Het blijft kriebelen

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #50 Mei 29, 2008, 23:14:38
edit2Rapporteer  
Tja niets aan toe te voegen.
ken deze gevoelens
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #51 Mei 29, 2008, 23:39:28
edit2Rapporteer  
Zou wel heftig wat je hebt mee gemaakt. Gaaf van die kerel dat hij jou een gratis les geeft  ThumpsUp
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #52 Mei 30, 2008, 02:22:01
edit2Rapporteer  
@Nick 66

Top zeg dat je het nog aandurfde,ik heb wel eens gemaild met jou,over die nare ervaring die je gehad hebt.

En het verheugde mij dan toch als ik weer een berichtje van jou zag.

Ik vind het super van je,en inderdaad de kites tegenwoordig (depower) steeds beter geworden.

Ik hoop dat je veel plezier mag beleven aan deze verslaving. ThumpsUp

En blijf naar je eigen gevoel luisteren en bij twijfel niet gaan.(te harde wind).

Vriendelijke kitegroet,

Marcel.
Nick_66
Gast
Antwoord #53 Juni 01, 2008, 22:58:26
edit2Rapporteer  
Allemaal bedankt voor de leuke reacties!

Ja, het was echt een top dagje. Kicken gevoel als je eenmaal uit het water komt en je plankje gaat planeren.

Nu maar eens goed gaan nadenken wat ik wil gaan doen. Juist door mijn vervelende ervaring bij Brouwersdam had ik besloten over te stappen op windsurfen. Erg leuke sport, maar ohw zo moeilijk. Heb dat zwaar onderschat. Nadeel van windsurfen is toch wel het gesleep van spullen.

Helaas kan ik door tijd gebrek niet beide sporten doen. Zal dus moeten gaan kiezen tussen kitesurfen of windsurfen. Aangezien ik nu al zeker 10 jaar bezig ben met de vliegersport, ligt mijn hart toch meer bij het kiten. Helaas heeft het kitesurfen ook een nadeel. Het is en blijft natuurlijk een sport met risico's. De wind blijft onvoorspelbaar.

Zijn er nu kites die veilig blijven zelfs bij een flinke windvlaag? Veiligheid staat bij mij voorop!

Welke kite zou dan voor mij het beste zijn? Hoe zijn bv de Ozone Instinct's? Ben nl een grote fan van Ozone, maar wellicht dat andere merken nog betere tubekites hebben.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #54 Juni 01, 2008, 23:23:56
edit2Rapporteer  
Hoi Nick,
bij veiligheid kijk je naar:
- makkelijk waterstarten
- stabiel en rustig sturen (Ozon instinct is mss wat te snel)
- low end (zodat je tussen de vlagen door makkelijk kan blijven planeren)
- depower bereik, zodat je de kracht van een vlaag kan lozen en dat je niet gesleurt wordt als je een fout maakt, en dat je bij toenemende wind makkelijk terug komt zonder meteen overpowered te raken.

Na 2006 zijn er een hoop kites gebouwd die hieraan voldoen. Ik ga geen merken noemen maar zoek het in kites die gebouwd zijn voor freeride, dus lekker comfortabel varen, makkelijk hoogte lopen en makkelijk springen uit de kite. Bows en SLE kites komen hiervoor vaak in aanmerking.
Ik zou ook voor een LEI gaan, dus een oppomp kite en geen "matras" ofwel foil, omdat daar altijd het gevaar van niet omhoog krijgen in zit.
Ik noem even als voorbeeld: Slingshot Turbodiesel of rev, een paar Cabrinhas, enfin vul maar in, er zijn denk ik iets van 20 kites die op de één of andere manier voldoen.

suc6, Rudo64
Henning

Berichten: 581
Antwoord #55 Juni 02, 2008, 01:52:07
edit2Rapporteer  
.
Ik zou ook voor een LEI gaan, dus een oppomp kite en geen "matras" ofwel foil, omdat daar altijd het gevaar van niet omhoog krijgen in zit.

Dat "gevaar" heb je even goed met tubes... dus what's the prob.

Het is dat nick_66 geen foils meer op het water durft / wil vliegen anders zou ik toch echt de Flysurfer Pulse II eens testen!
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #56 Juni 02, 2008, 02:18:42
edit2Rapporteer  
.
Ik zou ook voor een LEI gaan, dus een oppomp kite en geen "matras" ofwel foil, omdat daar altijd het gevaar van niet omhoog krijgen in zit.

Dat "gevaar" heb je even goed met tubes... dus what's the prob.

