Safety release pin Waroo 06 bar afgebroken

Spike_L

Augustus 24, 2008, 15:10:55
edit2Rapporteer  
Het volgende:
Ik kreeg vannochtend te horen dat de safety release pin van mijn oude 06 waroo bar was afgebroken!
Voor de duidelijkheid: dit is dus het metalen pinnetje (met dat rode lusje er aan) wat je uit je chickenloop trekt als je je kite wil releasen.
Gelukkig kwam men er achter voordat er mee gevaren werd!
Ik heb er vannochtend even naar gekeken en de breuklijn is precies tussen het einde van het pinnetje en het metalen oogje, waar dat rode lusje aan is bevestigd.
Hoop dat het verhaal duidelijk is, anders probeer ik er een foto van te regelen.
Heeft iemand dit al eerder gehad en hoe is dit het makkelijkst op te lossen? Heel je chickenloop en depowerlijn vervangen? Of alleen het pinnetje?

Groeten,

Leon
rikdekker

Antwoord #1 Augustus 24, 2008, 15:39:13
edit2Rapporteer  
Leon,

Ik heb hetzelfde op Aruba gezien, volgensmij met een waroo '07. toen gewoon van een andere bar gepakt, als tijdelijke oplossing.
Charles

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 24, 2008, 21:54:00
edit2Rapporteer  
Ik had vandaag ook gedoe met met de safety pin van mijn Waroo 14 m² uit 2006. Het lijkt wel of er meer rek in de loop kunt, met de tijd, want het gebeurt met de laatste tijd steeds vaker dat de pin er uitzichzelf uitspringt. De pin kan er echter niet dieper ingeduwd worden, omdat ie vastgenaaid is. Reuze irritant, omdat ik daardoor in Zandvoort in de gelukkig niet al te hoge branding eindeloos heb lopen kloitem om de pin terug te krijgen (wat dus niet lukt, als de kite om de 20 sec door de wind wordt gegrepen en je in de branding ligt te kloten...). Uiteindelijk ben ik door de zodiac van de reddingsdienst uit het water gehaald! (voor het eerst in de 26 jaar dat ik op zee vaar....|-P )
Vroeger nooit last van gehad, maar de laaste tijd ineens heel vaak!

Ik verweeg er een lange spijker doorheen te steken, met een (kliiteband)lip die je dan kunt lostrekken.

Erik

ps. nog dank aan die gast die mijn board terug naar de kant heeft gehaald! En de reddingsdienst, vanzelfsprekend!

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.