Wouter
|
Free shipping is enkel binnen US en wedden dat onze belastingdienst en douane je ~21,5% berekenen over aankoopbedrag + verzendkosten.....
Beetje korting krijgen in NL, ben je hetzelfde kwijt maar heb je je service/garantie wel dicht bij huis.
|
|
|
Morres
|
exactly,helaas peanutbutter
|
|
|
DHSKite
|
tjek de Fine print.. alleen in the us!
too bad sandwhich spread:)
|
|
|
Misteryguest
Geen avatar
|
Kijk eens in duitsland bij www.windsurf.de scheelt ook wel hoor! Is een aardige vent ook! Ik was laatst is aan 't snuffelen, en ik kwam een site tegen met de slogan :' free shipping & no tax.'
Zou het dan niet erg voordelig kunnen zijn om je spul uit de usa te halen=
daar heb je al een lunacy voor 750 dollar. (2009)
|
|
|
Willy77
|
Ik ben net terug vanuit de US en heb net voordat ik vertrok een TD 9 meter laten versturen naar het eerste hotel waar ik verbleef. Kocht hem voor 700 dollar incl bar. Ik zag net op mijn rekeningafschrift dat dit 501 euro is..... Tevens ben ik daar in de shop van REALkiteboarding geweest. Zij vertelde mij dat er bedrijfjes zijn in de US waar je een postcode kunt kopen voor ong. 30 dollar en daar je kite heen kunt sturen indien je hem besteld. Dat bedrijf stuurt dan je kite door via internationale post naar nederland. Laat er een waarde op zetten van 200 dollar en je hebt een kans van 1 op 10(was laatst in het nieuws) dat hij de douane passeert zonder dat je invoerrechten en BTW hoeft te betalen. Indien je dan invoerrechten en BTW moet betalen, dan is dat over de factuurwaarde van 200 dollar wat dan nog meevalt, maar die kans is dus maar 10 % dat je die moet betalen.... Het kan dus lonen, maar je loopt enig risico, wat je dus kunt beperken door een lage waarde en omschrijving aan te laten passen op factuur en dat doen ze wel bij Realkiteboarding. Ze hebben oook een outlet met echt bizarre prijzen. Link: http://www.realkiteboarding.com/index.cfm?page=catalog&catID=456
|
|
|
Morres
|
1:10 geloof ik niet, ik heb 4 shippings gehad, op alle 4 moeten betalen, 2 uit usa, 2 uit sri lanka.. of ik had gewoon veel ongeluk
|
|
|
Wouter
|
yep Ik ben net terug vanuit de US en heb net voordat ik vertrok een TD 9 meter laten versturen naar het eerste hotel waar ik verbleef. Kocht hem voor 700 dollar incl bar. Ik zag net op mijn rekeningafschrift dat dit 501 euro is..... Tevens ben ik daar in de shop van REALkiteboarding geweest. Zij vertelde mij dat er bedrijfjes zijn in de US waar je een postcode kunt kopen voor ong. 30 dollar en daar je kite heen kunt sturen indien je hem besteld. Dat bedrijf stuurt dan je kite door via internationale post naar nederland. Laat er een waarde op zetten van 200 dollar en je hebt een kans van 1 op 10(was laatst in het nieuws) dat hij de douane passeert zonder dat je invoerrechten en BTW hoeft te betalen. Indien je dan invoerrechten en BTW moet betalen, dan is dat over de factuurwaarde van 200 dollar wat dan nog meevalt, maar die kans is dus maar 10 % dat je die moet betalen.... Het kan dus lonen, maar je loopt enig risico, wat je dus kunt beperken door een lage waarde en omschrijving aan te laten passen op factuur en dat doen ze wel bij Realkiteboarding. Ze hebben oook een outlet met echt bizarre prijzen. Link: http://www.realkiteboarding.com/index.cfm?page=catalog&catID=456Zitten ze allang bovenop. Je houdt natuurlijk kans dat je ertussen uit glipt. meestal krijg je alsnog later een vette rekening. Ik heb de rekening ook nog wel eens binnen gehad 2 maanden nadat ik de spullen al had.... Je kan het altijd proberen maar houdt gewoon rekening met 21,5% over het totale bedrag van aankoop+verzendkosten. Dan voorkom je in ieder geval nare verassingen achteraf. De dollar zal de komende jaren nog wel zwakker worden. Je ziet ook al dat veel kitemerken stevige prijsverhogingen doorvoeren in de US terwijl ze in Europa relatief gezien veel lager zijn. Lage factuur waarde: werkt soms wel maar je loopt risico dat met het verzenden. Daarbij zullen vrijwel alle betrouwbare bedrijven dit niet doen omdat het simpelweg fraude is. Gift: werkt ook niet tenzij je een hele lage waarde erop zet maar dan loop je risico dat je nauwelijks krijgt uitgekeerd indien je pakket om dubieuze redenen niet aankomt. Sample met 0-factuur kan alleen als je een bedrijf hebt met aantoonbare relevantie tot het betreffende product.
|
|
|
Willy77
|
Hoi Morres,
Ik heb geprobeerd snel even dat nieuws artikel terug te vinden, maar zonder succes nog. het kan 1 op 9 geweest zijn, maar het percentage was erg laag(pakkans). Omschrijving als "Gift" of "Repared goods" wil ook vaak nog wel eens helpen!
