dit is de oude safety nog deze gooit de kite op de achterlijnen vol op de rem he?
ik heb deze safety ook gehad op beide speed's en bij mij trok ik de safety draaide de kite zich in de powerzone om en bleef daar onderste boven staan en bleef als een idioot mij vooruit trekken terwijl ik niet meer bij de bar kon komen.....
doordat dit steeds gebeurde durfde ik op een gegeven moment niet meer de safety te gebruiken en extra risico te lopen wanneer hij eigenlijk wel nodig was....
dit is dus goed gegaan totdat ik met de 7m2 een keer in een windvlaag meegesleurd werd maar niks kon doen want ja had geen zin om als een idioot achter zo'n ding aan te schieten (overigens bij flyboarden gebeurd) toen kon ik hem vol depoweren en doen wat ik wou meegesleurd werd ik toch....
uiteindelijk kwam er een buggyer aanrennen die vroeg wof hij mij vast moest houden of de kite landen... ik zei land de kite maar want als er een nog hardere windvlaag komt klapt hij misschien in en ben ik weg....
stuur de kite dus naar het einde van het windvester nog 3 meter boven de grond, klapt me die kite opeens in en schiet als ene idioot weer rechtomhoog vol door het windvenster.
ik werd toen zo idioot hard afgeschoten dat ik horizontaal door de lucht vloog en uiteindelijk met mijn lichaam op het asfalt klapte (had gelukkig een helm op

) toen sprong die buggyer op mij en zijn we zelfs na de safety getrokken die kite achterna gesleept totdat hij in een boom tot stilstand kwam (schade vrij).
helaas kon ik niet zeggen dat ik zelf schade vrij was want door de klap op het asfalt had ik mijn handen openliggen, mijn been openliggen en het ergste en engste nog er was een deel van mijn gezichtsveld weggevallen voor een tijdje en had maar aan 1 kant hoofdpijn van het gezicht.....gelukkig trok dit later allemaal weg en ben ik er goed vanaf gekomen dankzij een vriend die me goed geholpen heeft (nick nogmaals bedankt

)
ik heb toen enorm getwijfeld of ik niet op bow's zou gaan overstappen (want je moet kunne vertrouwen op je safety vind ik) en tegelijkertijd heb ik een mailtje naar FS gestuurd om te vragen of zij me niet tegenmoet wouden komen door mij korting te geven op het 5 de lijn systeem (weer 100 euro, want had het systeem net op mijn 13 gezet) van FS (wat overigens perfect werkt

).
ik werd toen erg goed geholpen en heb de nieuwe safety er direkt opgezet en nu vaar ik een stuk zelf verzekerder.
het rare was dat dit bij mijn 7 en 13 gebeurde en dit kon geen toeval zijn want beide hebben ze een verschillende toming.....
de conclusie is dus dat je die 5 de lijn erop moet zetten of beter kan kijken voor een andere kite.

want niemand kon mij vertellen hoe ik dit gebeuren van de oude safety kon veranderen.