Insert draait mee

Lude

Juni 23, 2008, 03:12:25
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik wil waarschijnlijk nieuwe bindingen, maar nu heb ik al een tijdje het probleem dat 1 van mijn inserts met de bout mee draait wanneer ik deze los wil draaien. Ik krijg de bindingen dus niet los.
Zijn er misschien mensen die hier een slimme oplossing voor hebben?

Ik zat te denken aan eventueel opnieuw vast proberen te gieten dmv een injectienaald en wat epoxy. (Als ik er bij kan komen)

Hele insert uitkappen en nieuwe erin lamineren heb ik geen zin in, dan leer ik wel leven met mijn huidige bindingen ;-)

Alvast bedankt
Dirkie

Antwoord #1 Juni 23, 2008, 03:56:41
edit2Rapporteer  
Sja, lastig. Een paar keer inspuiten met WD 40 en dat goed laten intrekken kan je proberen, of ff heet stoken met een soldeerbout (niet echt goed voor je bindingen).

Maar waarschijnlijk zit er gewoon wat zand tussen de schroef en het draad, en heeft bovenstaande niet zoveel zin...
Lude

Antwoord #2 Juni 23, 2008, 04:21:58
edit2Rapporteer  
Precies dat is ook mijn vermoeden.
Kan de kop er af slijpen en dan de insert vast proberen te lijmen.

WD40 heb ik al geprobeerd, nadeel is dat de insert zo los draait dat het ook geen zoden aan de dijk zet.

Denk dat ik er gewoon mee door moet varen zo tot hij er uit zichzelf uit knapt Sad
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 Juni 23, 2008, 21:51:39
edit2Rapporteer  
Misschien iets opruimen met een dremelfreesje (of fijn boortje) en de rand tussen de schacht van de insert en de kern volgieten met   "1 sec superglue". Doordat deze lijm lekker dun is stroomt het makkelijk door.

Het blijft een lapmiddel, maar soms moet je wat Undecided
Gwensio

Antwoord #4 Juni 23, 2008, 22:30:32
edit2Rapporteer  
epoxy in een injectie naald heb ik slechte ervaringen mee, je moet echt een dikke injectie naald hebben om het er door te krijgen, je kan dan denk ik beter een gaatje boren, en dan met een spuitje zonder naald volspuiten!
Lude

Antwoord #5 Juni 24, 2008, 05:54:59
edit2Rapporteer  
Beide goede id'en. Ik zal er nog even goed naar kijken. Moet zowiezo de kop wegslijpen zodat de binding niet in de weg zit.

tnx voor de goede tips in ieder geval!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.