Ik gebruik mijn naish bar van mijn 12m2 zo nu en dan ook voor mijn 8m2... Alleen het sturen gaat wat sneller maar ik ervaar dat niet als onprettig. succes
Ian je hjebt gelijk.. mar toen ik me rolmaat tegen de bar had.. echt precies 50cm.. van uit einde tot uit einde.. maar echt bedankt! Nu weet ik wat me te wachjten staat..
Ian je hjebt gelijk.. mar toen ik me rolmaat tegen de bar had.. echt precies 50cm.. van uit einde tot uit einde.. maar echt bedankt! Nu weet ik wat me te wachjten staat..
Uiteraard gaat het om de plaats van de lijnen, daarom meet je niet de breedte van de bar maar de afstand tussen de stuurlijnen. Zal dan wel 45cm zijn.
Vaar okk alles op 50cm bar, als het goed is kan je je achterste pigtails (op de kite) ook iets naar voren zetten. Stuurt ie iets minder snel heb ik bij mn 7m ook gedaan.
ik heb nog een oude wipika bar uit het jaar nul, ik denk dat ie MINSTENS 65cm is.. DIE moet je erop knallen!
7m is natuurlijk al sneller, en zeker met een grotere bar, maar niks wat je niet aan kan. Raak je echt snel aan gewend.. na minuut of 10 varen viel spaß!
ALs je met een kleine kite(7 mtr) vaart met een wat bredere bar moet je proberen je handen niet aan de uiteinde van de bar te houden maar in het midden ..dan stuur je ook minder snel..