Het is dat nick_66 geen foils meer op het water durft / wil vliegen anders zou ik toch echt de Flysurfer Pulse II eens testen!

idd Tongue Wink
Nick_66
Gast
Antwoord #57 Juni 02, 2008, 02:30:54
edit2Rapporteer  
Nee, geen Flysurfer meer voor mij hoe goed ze ook zijn. Ga toch eerder voor een tube.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #58 Juni 02, 2008, 02:37:09
edit2Rapporteer  
kan natuurlijk ook Wink zijn ook super kites en zeker een bow zou voor jou super zijn ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #59 Juni 02, 2008, 03:27:30
edit2Rapporteer  
kan natuurlijk ook Wink zijn ook super kites en zeker een bow zou voor jou super zijn ThumpsUp

idd ik ben eigenlijk neutraal in de hele C/Bow/Foil discussie, en vanuit mijn observatie en ervaring zijn de bows het meest voor Nick ontworpen. Het eerste jaar zal het toch om lekker cruisen en mogelijk een sprongetje gaan, en dan hoef je geen pop monster (bv Fuel) of iets heel technisch (bv Rhino) te hebben.
Wat overigens heel belangrijk is in zijn geval dat 'ie de kite knoerthard oppompt, dat scheelt enorm in de relaunch en nog een paar andere zaken.
Nick_66
Gast
Antwoord #60 Juni 02, 2008, 05:42:40
edit2Rapporteer  
kan natuurlijk ook Wink zijn ook super kites en zeker een bow zou voor jou super zijn ThumpsUp

idd ik ben eigenlijk neutraal in de hele C/Bow/Foil discussie, en vanuit mijn observatie en ervaring zijn de bows het meest voor Nick ontworpen. Het eerste jaar zal het toch om lekker cruisen en mogelijk een sprongetje gaan, en dan hoef je geen pop monster (bv Fuel) of iets heel technisch (bv Rhino) te hebben.
Wat overigens heel belangrijk is in zijn geval dat 'ie de kite knoerthard oppompt, dat scheelt enorm in de relaunch en nog een paar andere zaken.

Welke bow raad jij mij dan aan? Hoe vangen dit soort tubekites sterke windvlagen op?
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #61 Juni 02, 2008, 05:45:52
edit2Rapporteer  
Er zijn giga veel goede bow kites/sle. Vaar zelf gaastra spyder giga veel depower maar je kan daar echt mee knallen ook veel kracht dus.

Wat zoek je in een kite?
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #62 Juni 02, 2008, 07:36:11
edit2Rapporteer  
kan natuurlijk ook Wink zijn ook super kites en zeker een bow zou voor jou super zijn ThumpsUp

idd ik ben eigenlijk neutraal in de hele C/Bow/Foil discussie, en vanuit mijn observatie en ervaring zijn de bows het meest voor Nick ontworpen. Het eerste jaar zal het toch om lekker cruisen en mogelijk een sprongetje gaan, en dan hoef je geen pop monster (bv Fuel) of iets heel technisch (bv Rhino) te hebben.
Wat overigens heel belangrijk is in zijn geval dat 'ie de kite knoerthard oppompt, dat scheelt enorm in de relaunch en nog een paar andere zaken.

helemaal met je eens ThumpsUp want ik vind ook dat elke type kite zo zijn voor en nadelen heeft Wink en ik ga ook zeker niet kites afkraken van het andere type omdat ik soms zou willen dat ik juist DAT type had wanneer bv. de toming weer eens in de knoop zit schater ThumpsUp Wink
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #63 Juni 02, 2008, 15:47:16
edit2Rapporteer  
toming in de knoop heb ik ook ruimschoots ervaring mee, weliswaar vast niet zo dramatisch als bij een FS maar in de winter met handschoenen aan heb ik wel het een en ander aan ziekten en observaties over de beroepsgroep van hun moeder, veelal ook in combinatie en gelardeerd met vleeswaren, aan mijn bridles toevertrouwd.. schater
Maar om Nick nou om die reden een hardcore C te adviseren...
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #64 Juni 02, 2008, 23:18:56
edit2Rapporteer  
toming in de knoop heb ik ook ruimschoots ervaring mee, weliswaar vast niet zo dramatisch als bij een FS maar in de winter met handschoenen aan heb ik wel het een en ander aan ziekten en observaties over de beroepsgroep van hun moeder, veelal ook in combinatie en gelardeerd met vleeswaren, aan mijn bridles toevertrouwd.. schater
Maar om Nick nou om die reden een hardcore C te adviseren...

lol!!! schater Joepie
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #65 Juni 02, 2008, 23:50:07
edit2Rapporteer  
toming in de knoop heb ik ook ruimschoots ervaring mee, weliswaar vast niet zo dramatisch als bij een FS maar in de winter met handschoenen aan heb ik wel het een en ander aan ziekten en observaties over de beroepsgroep van hun moeder, veelal ook in combinatie en gelardeerd met vleeswaren, aan mijn bridles toevertrouwd.. schater
Maar om Nick nou om die reden een hardcore C te adviseren...
schater     
Dit zou je bijna LITERATUUR kunnen noemen Joepie   YeSS
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.