Advance Kondor of Slingshot TD 2?

arjanschip

Berichten: 311
Juni 24, 2008, 18:48:24
edit2Rapporteer  
Hoi iedereen,
Ik heb op dit moment alleen een 9m2 SLE. Voor in de zomer wil ik er een kite bij voor weinig wind en verder wil ik een kite waar ik met 15 knopen echt al lekker kan springen.
Ik heb twee mogelijkheden:
Slingshot TD 2 (2007) van 14m2.
Advance Kondor (2007) van 13m2.
De ene kite is een bow. De andere een SLE. Ik heb al behoorlijk wat over beide kites gelezen. Ik wil graag weten met welke kite ik het snelste kan varen. Met welke ik het hoogste kan springen en gewoon welke kite jullie zouden kiezen.
Groet
Arjan
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Juni 24, 2008, 19:12:12
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe zwaar je bent en welke 9m2 SLE kite je hebt maar dit is gewoon een open deur intrappen :-)

De TB is al 1m2 groter en heeft een groter geprojecteerd oppervlak dus die zal veel eerder varen.. Qua eigenschappen zijn de kites niet met elkaar te vergelijken dus moet je eerst ff kijken wat je met de kite wil gaan doen..

Ik persoonlijk zou voor de Kondor kiezen  ThumpsUp

Succes
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #2 Juni 24, 2008, 19:20:40
edit2Rapporteer  
TD2 14m2 is een lowend monster. Ik ben d'r blij mee voor weinig wind.

Geen ervaring met de Kondor. De TD2 ook omgebouwd met de mogelijkheid naar 1:1 dat is heerlijk weinig bardruk bij heel weinig wind.
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #3 Juni 24, 2008, 19:23:58
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe zwaar je bent en welke 9m2 SLE kite je hebt maar dit is gewoon een open deur intrappen :-)

De TB is al 1m2 groter en heeft een groter geprojecteerd oppervlak dus die zal veel eerder varen.. Qua eigenschappen zijn de kites niet met elkaar te vergelijken dus moet je eerst ff kijken wat je met de kite wil gaan doen..

Ik persoonlijk zou voor de Kondor kiezen  ThumpsUp

Succes

Je zegt dat ik dus met de turbodiesel eerder kan varen. Maar maakt het veel uit met de kondor?
Verder zeg je dat de eigenschappen verschillend zijn. Wat is er dan zo verschillend aan de kites? Merk ik dat bij springen of hoogte lopen of wat?
Grtz
Arjan
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Juni 24, 2008, 19:33:09
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe zwaar je bent en welke 9m2 SLE kite je hebt maar dit is gewoon een open deur intrappen :-)

De TB is al 1m2 groter en heeft een groter geprojecteerd oppervlak dus die zal veel eerder varen.. Qua eigenschappen zijn de kites niet met elkaar te vergelijken dus moet je eerst ff kijken wat je met de kite wil gaan doen..

Ik persoonlijk zou voor de Kondor kiezen  ThumpsUp

Succes

Je zegt dat ik dus met de turbodiesel eerder kan varen. Maar maakt het veel uit met de kondor?
Verder zeg je dat de eigenschappen verschillend zijn. Wat is er dan zo verschillend aan de kites? Merk ik dat bij springen of hoogte lopen of wat?
Grtz
Arjan
Jij zegt dat je behoorlijk wat over de kites gelezen hebt maar nu moet ik alle verschillen gaan opsommen... damn.. heb je ff  Embarrassed
Je moet gewoon even kijken wat je met je set kites zou willen doen en wat het beste aansluit op je huidige kite.
Wil je freestyle, explosieve kracht, direct stuurgedrag met veel depower neem dan de Kondor.
Wil je mega lowend, all round kite en ben je van plan om te gaan golfsurfen neem dan de TD

Hoogte lopen maakt weinig verschil.
Springen.. Kondor gaat explosiever de lucht in dan de TD en met de TB blijf je wat langer in de lucht hangen (soort hangglide)
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #5 Juni 24, 2008, 19:37:53
edit2Rapporteer  
Ok tanx.
Het probleem is een beetje dat in elk review zo'n beetje staat dat de kite hoog springt en veel depower heeft. Onderling vergelijken is alleen een beetje moeilijk op die manier.
Nog meer mensen ervaringen of tips?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Juni 24, 2008, 20:50:02
edit2Rapporteer  
Hier word je niet veel wijzer van. Gewoon testen of anders verschillende mensen die met de kites varen een pb sturen en specifieke vragen stellen..
Welke kite gebruik je nu? 9m2 SLE van welk merk/type?

Heb je dit al gelezen?
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,31497.0.html
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #7 Juni 24, 2008, 21:38:07
edit2Rapporteer  
Slingshot Link.
Heb ik al geleze en is positief. Dit stuk is heel positief over de Kondor:
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2332194
Mijn vraag is, wie heeft de Kondor gevaren en wat vinden jullie ervan?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 Juni 24, 2008, 22:16:50
edit2Rapporteer  
Jij bent op zoek naar een specifiek antwoord maar stelt een algemene vraag  Undecided
Dit wordt erg moeilijk op deze manier...

Nogmaals vertel ff hoe zwaar je bent, welk board je hebt, welke kite je hebt, hoeveel ervaring, wat je met je kite gaat doen, waar je vaart, enz. enz enz...

De kondor is een wereld kite en is te vergelijken met de Tribel van F-one..

In beiden gevallen koop je een goed product  ThumpsUp

Stuur anders Thijs ff een pb http://thijsvunderink.web-log.nl/thijs_vunderink/sponsors/index.html
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #9 Juni 25, 2008, 03:11:57
edit2Rapporteer  
Ik ben ong 80 kg zwaar. Vaar met een 135 board heb nu een Slingshot Link. Ik vaar meestal in ooster en westerschelde. Ik wil de kite graag om snel te kunnen varen en snel te kunnen springen. Ik wil dus weten met welke van de twee kites ik het beste kan kopen!

Tijnvanesch

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #10 Juni 25, 2008, 17:07:05
edit2Rapporteer  
- De TurboII vaart het vroegst, niet alleen doordat hij 1m2 groter is, maar ook doordat het gewoon meer een bowkite is.
- De Kondor springt hoger, dit is een freestyle kite welke dus ook explosieve kracht genereert.
- Ik zou de Kondor kiezen, ik heb er een jaar mee gevaren en je bent gewoon veel vrijer in je bewegingen op alle fronten. De Turbo is misschien leuk om vroeg op het water te staan, maar zodra het een beetje gaat waaien kun je er alleen nog maar mee zweven. De Kondor daarentegen is een kite die je ook in hardere wind nog voor vanalles kunt gebruiken (kiteloops, uithaken etc.) Ik raad je echter wel aan om de Kondor op een 5e lijn te vliegen, dan haal je veel meer performance uit de kite. Dit kun je natuurlijk ook altijd nog later doen wanneer je helemaal aan de kite gewend bent en wilt gaan freestylen! (5elijn is zoals je misschien in reviews hebt gelezen een optie om de kite op af te stellen, de keuzemogelijkheid tussen SLE en 5th kan natuurlijk ook als extra pluspunt van de kite meegerekend worden!)

Maar je moet zelf natuurlijk gewoon kijken wat JOU het fijnste lijkt :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.