naish kite reparatie........

Joy.H

November 18, 2008, 20:20:16
edit2Rapporteer  
Hey,
Ik heb een paar weken terug een raven2 16m2 gekocht.
maar nou heeft hij een scheurtje gehad van 4x1 cm (zie foto 1) deze is helaas geplakt met een kompleet andere opvallende kleur groen (op een blauwe kite..... Undecided) en er  is een klittebandje eraf gescheurd voor het vergrendellen van het ventiel.....(foto 2)

eerst even de reparatie:

Ik wil hier een nieuwe blauwe sticker op plakken om de reparatie iets minder goed op te laten vallen, maar ik ben bang dat ik het doek ga beschadigen als ik de oude eraf haal dus is erover heen plakken misschien een betere optie?
moet deze scheur eigenlijk nog gestikt worden? (ja, ik heb het sticky topic gechecked en daaruit kan ik opmaken dat het niet nodig is onder de 15cm Huh)

dan het ventiel:

Ik ben aan het twijfellen wat ik hiermee moet doen, want als ik het zo laat en hij klapt een keer hard op het water is de kans groot dat hij leegloopt en ik kan gaan zwemmen (was niet mijn bedoeling loser Tongue)
kan ik het zo laten of kan ik beter een klein stukje klitteband aannaaien aan de restanten van het oude klittebandje?

foto 1:

foto 2:

alvast bedankt ThumpsUp

gr. Joy Grin
KappuhH

Antwoord #1 November 18, 2008, 20:27:20
edit2Rapporteer  
Scheurtje gewoon laten zitten. Kleurverschil heeft hoogstwaarschijnlijk geen invloed op het vliegen van de kite Als je het gaat loshalen krijg je alleen maar meer ellende, anders plak je er toch nog een mooi kleurtje overheen?

Het klittenband weet ik niet, als je de rand groot genoeg is zou um hem er weer aannaaien, anders even naar een shop gaan om te repareren (kost waarschijnlijk wel wat omdat ze de hele LE los moeten halen.
Joy.H

Antwoord #2 November 18, 2008, 20:52:24
edit2Rapporteer  
hey,
ja dat idee van een nieuwe blauwe sticker eroverheen was ook al in mij opgekomen Wink (zie mijn eerste bericht Wink )
en dat klitteband kan ik wel maken door gewoon met naald en draad er een nieuw stukje op te stikken (dus gewoon met de hand...)
Joy.H

Antwoord #3 November 19, 2008, 21:01:14
edit2Rapporteer  
verder niemand een antwoord op mijn vragen? Tongue
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 November 20, 2008, 12:20:31
edit2Rapporteer  
Jow Joy,

Mooie kite !!
Ik had er ook liever een andere kleur sticker op geplakt, maar was al blij dat ze
op zo'n klein eilandje op de Malediven iets hadden om mijn kite te repareren.......
En dat het dan zo'n groene sticker is, jammer maar hij vliegt er niet minder om.

En die strap van de ventiel scheurde al bij mijn tweede sessie met die kite af.
En heb hem gewoon zo laten zitten en heb er nooit problemen mee gehad.
Als je het wil repareren zou ik gewoon met de hand er een stukje op zetten, wat je
eventueel kunt vast zetten op het stiksel van het rest stukje wat er nog zit.

Succes.
diederik

Antwoord #5 November 20, 2008, 16:08:59
edit2Rapporteer  
tja....je geeft zelf al antwoord op je vragen....
Joy.H

Antwoord #6 November 20, 2008, 17:33:26
edit2Rapporteer  
ja maar is het mogelijk om een sticker over een andere heen te plakken? Tongue
piede

Antwoord #7 November 24, 2008, 17:14:58
edit2Rapporteer  
Kerel. Stel je probeerd het, en het wil niet..... Ja nee dan kun je de kite wel weggooien idd, heeft IEMAND hier ervaring mee?? En wat te doen als het niet wil??
Morres

Antwoord #8 November 24, 2008, 17:21:52
edit2Rapporteer  
fohn erop, oude sticker eraf. nieuwe sticker op beide kanten erop.
of, stickerop laten en op onderkant nieuwe erop. of kitefix Smiley
Ventiel, tja, uhm, een soort clipje eropzetten ofzo
Joy.H

Antwoord #9 November 24, 2008, 19:14:12
edit2Rapporteer  
Kerel. Stel je probeerd het, en het wil niet..... Ja nee dan kun je de kite wel weggooien idd, heeft IEMAND hier ervaring mee?? En wat te doen als het niet wil??

juist Wink

@ morres : heb je hier ervaring mee?
werkt dit goed met die fohn of is er toch een vrij grote kans dat hij beschadigd?
en aan wat voor een clipje moet ik denken? want nu hangt er klitteband nog maar met 1 hechting vast, dus als ik het verleng bestaat er natuurlijk ook de kans dat hij er alsnog vanaf komt.......en om nou niet helemaal zeker te kunnen zijn van je materiaal bij een crash Undecided

gr.Joy
Morres

Antwoord #10 November 24, 2008, 19:18:30
edit2Rapporteer  
mwah, je zal niet meer schade krijgen zolang je voorzichtig bent met afhalen..het kan echt wel wat hebben hoor.
Joy.H

Antwoord #11 November 24, 2008, 19:19:43
edit2Rapporteer  
ja ok, maar die coating kan wel weer beschadigen of niet?
Morres

Antwoord #12 November 24, 2008, 19:27:34
edit2Rapporteer  
de fohn hoeft er ook niet bovenop gewoon afstandje, warm water kan desnoods ook, ales het maar de lijm van het verkeerde kleur spinakker warm(los) maakt, is het goed. Daarna gewoon doorzichtig, of goede kleur erop Smiley
Joy.H

Antwoord #13 November 24, 2008, 19:31:04
edit2Rapporteer  
de fohn hoeft er ook niet bovenop gewoon afstandje, warm water kan desnoods ook, ales het maar de lijm van het verkeerde kleur spinakker warm(los) maakt, is het goed. Daarna gewoon doorzichtig, of goede kleur erop Smiley

doorzichtig??? is het dan ook echt doorzichtig of meer richting wit?  waar kan je dit krijgen? Grin

o ja thnx voor de snelle reacties
Joy.H

Antwoord #14 December 22, 2008, 05:08:37
edit2Rapporteer  
probleem opgelost Grin wou er een blauwe sticker opplakken, maar toen plakte die zo goed dat ik beide stickers er zo af kon halen en er dus een nieuwe blauwe op kon plakken ThumpsUp
deflate ventiel levert geen probleem bij harde crashes ben ik achter gekomen (laatst flinke knal op water, niks aan de hand Grin)
dus ook dit probleem is opgelost  ThumpsUp Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.