Ervaringen kiten en sfeer tussen kiters

Saber

Geen avatar

Oktober 19, 2008, 22:35:58
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag gekite bij het autostrand in Oostvoorne. Ben nog echt een beginner, slechts 6 of 7 keer gekite. Begin het nu steeds meer onder de knie te krijgen en begin het steeds gaver te vinden.
Allereerst wil ik kwijt dat die nieuwe massieve balken op het strand echt heel gevaarlijk kunnen worden. Rond het einde van de middag kwam kort de vloed opzetten en verdwenen een aantal net niet onder het zeeniveau, maar bij de stevige golven die er stonden verdwenen ze soms. Heel gevaarlijk dus. Heb ook begrepen dat er een aantal flink hierdoor op hun plaat zijn gegaan.

Ben een aantal maal ook op mijn plaat gegaan, maar gelukkig niet door die balken. Was wel tot 2 keer tot mijn board kwijt en moest mijn best doen om er weer bij te komen. upwind bodydraggen moet ik mezelf nog meester maken. Uiteindelijk ging dit niet en was gelukkig een collega kiter (met een oranje north kite) zo vriendelijk om het board voor met te droppen. Weet niet wie het was maar ben hem wel erg dankbaar. Maakt het kiten zeker een stuk aangenamer, wetend dat iemand met je meekijkt. Ik ervaar de sfeer tussen de kiters ook als erg vriendelijk en behulpzaam, ondanks dat ik soms er tussendoor aan het knullen ben. Maarja iedereen moet het ooit leren.

Wilde dit toch even kwijt met jullie medekiters en maak ruim baan  loser als ik langs kom Tongue. Geel met zwarte North Rhino '07.

groeten,

Frank
Lukadukido

Antwoord #1 Oktober 19, 2008, 22:52:13
edit2Rapporteer  
goed bezig,, alleen een north rino 07 als beginnerskite?????
succes!!
Saber

Geen avatar

Antwoord #2 Oktober 19, 2008, 22:53:40
edit2Rapporteer  
goed bezig,, alleen een north rino 07 als beginnerskite?????
succes!!

Wel een kleintje hoor, 10m2.
Joy.H

Antwoord #3 Oktober 19, 2008, 23:15:14
edit2Rapporteer  
hahaha top dat je de sport zo gaaf vind en hou het veilig he  ThumpsUp Joepie

en over je kite....het is dan wel MAAR een 10m2 maar juist die kunnen aggressief zijn,snel sturen en hard afstraffen Roll Eyes Grin
Lukadukido

Antwoord #4 Oktober 19, 2008, 23:16:21
edit2Rapporteer  
10m is niet eens echt klein,, en een rhino is een soort trekzak,, maar ik vind het knap dat je het ermee kan leren,, suc6 man, idd wat joh zegt,, de kleintjes zijn het snelst en aggresiefst
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #5 Oktober 20, 2008, 00:45:29
edit2Rapporteer  
Alleen zijn die rhino's behoorlijk traag, dus dan valt het wel mee.
Joy.H

Antwoord #6 Oktober 20, 2008, 02:13:17
edit2Rapporteer  
Alleen zijn die rhino's behoorlijk traag, dus dan valt het wel mee.

daar kan ik niks over zeggen aangezien ik geen ervaring heb met een nieuwere (jonger dan 2004 ) rhino
Lukadukido

Antwoord #7 Oktober 20, 2008, 11:16:35
edit2Rapporteer  
die nieuwe rhino 09 is VET!!!
chico

Antwoord #8 Oktober 20, 2008, 11:53:19
edit2Rapporteer  
Sfeer tussen kiters is idd. goed. Dat is ook mijn ervaring.
Frank77

Antwoord #9 Oktober 20, 2008, 13:53:45
edit2Rapporteer  
is een SLE [de eerste als SLE uitvoering] !?.
Ik vond hem niet erg snel en meer een trekzak, dus prima kite om het mee te leren.
Niet veel anders dan een rebel 2007/2008
ash

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #10 Oktober 20, 2008, 17:35:08
edit2Rapporteer  
Zaterdag heb ook ik iemand zijn Zwarte plank moeten droppen.Hij werd ook meegesleept.Al meerdere keren iemand uit de brand gered die werd meegesleurd door zijn/haar kite. Het overkomt ons allen wel een keer en zijn dankbaar voor diegene die ons helpen.Amen.
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #11 Oktober 20, 2008, 20:29:02
edit2Rapporteer  
Oostvoorne is relaxed, veel bekende gezichten en veel mensen die helpen en begrip hebben voor anderen. ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Oktober 20, 2008, 21:18:25
edit2Rapporteer  
De Rhino 2007 is zeker wel een goede beginnerskite in het low-end. Boven de 22kn gem. (als je 75kg weegt) stoppen of andere kite pakken. Kite is af en toe alleen lastig te herstarten, maar goedmoedig genoeg en zeer makkelijk te varen voor zo'n enorm krachtige kite.

Die palen zijn echt levensgevaarlijk, weg ermee!
Saber

Geen avatar

Antwoord #13 Oktober 20, 2008, 21:53:40
edit2Rapporteer  
De Rhino 2007 is zeker wel een goede beginnerskite in het low-end. Boven de 22kn gem. (als je 75kg weegt) stoppen of andere kite pakken. Kite is af en toe alleen lastig te herstarten, maar goedmoedig genoeg en zeer makkelijk te varen voor zo'n enorm krachtige kite.

Die palen zijn echt levensgevaarlijk, weg ermee!

Klopt inderdaad dat de kite soms bijzonder lastig is te herstarten. Zul je altijd zien, vriend van me pakt de kite, laat hem op het water stuiteren en zonder moeite laat hij hem de lucht in Grin. Erg frustrerend. Vervolgens vraag je, hoe deed je dat zo snel. Gewoon bar van je af en dan aan 1 kant trekken. Dus...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.