Cabrinaha Crossbow IDS '08 versus Best Waroo '08

biking bart

Geen avatar

Berichten: 5
Juli 17, 2008, 17:43:12
edit2Rapporteer  
Overweeg aanschaf nieuw setje kites,

heb nu crowssbow '06 9/12 en denk aan de cb ids '08 of waroo '08 in de maten 11 en 9, heb in de wandelgangen vernomen dat de waroo minder krachtig zou zijn de cb? Iemand ervaring mee, wil nl liever niet groter gaan dan 11, en liefst een wat snellere kite dan de cb 12 '06 en zou daarmee graag evenvroeg willen varen als met mijn huidige cb 12 '06. Ben eigenlijk super tevreden met de cb's maar speel geregeld met de gedachte eens met Best te gaan varen, mede door de aantrekkelijke prijs van deze vliegers. Wie heeft wijze raad? Wellicht eerst maar eens testen!
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #1 Juli 17, 2008, 18:36:12
edit2Rapporteer  
IDs is 2009 Wink dus wordt crossbow 2009 en waaroo 2009 is nog niet uit volgensmij.

is wel een verschil, crossbow is een bow en een warro SLE (volgensmij)...

Een waaroo heeft daardoor wat minder bardruk en is miss wat aggressiver maar een crossbow zal dan waarschijnlijk wat meer depower hebben. De crossbow zal waarschiojnlijk ook wat meer Low end hebben.

Maar testen is altijd oke...vooral bij aankoop nieuw spul  ThumpsUp ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Juli 17, 2008, 18:43:27
edit2Rapporteer  
De benaming is tegenwoordig een grijsgebied..
In principe hebben jullie beiden gelijk..
Als voorbeeld wil ik ff aangeven hoe bijvoorbeeld de kiteboarding.de magazine er tegen aan kijken.
Zij verwoorden het bij de verschillende kites als volgt:

Xbow IDS = Bow-kite/4 lijns (1:1) en SLE
Mayhem = Hybride-kite/4 lijns (1:1) en SLE
Bowfort =  Hybride-kite/5 lijns (1:1) en SLE
Thruster = Hybride-kite/4 lijns (1:1) en SLE
Kondor2 = C-kite/ 5lijns en SLE

Dus met andere woorden bijna alle moderne kites hebben tegenwoordig de support van de leadingedge. Dus heeft een kite een Bow patent dan noemen ze het een Bow/4 lijns/SLE Kite
Heeft het geen Bow patent maar is het een beetje flat dan noemen ze het Hybride/4 0f 5 lijns/SLE kite. Heeft de kite een echte C-shape maar wordt de kite bij het wegschuiven van de bar ondersteund door een lijn die aan de LE bevestigd zit dan noemen ze het ook een SLE kite (dus Kondor/Torch/Tribel enz en....... zijn een C-kite/5 lijns/SLE kite

@ Matjas-the S Kid.. in dit geval bezit zowel Best als Cabrinha over het BOW patent dus hebben we het hier over 2 kites met dezelfde titel

Bow/4 lijns/SLE kite  ThumpsUp

We kunnen dus concluderen dat bijna alle moderne kites voorzien zijn van een SLE systeem
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #3 Juli 17, 2008, 18:49:34
edit2Rapporteer  
Ja als je zo bekijkt is het wel zo. Acces keek zeg maar naar het geprojecteerde opp. als je hem neer legt en de TE loopt hol (dus met de LE mee. naar binnen zeg maar) dan heet het een bow. Loopt deze recht is het een SLE..

Nja het scheelt me eigenlijk geen hol..Tongue Als dat ding maar lekker vliegt Wink

(wel thanks voor je uitleg Wink)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Juli 17, 2008, 19:19:42
edit2Rapporteer  
@ Matjas the scissor-kid, je maakt wel een foute conclusie dat een SLE altijd minder bardruk
heeft als een BOW. Dat is natuurlijk kant en klare onzin. De Takoon Nova bijvoorbeeld heeft
ongeveer net zoveel bardruk als een Waroo maar dat is wel een BOW. En dat Cabrinha de
bardruk wat hoger ligt is puur het design.

En de Waroo blijft trouwens wel een SLE al hebben ze het BOW patent. Een kite is pas een
BOW als die een concave TE heeft zoals de Cabrinha's en Takoon's bijvoorbeeld.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #5 Juli 17, 2008, 19:30:25
edit2Rapporteer  
Ja sorry zat ff met crosbow in me koppie.
Maar iets met katrollen zal altijd zwaarder sturen. En een SLE hoeft dus niet altijd katrollen te hebben.
Katrollen kan je wel meer depower mee bereiken..

Er is ech vet veel omduidelijkheid hierover volgensmij..er worden steeds meer types gemaakt en Men geeft het ff een ander naampje om aandacht te trekken.

Eigenlijk zouden we gewoon alles kite moeten noemen en als je precies wil weten hoe het is moet je er gewoon mee gaan varen en het voor je zelf een naam geven Tongue




(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Juli 17, 2008, 19:31:36
edit2Rapporteer  
bardruk heeft 9 van de 10 x te maken met pullys op de bar en heeft dus niets te maken met bow of SLE..  Dus dan zou de 2009 Xbow in de 1:1 setting geen bow maar een SLE kite worden  schater

@ MArc hoe zit het dan met de TE van de Boxer SLE?
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #7 Juli 17, 2008, 19:46:57
edit2Rapporteer  
TE boxer is recht.. (http://www.surfstore.co.uk/acatalog/knboxer07.jpg)

dus is een SLE.. en geen bow...sjit dit zou je moeten leren op les
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Juli 17, 2008, 20:28:13
edit2Rapporteer  
Maarja wat maakt het uit als het maar vliegt, de Boxer SLE TE is recht.
Naish heeft zoiezo geen BOW-patent.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #9 Juli 17, 2008, 20:35:52
edit2Rapporteer  
xbow is duurder
xbow zit beter in elkaar
xbow ga je hoger meer
xbow kan je langer meer varen
xbow kan je eerder mee varen
xbow blijf je langer mee hangen
xbow heeft een mindere stopper
xbow heeft een beter barsysteem
xbow is directer (erg fijn voor golfrijden)

ik heb gevaren( xbow ids 9-10-11-13) en (waroo 08 7-9-11-13)

ik hoop dat ik hier een duidelijk beeld heb kunnen schetsen?

xbow zou voor mij zeker de goede keuze zijn al ben zelf ook erg benieuwd naar de switchblade ids
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Juli 17, 2008, 22:39:40
edit2Rapporteer  
Dat je al onder de nieuwe cab hebt gehangen van Geel, dat doe je weer goed ThumpsUp

Ook ik ben benieuwd naar die kites omdat ze van die 2:1 af zijn gestapt. Maar duur blijven ze.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.