chickenloop schiet uit harnas

diesel oo7

November 06, 2008, 17:40:38
edit2Rapporteer  
hoi hoi

ik ervaar sinds kort een probleem wat ik de afgelopen 5 jaren niet heb meegemaakt
en daarom wou ik eens weten of er nog meer mensen het zelfde probleem  hebben of gehad hebben,en natuurlijk hoe het op te lossen is

heb het nu al 3maal gehad dat tijdens het varen en 2maal met over het strand terug te lopen dat
ik ineens de kite unhookt vast heb of dat hij me daardoor volledig uit de lucht valt
het gekke is dat het buisje dat je chikenloop in de trapeze moet houden nog gewoon door de chikenloop heen zit zoals je hem altijd vast zet

trapeze is een mystic warrior 2007
kites bandit dos

ik hoop dat iemand weet waaraan dit kan liggen?
alvast bedankt voor jullie reacties
Morres

Antwoord #1 November 06, 2008, 17:44:20
edit2Rapporteer  
ik heb in de loop der jaren ook gehad, eigenlijk vooral met caution barren.
Volgens mij is de chickenbone te lang of te kort, zodat wanneer je ineekduikt met je bovenlichaam, de bone eruit wordt gedrukt. het gebeurde me 1x toen ik er naar keek, en dat was dus toen ik mn bovenlichaam voorover bukte..
Stetman

Antwoord #2 November 06, 2008, 21:31:56
edit2Rapporteer  
heb het meerdere keren met een mystic trapeze en rebel 2007 gehad. Heb een tube over de donkey dick geschoven, helpt wel, maar daardoor is die uiteindelijke afgescheurd. Een andere haak kan ook de oplossing zijn.
Anders regelmatig checken of je nog goed ingehaakt bent.

Tim!

Antwoord #3 November 06, 2008, 23:25:32
edit2Rapporteer  
Heb ik ook al 1x meegemaakt, ook met een mystic warrior 07...
Ik heb niet gezien hoe het kwam, maar sindsdien niet meer tegengekomen
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 November 07, 2008, 00:03:38
edit2Rapporteer  
Vroegah ook wel eens gehad:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,28801.0.html

Het is vooral de kombi trapeze en Chickendick
Dopperd

Geen avatar

Antwoord #5 November 07, 2008, 11:32:04
edit2Rapporteer  
Ik had het 2 wkn terug op workum ook... Met rhino 06 en ook 06 bar en ook Mystic warrior trapeze..Het waren dikke vlagen dus ik werd ff flink gelift. Toen ik neer kwam dacht ik....safety safety...onee...loslaten kan nu ook gewoon...ghehe..
Alexander

Geen avatar

Antwoord #6 November 07, 2008, 12:08:48
edit2Rapporteer  
Had het ook wel eens met m'n Rebel '07 en mystic trapeze. Komt eigenlijk vooral omdat de spanning er even af is geweest en dan zakt je chickenloopje als het ware een klein beetje naar beneden. Als jij dan bijv. met je kite loopt en je kite staat ong 70 a 90 graden t.o.v. jou wordt je loopje scheef getrokken en ga je unhooked. Gewoon ff controleren tijdens het teruglopen is volgens mij t enige dat je er aan kan doen.
Succes...
mike

Antwoord #7 November 07, 2008, 20:11:34
edit2Rapporteer  
kortom mystic trapeze is ook niet alles
WaZuP

Antwoord #8 November 09, 2008, 03:20:47
edit2Rapporteer  
ik heb het ook wel eens gehad met een nagelnieuwe crossbow7 in storm, op die bar zat een oudere chikenloop (wel met donkeydick) maar die ging de hele tijd eerst half van mijn haak. Ineens ja hoor schoot hij uit de haak(gewone prolimit haak) tegende bar en alles sloeg uit mijn handen. Door de enorme krachtbrak mijn leach oo nog eens (suicide aan de chickenloop maja was bow) en  hele zooite woei weg,

denk dat het echt aan die chickenloop lag, mischien e hard of te zacht weet t niet maar feit is dus dat er iets irritant kan zijn met je materiaal.
Mees..

Antwoord #9 November 09, 2008, 11:57:10
edit2Rapporteer  
ik had het ook met mijn rebel + mystic.

Bij mij was het dat als ik upwind liep met mijn kite op 9 of 3 uur, dat mijn chickenloop voor de helft van mijn haak schoof, maar uiteindelijk werd tegengehouden door de donkeydick. Soms scoot bij mij de donkeydick eruit, en was k ook opeens unhooked aan het varen.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #10 November 09, 2008, 18:16:44
edit2Rapporteer  
Ik heb mystic 2007 trapeze, maar nog nooit last van gehad.
NIELZZZZ

Antwoord #11 November 09, 2008, 19:07:54
edit2Rapporteer  
ik heb nu ook sinds kort de mystic warrior trapeze,heerlijke trapeze maar vind de haak aan de kleine kant,waardoor je chickenloop er snel uitvalt als de druk uit je kite weg is of nar een harde crash.
ik ga denk ook maar me oude haak erop zetten.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.