nemesis 2008 of waroo 2008 ??

aruba312

Geen avatar

Berichten: 15
Augustus 05, 2008, 16:37:52
edit2Rapporteer  
hello,

ik heb de keuze om mijn 2 maanden oude waroos in te ruilen tegen 2 nemesis hp 2008.  Gelijk doen of is een Nemesis HP echt zo HP ? vind de waroo best lekker varen maar ik heb een paar keer met de Torch gevaren en wat me daaraan beviel was de snelheid van het draaien.

met andere woorden: is de nemesis alleen voor vergevorderden of kan iemand met normale skills er ook lekker mee varen? wie kent beide vliegers ?

gr.Sander

JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #1 Augustus 05, 2008, 16:53:57
edit2Rapporteer  
edit!

volgens mij sturen de HP's niet sneller dan de Waroo's. Ik weet wel dat ze nog minder bar druk hebben en tijdens het sturen juist meer kracht vergen.

Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #2 Augustus 05, 2008, 16:59:11
edit2Rapporteer  
Wat staat er in de titel Huh
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #3 Augustus 05, 2008, 17:32:42
edit2Rapporteer  
ik heb de nem 08 laatst ook eens gevaren maar het is geen speciaal gevorderde kite, ook met de warroo kan je al lekker varen hoor en leuke dingen doen

ik zou het alleen omwisselen als de nemmises beter in elkaar zou zitten want die 08 waroo gaat mij te snel kapot
JesKite89

Berichten: 42
Antwoord #4 Augustus 05, 2008, 18:32:42
edit2Rapporteer  
Mag ik vragen waar je die kites ruilt voor die HP's? Mij lijkt het namelijk ook wel wat om een HP aan te schaffen..
aruba312

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #5 Augustus 05, 2008, 21:04:42
edit2Rapporteer  
[
ik zou het alleen omwisselen als de nemmises beter in elkaar zou zitten want die 08 waroo gaat mij te snel kapot
[/quote]

daar gaat het ook een beetje om. Heb een keer snel wat aan de hand gehad met waroo, kan deze inwissellen, moet het verschil bijleggen maar hoop op een kwalitatief betere vlieger. Omdat ik nog geen jaaaaaaaarenlange ervaring heb, wil ik geen vlieger die ik totaal niet aan kan.
De vraag is dus:  nemesis betere kwaliteit ? nemesis hele andere vliegeigenschappen ?
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #6 Augustus 05, 2008, 21:31:05
edit2Rapporteer  
is de Waroo 2008 slechte kwaliteit dan?  Shocked
ik was er juist zo blij mee...
diederik

Berichten: 908
Antwoord #7 Augustus 05, 2008, 22:15:16
edit2Rapporteer  
echt bullshit! michiel, waarschijnlijk heb je pas het topic gelezen over die kapotte nemesis. Heb er ook een en als ik de constructie vergelijk met die van andere 'grote'merken zit die kite wel degelijk goed in elkaar, (heb alleen mn twijfels over cuben fiber).

maar om effe on topic te gaan: heb de 2007 waroo gehad en vond hem ruk, veel te lange depowerslag, onstabiel in harde wind en veel powerverlies bij draaien, weet niets over de 2008 waroo. De nemesis komt flink in de buurt van ee c-shape; veel power, je moet echt flink aankanten en aardige druk in het bochtenwerk, (loopen is aardig ziek), ben er zeer tevreden mee. Het is echter wel een technische kite, je timing moet echt on-spot zijn om eruit te halen wat erin zit, met de waroo valt dat wel mee...daarom een betere keus voor een beginner.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #8 Augustus 05, 2008, 22:50:10
edit2Rapporteer  
Ik geloof dat je toch 1 van de weinigen bent die zegt dat de 2007 Waroo ruk is...ik hoor van alle rijders echt geen klachten..en jou klachten herken ik ook niet...maar goed..ieder zn kite..

maar om effe on topic te gaan: heb de 2007 waroo gehad en vond hem ruk, veel te lange depowerslag, onstabiel in harde wind en veel powerverlies bij draaien, weet niets over de 2008 waroo.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #9 Augustus 05, 2008, 23:08:00
edit2Rapporteer  
ik zeg dat waroo 08 te snel kapot gaat en jij zegt dat dat bullshit is?

daarna zeg je dat je geen ervaring hebt met waroo 08.

nou ik dus wel en weet dat ze kapot gaan.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #10 Augustus 05, 2008, 23:20:27
edit2Rapporteer  
als ik me niet vergis zijn alle Best 2008 kites te testen (o.a. www.boardsports.nl). Dat zou een optie zijn om de Nemesis uit te proberen voorafgaand aan een evt. ruil; dan ondervindt je zelf de verschillen.

