"veilig" les krijgen

roberto. B

Berichten: 13
Antwoord #50 Mei 30, 2008, 04:34:43
edit2Rapporteer  
kijk de bewuste leash

http://www.surfstore.co.uk/acatalog/ksnort507.jpg

nou kunnen we nu weer lekker gaan varen!!
stefarius

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #51 Mei 30, 2008, 07:09:59
edit2Rapporteer  
Oke to the point!

Zoals Jeroen in zijn verhaal verteld had de cursist de bar andersom beet gepakt, een fout die een beginner vaker maakt. Ruimte om een fout te maken is belangrijk. Ervaringsgewijs leren waarbij de instructeur een veilig raamwerk creeert (Wederom sorry voor de didactiek, kan het niet laten!). Waar het echt om gaat is die leash! Daarvan ga ik foto's maken aan de waterkant! Laat ik zien dat het omdraaien zelfs gemakkelijker is om de safety te zien, te pakken en te releasen.

Vind ik wel dat we in de tussentijd lekker moeten blijven varen zoals Roberto aangeeft en dat Jeroen ons een biertje komt brengen!

Stef




michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #52 Mei 30, 2008, 15:09:40
edit2Rapporteer  
daar proost ik op!

(om 9 uur sochtends welliswaar)
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #53 Mei 30, 2008, 15:56:08
edit2Rapporteer  
IK BEN OOK VAN DE PARTY!!!1  Tongue
Henning

Berichten: 581
Antwoord #54 Mei 30, 2008, 20:38:10
edit2Rapporteer  
daar proost ik op!

(om 9 uur sochtends welliswaar)

Boeie... het is weekend Grin

En het waait ook nog een keer niet... want mja, met alcohol het water op kan ofcourse niet!
jer@en

Berichten: 64
Antwoord #55 Mei 31, 2008, 01:37:56
edit2Rapporteer  
Even een paar dagen niet gekeken, maar blijkt dat er nog steeds gereageerd wordt. hierbij mijn reactie

stefarius, je schrijft:
Dus Jeroen wil je NOOIT meer een safety verwisselen van een andere school en een cursist van die andere school het gevoel geven dat zij niet weten wat ze doen! Die betreffende instructeur heeft zich heel erg ingehouden en je gerespecteerd in jouw situatie, ik zou zeggen: probeer dat ook eens!

Ik heb deze cursist totaal niet het gevoel gegeven dat zij niet weet wat ze doet. haar kite is aan het loopen en ze gaat erachter aan richting o.a. mijn les en eventueel verder downwind naar alle andere kiters. Ik roep naar haar dat ze haar bar los moet laten en dit doet ze. vervolgens verontschuldigt zij zich en ik zeg dat dit niet hoeft. Ik vraag of ze niet geschrokken is en stel haar gerust. Tevens geef ik aan dat dit kan gebeuren en dat het nu weer veilig is. De dame is buiten adem en ik neem haar kite over omdat ze erg vermoeid is en geschrokken.

Dit is nogmaals nog steeds hoe ik erover denk: het kan gebeuren (een cursist die achter een kite aan wordt getrokken), maar zeg niet dat ik: "een cursist van die andere school het gevoel geven dat zij niet weten wat ze doen!". Dit is namelijk totaal niet wat er gebeurd is.

Verder gaat mijn punt van aandacht uit naar het gebruik van de leashes. al het andere wat je belicht is volkomen terecht en doordacht, maar wat doet dit af aan het omdraaien van een leash, die je het loslaten van je bar of het releasen van je chicken loop niet in 1 keer kan loskoppelen? DIT IS MIJN KRITIEK EN PUNT VAN DISCUSSIE. al het andere is bijzaak voor de discussie die ik schets maar kan wel besproken en verantwoord worden. de leash tot op heden nog steeds niet.

als argumentatie zijn we nu het volledige lesprogramma aan het verdedigen waar ik me totaal niet mee bemoei. ik heb alleen nog steeds nog steeds als antwoord dat jullie de leashes omdraaien uit oogpunt van sneller rouleren en stefarius heeft nog steeds niet de juiste argumenten geven dat het ook veilig is.

daarbij was de dame niet uitgelegd dat de leash verkeerd zat en had ze het met haar eigen kite ook gedaan. ik heb haar dit eerst gevraagd voordat ik de reden uitlegde waarom hij verkeerd zat.

als laatst benoem je of ik mijn respect voor de instructeur kan tonen. Om die reden heb ik de naam van de school ook niet genoemd, en heb ik een discussie geopend met de vraag om opheldering. Vervolgens komt deze op gang en moet ik naarmate de discussie volgt ineens respect tonen. ik heb respect maar kan niet begrijpen dat we op deze manier (leashes verkeerd om plaatsen om "sneller over te geven" citaat van cornelis op deze dag) kiteles geven.

ik zal in het vervolg zeker na gaan denken of ik een leash MOET verwisselen maar hoop dan ook dat dit niet meer nodig zal zijn.

jeroen
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #56 Mei 31, 2008, 02:32:02
edit2Rapporteer  


Als je deze leash omdraait en je trekt je safety, zit de qr vd leash meer dan een meter van je trapeze. Het elastiek rekt nog uit. Lijkt me niet bereikbaar voor de gemiddelde cursist. Of mis ik iets?
Je kan natuurlijk zeggen: hoe vaak moet je die qr activeren? Bijna nooit. Maar hij zit er op voor die ene keer.

= Jelle
stefarius

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #57 Mei 31, 2008, 03:30:02
edit2Rapporteer  
Jeroen,

Zoals ik al heb aangegeven ik maak foto's van de leash en zijn werking! Kom volgende x gewoon even langs!

stef

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.