michiel v geel
|
ik denk dat je als je de zelfde bar wil vliegen toch voor een 9m boxer moet gaan kijken
7,5 lijkt me een beetje klein en dan heb je een gat
|
|
|
thomasr
|
ik ga naast mijn 12 boxer sle een torch 07 8m kopen, om daar over een poosje een beetje te gaan proberen 'freestyle' te gaan. kan die 12 tot 21 knopen houden ongeveer, zo hard waaide het toch niet vandaag? 9m boxer sle is een idee, maar ik heb ook mensen gehoord die denken dat 7,5 ook nog wel kan.. heb daar zelf geen ervaring mee!
|
|
|
chico
|
Nee, niet voor een 7,5 gaan. Neem de Boxer SLE9. Kan je ook met dezelfde bar SLE 12 bar varen. Ik had eerste een shockwave 12 en 7 maar later een boxer sle9 erbij gekocht omdat er wel overlap is tussen de twee eerst genoemde maar in de praktijk heb je er weinig aan.
'n C-kite en een SLE door elkaar varen lijkt mij minder. Dit als reactie op thomasr
|
|
|
KappuhH
|
Stond op Workum vandaag goed 20 knopen met stoten tot boven de 26 knopen.
Boxer SLE 9m zou ideaal zijn idd, maar die is bijna nergens te vinden, of ik moet um nieuw kopen maar dat is met net ff iets teveel geld.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een shockwave en een Boxer SLE?
|
|
|
chico
|
Stond op Workum vandaag goed 20 knopen met stoten tot boven de 26 knopen.
Boxer SLE 9m zou ideaal zijn idd, maar die is bijna nergens te vinden, of ik moet um nieuw kopen maar dat is met net ff iets teveel geld.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een shockwave en een Boxer SLE?
Huh, 2 xtra struts. De SW heeft er 2 meer en een ander profiel. Volgens mij is de SW iets vlakker en beweegt daardoor meer naar de rand van het venster. Zou je dus beter upwind mee moeten kunnen varen. Toch is mijn favoriet de Boxer SLE, dan de SW7 maar dan moet het heel hard waaien en als laatste de SW12. Is een beetje een sloom geval met sturen. Verder is de SW een 2006 design en in 2007 niet wezenlijk veranderd. De Boxer SLE is een 2007 design. Voor 2008 zijn die gekke meeuwen van Naish gekomen. Kijk anders gewoon naar een andere SLE. Als het maar 1:1 (bar) vaart. Oja de SW 7 heeft ook 5 struts maar dt komt gewoon omdat het een mug is.
|
|
|
Frank77
|
Idd bar 1:1. nooit een sle met bar 2:1 kopen.
alternatieven: Airrush flow, Waroo 2007 9m2 of Waroo 2008 9m2. Denk dat je een 2007 waroo met bar nog voor redelijk weinig kunt kopen. De waroo kent wel veel kracht, dus op een gegeven moment zul je er een 7 bij moeten kopen. Maar ko zijn de 2007 kites goedkoop
|
|
|
kees69
|
heb ook een 12SLE en inderdaad ook op zoek naar een 2e hands 9meter Boxer. Inderdaad zeer moeilijk aan te komen. Bij Lonasport hebben ze ze nog wel te koop staan, deze zijn nieuw en helemaal compleet. Aangezien je hem met dezelfde bar kan varen heb je meer aan kite only maar die hebben ze dus niet. Ik heb ze gezegt dat ik wel interesse had maar het te duur vond. Heb uiteindelijk 100 euro korting gehad. Weet niet in hoeverre je budget gaat, maar je hebt dan wel een nieuwe en nog de extra's zoals bar en pomp erbij.
|
|
|
KappuhH
|
Dan betaal je nog steeds 678 euro, heb voor mn 12m tweedehands voor 200 euro goedkoper kunnen krijgen. Dat is me dus iets teveel. Dr staan enkele 2006 shockwaves te koop, misschien dat ik daar wel achteraan ga.