Off topic: ik herken wel wat in de lange depowerslag van de Waroo 2007 ... ik heb niet overdreven lange armen en kom ongeveer tot de helft met rechte rug. Weet iemand hoe de depowerslag van de Waroo 2008 zich verhoudt tot die van de 2007 ? (een stuk korter dat weet ik, maar de helft ?)
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #11 Augustus 05, 2008, 23:23:04
edit2Rapporteer  
ik zeg dat waroo 08 te snel kapot gaat en jij zegt dat dat bullshit is?

daarna zeg je dat je geen ervaring hebt met waroo 08.

nou ik dus wel en weet dat ze kapot gaan.

wat bedoel je precies met te snel kapot gaan? katrollen? of scheuren in de kite?
alvast bedankt want ik ben wel benieuwd, dan weet ik waar ik extra op moet letten!
aruba312

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #12 Augustus 05, 2008, 23:38:30
edit2Rapporteer  
thomas,

bij mij zijn 2x de middelste bridlepatches ervan afgekomen. Katrollen zijn denk ik prima, bridlelijnen zelf verkleuren wel snel maar of dat de kwaliteit verminderd weet ik niet.

diederik,

wil als kiter zonder al te veel ervaring geen kite waar ik de skills voor mis. Waarschijnlijk wel een goede tip om het gewoon bij de waroo te houden, kan deze tenminste echt leren varen. Ik vind de 11m wat langzaam draaien en de 7m weer supersnel. misschien de afstelling wat wijzigen; vaar ze nu allebei op AB met knoop 4.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #13 Augustus 06, 2008, 01:06:25
edit2Rapporteer  
Ik vind de 11m wat langzaam draaien en de 7m weer supersnel. misschien de afstelling wat wijzigen; vaar ze nu allebei op AB met knoop 4.

Als je een vuilniszak neemt van 7m en èèn van 11m is die van 11m ook langzaam, beetje appels met peren vergelijken...

Om te beginnen zou je de 7 op AC kunnen zetten en de 11 op AA.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #14 Augustus 06, 2008, 09:28:09
edit2Rapporteer  
ik zeg dat waroo 08 te snel kapot gaat en jij zegt dat dat bullshit is?

daarna zeg je dat je geen ervaring hebt met waroo 08.

nou ik dus wel en weet dat ze kapot gaan.

Michiel...aan je topics te zien weet jij echt overal wel wat vanaf...het zal wel!

Ik heb geen VLIEG-ervaring met de waroo en elke kite kan kapot!...de constructie is nagenoeg hetzelfde als die van de nemesis (op cuben fiber na)....dusssss
posty

Berichten: 2454
Antwoord #15 Augustus 06, 2008, 15:23:31
edit2Rapporteer  
De Waroo 08 gaat net zo snel kapot als bv de SB3, iedere kite kan kapot gaan.

Bombproof bestaat niet ook al zeggen de bedenkers van wel!
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #16 Augustus 06, 2008, 23:13:57
edit2Rapporteer  
Precies! Het zal wel liggen aan de vaar-stijl of crash-stijl! Ik hoor zelden van een Waroo die spontaan kapot gaat.

Ik heb zelf een 7m en een 11m '08 Waroo. En ik ben in verhouding met de 7m óók minder tevreden over de 11m. De 7m vind ik echt helemaal perfect en het is gemakkelijk om met deze kite (7m) het maximale qua lift er uit te halen, terwijl de 11m zich naar mijn mening toch wat minder gauw hoog de lucht in laat knallen. 't zal misschien aan mij liggen maar ik ga mijn 11m verwisselen voor een HP 2009 omdat ik het c-gevoel bij de 11m erg mis. terwijl ik dat bij de 7m wel heb. Misschien ligt het allemaal aan mij, maar zo ervaar ik het dus... ThumpsUp
Dit kan overigens ook liggen aan het feit dat de 11m vaak met een 45cm bar wordt gevaren, en ik heb het idee dat 45cm net op de grens ligt voor een 11m.