Gr. Willem. Zodra ik het artikel gevonden heb zet ik de link hier neer!
|
|
|
Willy77
|
jeetje wat heb ik toch een goed geheugen........ hahah: link: http://webwereld.nl/articles/51871/internetaankopen-glippen-door-douane.htmlBen het overigens wel eens met Wouter, houdt rekening met die 21,5 % dan voorkom je een teleurstelling. Als je iemand weet die naar Amerika gaat is het natuurlijk wel goed te doen, al loop je daar natuurlijk hetzelfde risiko eigenlijk bij aankomst op schiphol. Al is daar de controle wel erg minimaal hoor. Ik heb nog nooit iets hoeven laten controleren daar!
|
|
|
Wouter
|
idd, boek gewoon een leuke vakantie naar amerika. dan heb je de grootste kans dat je je vakantie terug verdient door met je "kites met hap zand" schiphol uit te lopen
|
|
|
Willy77
|
Die hap zand had ik er inderdaad ook ingeknald!
Nou maar hopen dat het gaat waaien zodat ik de 9 meter TD kan gaan uitproberen!!!!!!!!
|
|
|
Morres
|
jeetje wat heb ik toch een goed geheugen........ hahah: link: https://webwereld.nl/articles/51871/internetaankopen-glippen-door-douane.htmlBen het overigens wel eens met Wouter, houdt rekening met die 21,5 % dan voorkom je een teleurstelling. Als je iemand weet die naar Amerika gaat is het natuurlijk wel goed te doen, al loop je daar natuurlijk hetzelfde risiko eigenlijk bij aankomst op schiphol. Al is daar de controle wel erg minimaal hoor. Ik heb nog nooit iets hoeven laten controleren daar! hm, thx voor link, maar 30 artikelen is niet bepaald een betrouwbare hoeveelheid om conclusies aan te verbinden Als je zeker niet gepakt wil worden met kites via schiphol dan moet je gewoon paar oude kites meenemen richting usa en dat aangeven bij je papieren, daarna gewoon nieuwe kites terugnemen
|
|
|
Wouter
|
lees de reacties maar bij het artikel. dan weet je genoeg :-) @ Morres: denk ik idd dat dat DE waterdichte methode is @ willem: veel plezier met je nieuwe aanwinst!
|
|
|
WaZuP
|
uit kaapstad had ik 4 nieuwe kites meegenomen,ging er met 2 heen een keertje door het zand gerold. Ze vroegen me nog bij schiphol wat er in mijn dakine airwagon zit(jaja hele grote tas op wieltjes) Dus ik zei kites om mee te kitesurfen, en toen vroegen ze of ze nieuw waren dus ikke zeg neee alleen voor eigen gebruik end at was genoeg. mog gewoon doorlopen+ had leuke vakantie en nog winst gemaakt op de verkoop van 2 kites. Zo wordt je vakantie ook weer wat goedkoper.
|
|
|
ijbe
Gast
|
uit kaapstad had ik 4 nieuwe kites meegenomen,ging er met 2 heen een keertje door het zand gerold. Ze vroegen me nog bij schiphol wat er in mijn dakine airwagon zit(jaja hele grote tas op wieltjes) Dus ik zei kites om mee te kitesurfen, en toen vroegen ze of ze nieuw waren dus ikke zeg neee alleen voor eigen gebruik end at was genoeg. mog gewoon doorlopen+ had leuke vakantie en nog winst gemaakt op de verkoop van 2 kites. Zo wordt je vakantie ook weer wat goedkoper. Dus je kwam terug met 6 kites in je tas en niemand op het vliegveld vond dat raar ? Zeker heel strak ingepakt ?
|
|
|
gijsv2
|
zijn ook bemiddellaars aals www.huikar.deduurt soms wel lang bij de douane, verder werkt het prima
|
|
|
|
Steven
|
In Nederland kun je tegenwoordig ook echt wel voor scherpe prijzen aan je gear komen. Daarvoor hoef je echt niet altijd naar het buitenland. De shops snappen nu ook wel dat ze ook moeten gaan concureren met het buitenland. En wat Wouter zegt, garantie mooi dicht bij huis. Ik heb zelf ook de Lunacy, heb hem via www.kitepro.nl, mooie prijs en super snel reactie. Er wordt echt moeite voor je gedaan.
|
|
|
|