Kun je een ander merk, bijv North of Best ook varen op een Naish bar?
|
|
|
Jordi_1990
|
het is een naish sle bar zeker, dan gaat north niet werken (recente kites in ieder geval niet), dat is allemaal 5th element bar (5 lijns). de evo is wel 4 lijns te vliegen, maar of dat op de naish bar kan weet ik niet.
|
|
|
Frank77
|
Evo heeft wel een andere vorm dan een SLE. Lijkt meer op een bandit. het is wel raadzaam om die eerst te testen voor je ze koopt. Ze vliegen wat anders.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Evo heeft wel een andere vorm dan een SLE. Lijkt meer op een bandit. het is wel raadzaam om die eerst te testen voor je ze koopt. Ze vliegen wat anders.
In vergelijk met de meeste SLE/Bow (1:1) die ik gevaren heb is de bardruk en vooral stuurdruk wat hoger. En daar moet je van houden. Voor de rest stallen ze bijna niet wat een pre is, is het windbereik gigantisch (Bow achtig zelfs), presteren buitengewoon goed in het low-end en de feedback is echt bijna C-kite met de Evo als topper daarin met de twee F-one delta's op de voet gevolgd. Alleen heeft de Evo een behoorlijk minder high-end + met 4 lijjns set-up geen "100%" drukloosheid wanneer je de safety trekt. Iets wat niet mag voorkomen in 2008, echt een misser van North. Dus 5th bar erbij als je er toch voor gaat. Bij de twee f-ones is de safety met 4 lijnen wel "100%" drukloosheid. Testen dus voor aankoop. Persoonlijk zou ik voor weinig een 9m2 boxer SLE erbij kopen als je de 12 een fijne kite vindt. Tipt niet aan de low-end van de delta's in dezelfde maat, maar is wel een hele fijne vlieger uit 2007. Mede door het wat mindere (maar dat betekent niet dat het low-end slecht is, in tegendeel) low-end zeker niet voor de 7.5m2 gaan. Zoals van Geel al zegt wordt het gat daartussen echt veel te groot.
|
|
|
KappuhH
|
Ik kan nergens een 9m Boxer SLE vinden voor een redelijk prijs. Nieuw zijn ze nog wel te krijgen maar dik 675 euro inclusief inclusief bar vindk veel te veel. Heeft iemand nog tips voor een andere kite?
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
€550,- is een mooie prijs, maar dan heb je voor iets meer ook een gloednieuwe Waroo08 met nog meer low-end als je BoxerSLE. Ze zijn nu in de aanbieding bij boardsports.nl (heb ik niets mee te maken, vaar niet eens Waroo hoewel door deze prijzen het wel heel aantrekkelijk wordt)
|
|
|
KappuhH
|
Alstie nieuw is dan is 550 een redelijk prijs, maar tweedehands veel te veel, had mn 12m stukken goedkoper. Heb ze iig al gemaild.
|
|
|
KappuhH
|
Nog steeds niet gevonden. Shops die niet reageren zijn ook niet relaxt. Iemand nog tips... ?
|
|
|
VincentC
|
Nog steeds niet gevonden. Shops die niet reageren zijn ook niet relaxt. Iemand nog tips... ?
Ik ben van mening dat je beter een 12/7.5 11/7 of whatever combo kunt hebben dus ook beter een 7.5 erbij kunt kopen. Ik weeg zelf rond de 70 en heb altijd 12/7 11/7 gevaren en nooit echt een gat gehad.. Mocht je voor een 7.5 willen gaan moet je me maar ff mailen/PBe, weet d'r ergens een nieuwe compleet met 2007 bar voor 599 euries... Of koop gewoon een 7 Waroo bij boardsports erbij.. Goedkoper dan 550 euro, graties bar drbij..
|
|
|
KappuhH
|
7.5 boxer sle schijnt een te groot gat op te leveren. Zou een Gaastra Jekyll 8m een optie zijn? of ook een te groot gat? Vanaf hoeveel knopen is die een beetje normaal te varen met 75kg?
|
|
|
sthr
|
Ik heb een 12 boxer sle en vorige week zaterdag een Jekyll 8mtr erbij gekocht! Zaterdag middag/avond tot uur of 19.00u heerlijk mee gevaren op Autoplaya, minder bardruk dan de Boxer en veel depower en natuurlijk ook onepump. Ik weeg ook zo tussen 70 en 75kg.
|
|
|