Ik heb zowel met de 2007 als met de 2008 Waroo's gevaren en ik vind de 2007 ook "ruk" maar de 2008 daarintegen super! De 2008 behoudt redelijk veel druk in het bochtenwerk en dat maakt de 2008 ook een prima kite voor wave-riding, wat ik met de 2007 dus echt k.u.t. vond.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #17 Augustus 07, 2008, 14:58:12
edit2Rapporteer  
Heb de Nemesis HP 2008 vaart heel direct en zeer stabiel van de week toevallig even een Warroo 2009 (9m)gevaren die voelt veel sompiger aan, van de 2008 weet ik dus niet, maar de Warroo 2009 is ook supersnel.
Of de Nemesis sterker is waat ik ook niet maar je mag hem kneiterhard oppompen.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #18 Augustus 09, 2008, 00:57:53
edit2Rapporteer  
wat is sompiger??  Huh
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #19 Augustus 09, 2008, 13:32:11
edit2Rapporteer  
Sompiger is dat het bargevoel wat sponzig is dus dat ie wat indirect aanvoelt vergeleken met de Nemesis.
Nahjah ga morgen effe naar Schellinkhout kan je hem testen en voelen. ThumpsUp
AirtimeEddy

Berichten: 154
Antwoord #20 Augustus 22, 2008, 22:45:19
edit2Rapporteer  
Heb de Nemesis HP 2008 vaart heel direct en zeer stabiel van de week toevallig even een Warroo 2009 (9m)gevaren die voelt veel sompiger aan, van de 2008 weet ik dus niet, maar de Warroo 2009 is ook supersnel.
Of de Nemesis sterker is waat ik ook niet maar je mag hem kneiterhard oppompen.
zou ik niet te hard doen die van mij zij pang nog geen maand oud!!! gelukkig gelijk een nieuwe mee gekregen (van den Berg) zou toch voorzichtig zijn met dat kneiterhard zou toch zonde zijn na een paar maanden krijg je echt geen nieuwe.
ik heb een 12 en ga die nu echt niet meer dan 9 psi geven
terwijl ze inderdaad zeggen kneiterhard 10 psi
NIET DOEN hard is hard
verder kan ik zeggen super kite!!!
draaid snel veel kracht goed in het venster te trappen waardoor je erg lang door kan varen
en MASSIV airtime je gaat echt fucking hoog met dat ding
verder is de bar klote de stopperbal was flijmscherp twee open knokkels
de safy werkt gewoon niet als je de stopperbal gebruikt!!!!
maar wel een lekkere kite alleen heb ik wel mn twijfel of ze het zolang volhouden als mn FUEL setje uit 2005 die nog steeds gaan als de brandweer!!!!
we zullen zien ik geef ze nu nog het voordeel van de twijfel
ik hou jullie op de hoogte
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #21 Augustus 23, 2008, 12:53:32
edit2Rapporteer  
edit!

volgens mij sturen de HP's niet sneller dan de Waroo's. Ik weet wel dat ze nog minder bar druk hebben en tijdens het sturen juist meer kracht vergen.



Volgens mijn spreek jij niet uit ervaring ,want de Nemesis heeft juist meer bardruk en sturen ze  sneller als een Waroo ,en tijdens het loopen draaien ze mooier door ,ik voor nu enkele maanden(intensief) met de Nemesis Hp en vind het echt heerlijke kites ..
ik ben wel van mening dat iemand met weinig ervaring beter uit zijn met een Waroo ,die vaart een stuk lichter..en is makkelijker te herstarten.

p.s  Ik pomp mijn Nemesis(en) op tot ruim 10 psi en volgens mijn is dat geen enkle probleem ,want door de smalle LE moet hij deze druk hebben om goed zijn vorm te houden..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.