Beste heren en waarschijnlijk ook wel dames;
Mijn broer heeft een paar keer met zijn vriendin gekite-surft en heeft besloten om er zelf een aan te schaffen. Aangezien ik zelf bmx en veel ervaring heb opgedaan op bmx-forums leek het mij handig om eerst zoveel mogelijk informatie te verzamelen voordat me broer een uitrusting koopt. Om het even makkelijk te maken zal ik inplaats van me broer even in ik-vorm praten.
Ik ben zo'n 1.80 meter lang en weeg 80-90 kg. Waar moet ik op letten bij een aankoop?
Moet ik rekening houden met;
-De dikte, breedte, lengte, sterkte, soort materiaal van me board en aansluiting voor mijn voeten?
-De lengte, dikte, sterkte, soort materiaal, soort geweven lijnen?
-Het 'stuur'(handlebar/bar) wat ik moet vast houden? Is hoe breder of dikker fijner? en verschillende soorten grip?
-De parachute, groote, weidte, dikte, soort materiaal enz.
Is er een soort van lijstje van topmerken en merken die je absoluut niet moet kopen? Of is de kitesurf industrie nog niet dus danig groot dat daar al zo'n groot verschil tussen zit? Moet je een beginnersuitrusting kopen en langzaam naar eigen smaak uitbouwen? Of meteen een hele goede set kopen?
Als voorbeeldje wat ik had gezien:
- Cabrinha Element 12m2. (er werd bij vermeld dat de kite 14m2 is, klopt niet met de 12m2 ofwel?)
- Merkboard: van den berg, trapeze is van het merk: pro limit,
- Bar en lijnen van de cabrinha element
- Wetsuit van het merk pro limit.
Is dit een goede/slechte/beginners set? Wat is de nieuwprijs hiervan? Vraagprijs is rond 850 euro.
Ik zal beginnen met eerst de rest van het forum om termen en andere beginnersvragen uit te pluizen(
http://www.kitehigh.nl/z_tips_2ehands.php ). Is er een kitesurf winkel die aanbevolen kan worden? Toch hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Het zijn een hoop vragen, dat weet ik, maar ik liever het zekere voor het onzekere.
Alvast bedankt!
Quynten