Verslagje Neeltje 2

Wimt

Juli 25, 2008, 16:52:02
edit2Rapporteer  
Afgelopen maandag, waaide hard, kon dit bekijken bij monteurs van de windmolen aldaar, hadden mobiel internet, soms windkracht 8 (windguru gaf windkr. 5, aan sukkels); zij mochten dan niet in de molen, wegens kans op zeeziekte (molen zwaait dan).

Dus ik toch maar kiten. Was naar hen toegegaan, omdat mijn LE-lijn brak, zat een knoop in (Danny toch, maar kon jij ook niet weten, knoop zat bijna onder de sleef), de stuurlijn ging toen ook, en het eind van de bar trok eraf. Ik had dus een schroevendraaier nodig.
 1 Van de monteurs wilde ook kiten, vertelde toen dat ik daar 4 jaar geleden over de weg, vlak voor een bestelbus vloog, en later een teen in mijn oogkas had (en niet wegens mijn lenigheid).
Toen ging ie de volgorde veranderen; eerst een levensverzekering, dan kiteles enz. De lijnen weer gerepareerd, en toen ging het weer met mijn
net gekochte 2dehands 9 m Yarga van 06.
Heeft cuben fibre LE, prestaties liggen daardoor hoog; hoogtelopen, springen en depower zijn top, is wel wat  te instabiel voor new-school; ik zal mijn meningsverschil maar moeten bijleggen met mijn NEW-verkoper; meerdere kites geprobeerd, maar niets zo lekker. K.o voor 125 euro te koop (de Yarga).

Was verder niemand, omdat het continu regende.
Verder maar rustig aangedaan, in Workum was iemand met zijn hoofd op het strand geknald, ambulance kon er niet bijkomen, omdat zij geen sleutel hebben die het terrein nu voortaan voor auto`s afsluit; dus geen wilde sprongen vandaag. Wel mooie golven, en mijn nieuwste board is echt super wendbaar, en loopt toch goed hoogte. Is net of er stuurbekractiging op zit, lijkt dus een beetje op `happen', maar dan zeer geleidelijk, omdat dit happen niet door te grote vinnen wordt veroorzaakt, maar door de grote grip van de channels (en dat gaat natuurlijk veel geleidelijker. Ik vind het super, een brede stance is hierdoor noodzakelijk, geen probleem.
Dit board moet dus door jullie niet de Pinda 2 worden genoemd, maar de super-edge-high-profile-ultra-Wimt-design-board. Het board is triple-channel, de onderkant is 300 keper, en voor gewichtsbesparing, heb ik kitelijnen, 6, in de lengterichting geplakt, zodat het board eigenlijk, volgens mijn test, 600 keper heeft.

Ik heb nml. 2 kitelijnen gehaakt achter 25 cm 220 gram keper, dit in de bankschroef, en met een breekijzer bleek dat, na wat testen, dat 270 kg, gebruikt kitelijn, qua trekracht overeen komt met die 25 cm , 220gram keper. Ik weet niet hoe hoog theoretisch de trekrachten ziten, (wie weet?). Al met al scheelt dit een halve kg, mijn board komt na deze remake (eerst had dit board maar 1 channel, en woog 4 kg, flex bij 75 kg, 6 cm, nu 9 cm)d op totaal 3 kg. Ik heb deze lijnen expres op het weefsel geplakt, ze zijn dus zichtbaar, en als blijkt dat de flex te weing wordt, kan ik met simpel schuren van deze kite-lijnen, de flex beinvloeden. Komt echt een foto-reportage van (30 foto`s)  over de bouw van dit board, maar degene die de CD op internet zet, is nog op vacantie.

Zo veel zal het voorlopig niet waaien, als ik windguru mag geloven; ik schrik me bleek, net zo bleek als hun schema; wat nu te doen met mijn kite-verslaving Huh.

martijn

Antwoord #1 Juli 25, 2008, 21:17:40
edit2Rapporteer  
je Yarga te koop zetten loser

windguru gaf vandaag niet lager dan 2 knopen en niet hoger dan 9 knopen af + oost. De wind is niet onder de 10 knopen gekomen en is nu west 4/5. 
michiel v geel

Antwoord #2 Juli 26, 2008, 16:01:03
edit2Rapporteer  
je yarga tekoop zetten ThumpsUp

een 7/9 new aanschaffen ThumpsUp
Wimt

Antwoord #3 Juli 29, 2008, 17:56:40
edit2Rapporteer  
Yarga wordt misschien gedoneerd door mij naar het NKV.

Ik heb lang getwijfeld tussen een 7 en een 9 m, naast mijn 11m. De 7 m is meer voor snelle kite-loops, de 9 m meer voor NEW-school. Dus dan de 9 m. Bovendien is die te houden t/m windkracht 8, daarna moet je er ook mee ophouden, vind ik.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.