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #15 Mei 20, 2008, 06:04:32
edit2Rapporteer  
In Noordwijk varen geen noobs.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #16 Mei 20, 2008, 06:41:33
edit2Rapporteer  
Heel leuk topic ... de reden is simpel. Je crashed en je wilt veilig dicht bij de kant blijven om problemen te vermijden zoals al geschreven hierboven.

Heel frustrerend ook als er lekker veel volk is, want je vind bijna geen gaatjes meer tegenwoordig. En sommigen begrijpen het ook niet dat ze wat ruimte moeten laten op dat juiste moment... Vooral op de Brouwersdam dan in het zonnige weekend. Maar goed.

kitebart

Berichten: 431
Antwoord #17 Mei 20, 2008, 07:18:13
edit2Rapporteer  
Ik vind dat als je dan toch een "pro" bent, je gewoon een paar rakjes moet varen, dieper gaan en daar is de speeltuin. Niet liggen klooien tussen de beginners, die er altijd zullen zijn en evenveel recht hebben op de ruimte.
Dus vaar gewoon upwind (geen noobs daar) en doe je ding.
Als je vlak water wil lijkt het me niet echt een goed idee om op de noordzee te gaan kiten. De noordzee is niet vlak. zoek dan een andere spot. Daarbij komt nog eens dat het varen in ondiep water meer kans op ongelukken met zich meebrengt, crashen op het strand en dergelijke meer.

Kitesurfen is een watersport, dus ga op het water. En als je bang bent van het diepe water of niet kan zwemmen, zoek dan een andere hobby   loser

Kitesurfen is een watersport dus kitje oplaten en zo snel mogelijk het water op, terug op het strand kitje zo snel mogelijk neerlaten.

En als je dan absoluut kunstjes wil uithalen, die je eigenlijk niet kan, en dus continu crashed, doe dat dan niet als er een massa volk aan het kiten is....vind ik nogal egoïstisch ten opzichte van je medekiters.
Gewoon dieper gaan, daar horen de 'pros', en moves doen die je wel kan.
I rest my case  Grin
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #18 Mei 20, 2008, 15:55:56
edit2Rapporteer  
Juist ik was in Oostvoorne vergeet ik niet weleens maar altijd ;p  Joepie

youne.nl was in oostvoorne autostrand dat vergeet hij weleens
maar hij heeft wel een beetje gelijk!!

Spikey

Berichten: 160
Antwoord #19 Mei 20, 2008, 17:18:43
edit2Rapporteer  
vergeet niet dat je ook KO kan gaan als je harde tricks doet, dan heb je liever mensen in de buurt ....ik sprin geen loops 2 km uit de kant ...als er dan iets is ben je echt de sigaar
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #20 Mei 21, 2008, 00:51:03
edit2Rapporteer  
Inderdaad, maar dat begrijpt kitebart bv. ook al niet.

Maar wel een feit is dat het voor iedereen is, dus beginners mogen van mij evengoed varen waar ze willen. Alleen gevorderden die alleen varen, kunnen evengoed een beetje ruimte laten. En dat is m'n punt, ik doe het zef ook. Ik ga niet downwind van een trickrider varen als deze nr het strand vaart en hij wilt springen of whatever what wilt doen. Dan keer ik gwn even vroeger..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #21 Mei 21, 2008, 01:39:50
edit2Rapporteer  
hehe ik was ook in Oostvoorne, en iedereen had onzettend geluk dat deze pro z'n smurfensprongetjes maar naar één kan kant, en dat was offshore.  YeSS

Maar youne, ik heb het niet zo ervaren als jij eigenlijk, het was redelijk druk en het kan nog erger. Je kan je ook ergeren aan gasten die weten dat ze voorrang hebben en je dan luid godverend met de middelvinger omhoog en het reglement in hun andere hand voor je ass varen, niet wetende dat je net een neerstortende waroo ontwijkt.

Het enige wat helpt is dat iedereen elkaar de ruimte geeft, er is geen enkele reden om bewust een onveilige situatie te laten ontstaan, dit geldt ook voor n00bs en voor Pro's. Dus blijf lachen, kijk om je heen, zoek oogcontact met riders die je op pad vind en anticipeer op van alles.
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #22 Mei 21, 2008, 03:43:05
edit2Rapporteer  
Maat ik heb me niet ge ergerd daar heb ik het niet over gehad.
Ik vroeg me alleen af waarom ze dat doen ik heb een paar goede antwoorden gekregen kan ik mijn profeit weer van doen zodra ik ook bij die gasten hoor  Tongue

 
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #23 Mei 22, 2008, 16:42:24
edit2Rapporteer  
Inderdaad, maar dat begrijpt kitebart bv. ook al niet.

Maar wel een feit is dat het voor iedereen is, dus beginners mogen van mij evengoed varen waar ze willen. Alleen gevorderden die alleen varen, kunnen evengoed een beetje ruimte laten. En dat is m'n punt, ik doe het zef ook. Ik ga niet downwind van een trickrider varen als deze nr het strand vaart en hij wilt springen of whatever what wilt doen. Dan keer ik gwn even vroeger..

Ik begrijp dat maar al te goed  Grin
Ik wil alleen maar zeggen dat het dan misschien niet het moment is om
te gaan loopen met zoveel beginners om je heen  Kiss
En dieper gaan willen jullie ook niet, tja dan moet je een beter moment afwachten om te loopen....
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #24 Mei 24, 2008, 04:01:59
edit2Rapporteer  
ook op de noorzee is vlak water te vinden,

er is geen beter water dan tussen 2 golven in zelf op binnenwater heb je door de wind nog meer chop....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.